Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skal i naturligheten ikke være noe forskjell på pengestrømmen mellom det å konfimere seg kirkelig eller borgelig.
En jeg kjenner fikk klar beskjed av bestemora si. Konfirmerte han seg borgelig så fikk han ingenting. Konfirmerte han seg i kirken så fikk han 10 000 og bunad.

Han endte opp med å konfirmere seg i kirken.

Lenke til kommentar
Ble mange svar på et og samme spørsmål der.

Ser ut som en god diskusjon er i gang :)

Nå var Spørsmålet i utgangspunktet dumt, men ser visst ut som om diskusjonen og småhistoriene er i gang, men random spam innimellom sikkert :p

Dent saltpastiller er addictive!

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Det skal i naturligheten ikke være noe forskjell på pengestrømmen mellom det å konfimere seg kirkelig eller borgelig.
En jeg kjenner fikk klar beskjed av bestemora si. Konfirmerte han seg borgelig så fikk han ingenting. Konfirmerte han seg i kirken så fikk han 10 000 og bunad.

Han endte opp med å konfirmere seg i kirken.

Selvfølgelig kommer alt ann på slekt og familens ønske. En familie med gode og sterke bånd til kristendomen, vil heller gi mer penger til "et godt formål", enn en som velger å trosse slekt/families tradisjonstro.

Lenke til kommentar
Har hørt på den samme artisten nonstop i 9 timer nå. Digg!

Hvilken artist da?

Jeg lager omelett. Tenkte å putte i kjøleskapet og småspise av den over et par dager, om den varer så lenge =P

Lenke til kommentar

Jeg tok min egen personlige test for og bli mann, noe jeg gjorde på lørdag.

For min sin del så sa det sykt mye om min vilje og blabla.

Komf. syns jeg er en kjedelig overgangsrit.

Der har vi noe og lære av stammene, utenom de som hopper i strikk og vet de treffer bakken da:P

Ihvertfall når MANGE gjør det bare for pengene, "æ må gjør dæ kristent ellers får æ ikk pæng sjø"

Lenke til kommentar

Her var det snakk om tradisjoner. Mamma hadde overhodet ikke støttet meg om jeg hadde valgt borgerlig, farmor hadde ikke likt det, selv om hun sikkert hadde godtatt det.

Konfirmasjon handler om tradisjoner, og for min del - enten holder man tradisjonen eller så bryter man totalt.

I historisk perspektiv så er jo penger en del av tradisjonen, men det vises virkelig at penger ikke lenger er et problem. F.eks farfar som fikk en klokke, det var stort og dyrt i sin tid. Penger er jo den moderne erstatninger for store gaver siden nesten alle har omtrent alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg vil heller få penger. For så og spare opp til noe som ingen hadde hatt råd og gi meg ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil heller få penger. For så og spare opp til noe som ingen hadde hatt råd og gi meg ;)

Skaff deg jobb :p

Penger er jo best. Da jeg konfirmerte meg fikk jeg bass og bassforsterker. Wtf skal jeg med det?!

Du kunne vel bare solgt det da vet du Aids ;) Finn,QXL og Ebay er fine plasser å gjøre slikt :D

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...