Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gamle knekkebrød er tydeligvis ikke bra for fordøyelsen.
Kan ikke du lage en logg, dag for dag, angående dette prosjektet? Litt i samme gate som de som overlever i villmarken med knappe matrasjoner. Du var jo tom for brød for flere dager siden, og du er tydeligvis over på knekkebrødet nå? Har du noe ris liggende en plass? :D "Sjur overlever to uker uten brød - følg kampen for livet".
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gamle knekkebrød er tydeligvis ikke bra for fordøyelsen.
Kan ikke du lage en logg, dag for dag, angående dette prosjektet? Litt i samme gate som de som overlever i villmarken med knappe matrasjoner. Du var jo tom for brød for flere dager siden, og du er tydeligvis over på knekkebrødet nå? Har du noe ris liggende en plass? :D "Sjur overlever to uker uten brød - følg kampen for livet".

Ja, det hadde vært noe :p

Nei, jeg snubla over ei pappeske her med masse knekkebrød og krydder og sauser og ris fra der jeg bodde i fjor :p

Lenke til kommentar
Da dro fatt og mutt til legevakta, grunnet at pappa har fått MYE sagmugg i øyna, gått rundt og kræsja i ting i hele dag. Han kan nesten ikke se, vi får da håpe det går bra. :)

De har ikke kommet tilbake enda :(

Wææ !!

Fant nettopp ut at jeg har fått konfirmant brev i posten !

Moren min nekter meg Konfirmasjon, verken borgerlig eller kristen. :ermm:

Lenke til kommentar
Ja :hrm:

Mamma har et spessielt syn på visse ting :(

Det er ikke noe stort tap. Hele tradisjonen bør legges død, i hvert fall slik den utøves idag.

Selv konfirmerte jeg meg kirkelig, da jeg enda ikke var gammel nok til å forstå at å gi slipp på grunnleggende prinsipper for noen skarve titusener egentlig er ganske dumt.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Nopros, nekter deg?

Var da også noe ...

Jeg finner dette ganske graverende. Det er i prinsipp du og ikke dine foreldre som skal ta det valget, sett at det er praktisk mulig for din(e) foresatte å fullbyrde et slikt valg. Hva synes resten av familien din om at du ikke får konfirmere deg?
Lenke til kommentar

Det er ikke noe stort tap. Hele tradisjonen bør legges død, i hvert fall slik den utøves idag.

Selv konfirmerte jeg meg kirkelig, da jeg enda ikke var gammel nok til å forstå at å gi slipp på grunnleggende prinsipper for noen titusener av kroner egentlig er ganske dumt.

Forsåvidt enig, folk konfirmerer seg kun for penger nå til dags, og klikker om de får en Bibel :ermm:

Lenke til kommentar

Med henhold til § 10 i retningslinjene forsvant ’23’ innlegg. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Er man usikker på intensjonen ved en tråd eller innlegg som sådan, skal man rapportere og ikke kommentere.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding".

:)

Lenke til kommentar

Jeg konfirmerte meg borgerlig, det var ikke noe spørsmål en gang.

Jeg husker ikke helt hvordan det var, men enten var jeg aldri medlem av statskirka, ellers så ble jeg utmeldt ganske tidlig.

Var fett, slapp kristendomstimene på barneskolen. Satt bare og slacka / hadde livssyns-undervisning :p

Aner ikke om jeg fikk mer eller mindre penger av den grunn. Fikk nok mer penger fordi familien min og slekta mi har mer å rutte med. Og søstrene mine fikk enda mer når de ble konfirmert, til min store ergrelse. :p

Lenke til kommentar

Selv konfirmerte jeg meg kirkelig, da jeg enda ikke var gammel nok til å forstå at å gi slipp på grunnleggende prinsipper for noen skarve titusener egentlig er ganske dumt.

Du kunne jo i kraft av egen person valgt både humanistisk konfirmasjon og/eller ingen konfirmasjon i det hele tatt som et alternativ (?).

Jeg synes at gavehysteriet i forbindelse med konfirmasjon burde modereres, men ellers synes jeg det er både en viktig og fin overgangsrite uavhengig av om man konfirmerer seg i kirken eller velger det humanistiske alternativet. Jeg synes det er fint å se tilbake på markeringene som har blitt gjort i oppveksten, og jeg tror mange vokser på det å kunne ta et selvstendig valg i den alderen der. Selv om fokuset for de fleste er å karre til seg størst mulig gavebord, tror jeg de fleste setter pris på hele tilstelningen i ettertid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...