Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Jeg kom ikke opp i noe skriftlig. Da kommer jeg opp i muntlig, da...

10 ganger bedre med muntlig enn skriftlig FFS!

Det kommer da virkelig an på.

Bedre å skrive en stil eller noe på 12-14 sider enn å stå og prate og bli veldig personlig og droppe en karakter eller to fordi sensor er fra Ålesund og ikke liker de "rasistiske" kommentarene dine om dialekter når du sammenligner og prater om hvor de forskjellige kom fra og ditt og datt.

Alt jeg sier er at bergensere prater tregt, sørlendinger prater kjapt med potet i halsen og folk fra Sunnmøre høres ut som de klager eller prøver febrilsk å forklare noe når de prater.

Og bare fordi min personlige mening er at stavangersk er enklere å forstå og penere å høre på enn de andre dialektene (sognemål og romsdøling effektivt hoppet over), så blir jeg trukket i karakter. Jævla hurpe -_-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreløpig er jeg ganske fornøyd med fastlegen min. Ringte på tirsdag og lurte på om de hadde noe time ledig i dag og det hadde de. Pleier sjelden å måtte vente lenger enn tre dager maks. Broren min bruker en annen lege på samme kontoret og han må vente et par uker som regel. Er litt forskjell i antall pasienter de tar på seg tror jeg.

Lenke til kommentar
Fastlegeordningen er noe dritt. Først må man sitte årevis i telefonkø, og når man endelig får pratet med den gebrokkent-talende sekretæren får man ikke time før om to uker. Latterlig. Går man privat kommer man i det minste inn på timen, og man blir tatt i mot av personer med litt service-innstilling som attpåtil ser ut til å ha et positivt perspektiv på livet..

 

Lite hjelper det at jeg nettopp har måttet bytte til en fastlege som holder til langt fuck i voll, mens min tidligere fastlege hadde kontor midt i smørøyet i sentrum. Med min flaks blir det vel til at den nye samedoktoren jeg har måttet bytte til nå er lite imøtekommende som sekretæren sin..

 

Min forrige fastlege har gått av med pensjon, men han var litt av en kjernekar, alle ønsket seg inn på hans liste og alle som hadde han var enig i at han var en fremragende lege. Han har hatt min familie siden han startet opp som ung, og han har hatt meg fra jeg ble født. Vi hilste alltid når vi møttes på gaten, og det var en fryd å gå til legen. Vi hadde så mange stunder sammen, alt fra å måle blodtrykket og lyse meg i alle hulrom til å kutte ut båtformede stykker av kroppen min og bedrevet fingring av både brunøye og pung. Til og med maleriet som jeg malte til ham og sekretæren hans i første klasse hang der til siste slutt.

Vet nøyaktig hvordan du har det.

Det var et helvete for meg da fattern slutta som allmennpraktiker og gikk over til å være fylkeslege. Jeg mista fastlegen min, fikk ikke ha mamma, fikk en inder som sugde i norsk, fikk så en svenske helt uten videre, så flytta jeg og i fjor hadde jeg en tysker som egentlig ikke kunne norsk eller engelsk, han forsto i alle fall lite da jeg forklarte ham at jeg hadde så vondt i magen at jeg ikke klarte å sitte oppreist og dertil ble lagt inn på sykehuset på Levanger (-_-), og fyren jeg har nå er egentlig mest opptatt med å bli ferdig og komme seg til neste pasient. Woohoo.

Lenke til kommentar

Da må du suge ganske så hardt =P

Ja, vi får spørre Torger om det stemmer etter helga.

Ååååhhhhh. L A M E. Hahah. Kommer du å leker med meg idag? :D

Kom på at jeg glemte en dag når jeg regna på at jeg ikke hadde tid igår :D

Badom Ba tyshhh!

 

Hmm, kanskje, kanskje. Får se når den sofaen kommer først. Etter det tror jeg at jeg er ledig for å leke =D

 

._. Altså. Det var virkelig ikke min feil at bussen liksom aldri kom og gikk når den skulle. Og derfor kom jeg litt sent hver dag. Og da ville du visst ikke ha meg :ermm:

Fin typo :wee:

 

Etter det jeg har fått høre er det en viss caramelldansgutt som vil, dog ^_^

 

:innocent:

Lenke til kommentar
Vet nøyaktig hvordan du har det.

Det var et helvete for meg da fattern slutta som allmennpraktiker og gikk over til å være fylkeslege. Jeg mista fastlegen min, fikk ikke ha mamma, fikk en inder som sugde i norsk, fikk så en svenske helt uten videre, så flytta jeg og i fjor hadde jeg en tysker som egentlig ikke kunne norsk eller engelsk, han forsto i alle fall lite da jeg forklarte ham at jeg hadde så vondt i magen at jeg ikke klarte å sitte oppreist og dertil ble lagt inn på sykehuset på Levanger (-_-), og fyren jeg har nå er egentlig mest opptatt med å bli ferdig og komme seg til neste pasient. Woohoo.

Hvis din mor er allmennpraktiserende burde hun vel kunne klemme inn deg på listen sin?

 

Det verste jeg vet er leger som ikke er etnisk norske. Det har ikke noe med rasisme og gjøre, men det har noe med tolkningen av de usagte og ubeviste signalene. Hvis legen attpåtil snakker litt gebrokkent er det vrient å få 100% tillit til personen føler jeg, uavhengig av hvor mye erfaring og hvilke papirer han/hun sitter med.

 

Jeg blir ihvertfall å benytte meg av muligheten til å bytte fastlege helt til jeg finner en som er både etnisk norsk, imøtekommende og serviceinnstilt, har en praktisk og god beliggenhet og som ikke har 3000 pasienter på sin liste.

Lenke til kommentar
Etter det jeg har fått høre er det en viss caramelldansgutt som vil, dog ^_^

Hvem er det egentlig som sier nei takk til noe slikt som Ane?

Hmm, har da ikke møtt Ane irl, men hun høres litt.. fjortis ut i væremåte =P

 

*fikse bilde av arbeidsplassen min*

Lenke til kommentar
Wohoo... jeg slapp terrorlista til russen! :w00t:

De hadde terror natt her i natt.. ble faen lite søvn

Haha, heldigvis sover jeg da tryggt :p Hørt rykter om at det er populært å kidnappe unger fra ungdomsskolen, og sette dem fra seg på fjellet! Glad jeg har sluppet slikt til nå!

Lenke til kommentar
Fuck yea! Nye folk som har ringt inn til Spotify. Dog ingen like gode som Arvid.

Jeg vil senke Arvid i kokende olje med mutantkrokodiller i.

 

Den nye "Jag vurderar sluta bruke den her tjenst, pga den her telefonsvararn" er fin da :wee:

 

 

GJØR DET, film det, og du blir opphøyet til en guddom her.

Sorry, men videokameraet mitt tok kvelden :(

 

Holder det med foto-bevis?:

\/

\/

\/

\/

post-68079-1242286415_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Fuck yea! Nye folk som har ringt inn til Spotify. Dog ingen like gode som Arvid.

Jeg vil senke Arvid i kokende olje med mutantkrokodiller i.

 

Den nye "Jag vurderar sluta bruke den her tjenst, pga den her telefonsvararn" er fin da :wee:

 

 

GJØR DET, film det, og du blir opphøyet til en guddom her.

Sorry, men videokameraet mitt tok kvelden :(

 

Holder det med foto-bevis?:

\/

\/

\/

\/

post-68079-1242286415_thumb.jpg

I lol'd :!:

Lenke til kommentar
Vet nøyaktig hvordan du har det.

Det var et helvete for meg da fattern slutta som allmennpraktiker og gikk over til å være fylkeslege. Jeg mista fastlegen min, fikk ikke ha mamma, fikk en inder som sugde i norsk, fikk så en svenske helt uten videre, så flytta jeg og i fjor hadde jeg en tysker som egentlig ikke kunne norsk eller engelsk, han forsto i alle fall lite da jeg forklarte ham at jeg hadde så vondt i magen at jeg ikke klarte å sitte oppreist og dertil ble lagt inn på sykehuset på Levanger (-_-), og fyren jeg har nå er egentlig mest opptatt med å bli ferdig og komme seg til neste pasient. Woohoo.

Hvis din mor er allmennpraktiserende burde hun vel kunne klemme inn deg på listen sin?

 

Det verste jeg vet er leger som ikke er etnisk norske. Det har ikke noe med rasisme og gjøre, men det har noe med tolkningen av de usagte og ubeviste signalene. Hvis legen attpåtil snakker litt gebrokkent er det vrient å få 100% tillit til personen føler jeg, uavhengig av hvor mye erfaring og hvilke papirer han/hun sitter med.

 

Jeg blir ihvertfall å benytte meg av muligheten til å bytte fastlege helt til jeg finner en som er både etnisk norsk, imøtekommende og serviceinnstilt, har en praktisk og god beliggenhet og som ikke har 3000 pasienter på sin liste.

Hun burde kunne ja, men hu gjorde ikke det, og nå har jeg uansett flytta og finner det upraktisk med lege 2 timer med tog, en halvtime ventetid og 1 time med buss unna.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...