Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søvn er veldig flott. Det er kanskje noe av det fineste jeg veit om.

Søvn er blant mine topp 3 favorittaktiviteter, sammen med døsing og slacking :p

QFT!

Kom deg på HW fotball til sommeren, og ta med Cinque ;)

Hehe.. Det blir i så fall som aktiv tilskuer med en kartong vin for min del ;)

Du som meg, mann! ;)

Lenke til kommentar

Oda,

Du kan rive meg opp med lange negler.

Gi meg navn på dyr som kryper

Kan ringe meg opp fra en annen seng

Og kaste glass og flasker på meg når du kommer hjem

Men det er én ting, lille pike

Kanskje du tror det, men jeg blir aldri

Slaven din ...

Lenke til kommentar
Jeg tenkte mer på det faktum at spiser man melkeprodukter, kjøtt eller bakverk får man i seg transfettsyrer uansett. Det er lite vits i å tyte over palmitinsyre når den virkelige synderen er transfettet, som øker LDL-kolesterolet i blodet. Er man bekymret for kolesterolet men elsker margarinen sin kan man kompensere med å spise mye fiber og plantesteroler og veie opp for det reduserte opptaket av vitamin A med å spise noen ekstra gulrøtter daglig. Tydeligvis har ikke folk som svarte på den artikkelen fått med seg at det er tilsetningen av plantesteroler i hjertego-produktene som fører til senkningen av kolesterolet i blodet, der de klager over bruken av planteolje i produktene. Jeg er sikker på at mange som leste den artikkelen nå har sluttet å kjøpe de nevnte produktene i den tro at de blir mindre utsatt for hjerte- og karsykdommer. De kommer allikevel til å trene for lite, fortsette konsumet av raske karbohydrater og transfett, og mest sannsynlig ete både ost, egg og biff med hjertens lyst.. Ironien lyser lang vei.

Så de tolket artikkelen som at de skal slutte å spise alt fett med unntak av plantefett. Det kan de jo glemme. Dessuten er jo plantefettet med på å forebygge åreforkalkning, hvor mettet fett har den motsatte virkningen.

Hvis de klager over bruken av planteolje i produktene er det ikke så rart at det finnes så mange med livsstilssykdommer.

Har de som kommenterte på artikkelen misforstått helt, slik at de tror at det er usunt å spise plantefett? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...