Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ungdomsfilm i sjangeren "psykologisk horrorfilm" som tar for seg det tidligere norske black metal-miljøet, med Jackson Rathbone i rollen som som Varg Vikernes og Sion Sono bak spakene. Det er dømt til å feile hardt å brutalt.

 

Som om det ikke var nok at media i sin tid var med på å skape et totalt forvrengt bilde av norsk black metal og miljøet rundt, har boken som filmen skal baseres på alltid hatt en særdeles suspekt og forvrengt vinkling på emnet.

Lenke til kommentar
History professor, lecturing on the early 1900s: I mean, the problem of being the only person with a telephone is, well, who you gonna call?

Class, as one: Ghostbusters!

History professor: You kids scare me

 

:wee:

overheardeverywhere.com

 

 

American chick #1: Ohmigod! Look at those white cows! I've never seen cows like that before!

American chick #2: Maybe they're albino... Or it could be a special British type of cow.

Guy sitting behind them: ... Those are sheep

 

:!:

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
Som om det ikke var nok at media i sin tid var med på å skape et totalt forvrengt bilde av norsk black metal og miljøet rundt, har boken som filmen skal baseres på alltid hatt en særdeles suspekt og forvrengt vinkling på emnet.

Avisene skulle skrevet mer om hvordan de samlet inn penger til Redd Barna?

 

 

np: Gladiator - Now We Are Free by The City of Prague Philharmonic Orchestra & The Crouch End Festival Chorus from Film Music of Hans Zimmer.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Som om det ikke var nok at media i sin tid var med på å skape et totalt forvrengt bilde av norsk black metal og miljøet rundt, har boken som filmen skal baseres på alltid hatt en særdeles suspekt og forvrengt vinkling på emnet.

Avisene skulle skrevet mer om hvordan de samlet inn penger til Redd Barna?

De kunne med fordel fremstilt saken langt mer nøytralt. Isteden ble det ukritisk tatt i bruk tabloide ordelag og sjokkoverskrifter, og ord som satanisme, nazisme, blodhevn og okkult virksomhet ble brukt over en lav sko. Igjen satt folk flest med et bilde av at black metal dreide seg om djeveldyrkelse og blod, og ingen tok seg noen gang tid til å skille mellom miljøet, musikken, og de egentlige motivene. I det man dro inn paralleller til La Vey og Crowley undergravde man bokstavelig talt hele filosofien bak musikkstilen black metal og de tankene og motivene som la grunnlaget for miljøet.

 

np: Gladiator - Now We Are Free by The City of Prague Philharmonic Orchestra & The Crouch End Festival Chorus from Film Music of Hans Zimmer. :love:
FLAC-versjonen formoder jeg? Selv foretrekker jeg spor tre på Gladiator OST, "The Battle".
Lenke til kommentar
Jeg ler!

Det er helt fantastisk! :wee:

 

 

 

Dignified middle-aged foreigner to three students: Excuse me, can you tell me -- where is the pussy?

Grad student #1, while other two laugh: Pusey Library? You want Level D, then make a right and go down the hall.

Dignified middle-aged foreigner: Thank you. How late is the pussy open?

Grad student #1, losing his composure: Um, yeah. You know, man, that really depends on you. If you're good, it's open all night.

 

 

Mother: See that stone sculpture? The lion is attacking the poor man underneath it. The man may get eaten up by the lion!

Eight-year-old daughter: Go, lion!

Mother: No, no, no, no!

 

 

60-something daughter: Mother, your hair looks like crap. You cannot wear your hair like that on Easter.

80-something mother: I do not give a rat's ass what my hair has to do with it. What does Easter have to do with it?

6o-something daughter: Mother! You are going to hell for saying that!

80-something mother: I'm going to hell for saying "Easter"?

60-something daughter: No, mother, for saying "ass"! For saying "ass" on Easter!

80-something mother: Oh, hell, really? Well, most of my family's going to hell anyway, so Easter ass, Easter ass, Easter ass, Easter ass! So, there! Happy?

 

 

 

 

Okey, jeg skal slutte nå.

 

 

NP: Skambankt - Slukk meg (for jeg brenner)

Lenke til kommentar
De kunne med fordel fremstilt saken langt mer nøytralt. Isteden ble det ukritisk tatt i bruk tabloide ordelag og sjokkoverskrifter, og ord som satanisme, nazisme, blodhevn og okkult virksomhet ble brukt over en lav sko. Igjen satt folk flest med et bilde av at black metal dreide seg om djeveldyrkelse og blod, og ingen tok seg noen gang tid til å skille mellom miljøet, musikken, og de egentlige motivene. I det man dro inn paralleller til La Vey og Crowley undergravde man bokstavelig talt hele filosofien bak musikkstilen black metal og de tankene og motivene som la grunnlaget for miljøet.

Det må man regne med. Et bikinibilde er et "NAKENSJOKK", en ny asteroide betyr "DOMMEDAG" og alt som potensielt kan skade noen er "DØDSFELLER".

 

Jeg er forøvrig rimelig sikker på at "filosofien bak musikkstilen" begrenser seg til kvisete tenåringers forsøk på ungdomsopprør.

 

FLAC-versjonen formoder jeg? Selv foretrekker jeg spor tre på Gladiator OST, "The Battle".

Det er det! Men det er dessverre ikke en selvfølgelighet. Det aller, aller meste har jeg i form av mp3.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...