Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
forumkafè ? hvorfor ikke karsk?

ja, enig med kjøttkaka her, forumkarsk høres bra ut!

noen grunn til at du sa deg enig med deg selv i samme innlegg?

og det er personer under 18 her, og siden dette er ett "offentlig sted" så kan det ikke serveres alkohol...

Lenke til kommentar
og det er personer under 18 her, og siden dette er ett "offentlig sted" så kan det ikke serveres alkohol...

Hvis vi får skjenkebevilgning og oppretter et lukket område for de over 18 skal det gå bra, det. :)

Men om vi skal servere karsk, som jeg antar inneholder alkohol over 22%, så må vi ha en aldersgrense på minst 21 år, hvis jeg ikke husker feil.

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
Så har vi oss som ser ut som om vi er 25, og etter norsk lov kan ikke bedriften lastes om det virker sannsynlig at den mindreårige er over den gitte aldersgrense.

Hva? Bedriften kan såvisst lastes. ;)

Hvis vi fortsatt snakker om alkoholservering er bedriften, altså serveringsstedet, pålagt å sjekke legitimasjon i tilfeller der det er tvil om personens alder. Bortvisning skal skje om personen ikke oppfyller alderskravet.

20 faktisk :ohmy:

Det har du helt rett i. Jeg som surrer. :wee:

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
Hva? Bedriften kan såvisst lastes. ;)

Hvis vi fortsatt snakker om alkoholservering er bedriften, altså serveringsstedet, pålagt å sjekke legitimasjon i tilfeller der det er tvil om personens alder. Bortvisning skal skje om personen ikke oppfyller alderskravet.

:yes:

Lenke til kommentar
:yes:

Ja. Det du sa var at bedriften ikke kunne lastes. Det skal jeg love deg de kan!

Om et skjenkested serverer mindreårige og skjenkekontrollen finner det ut, og det kan bevises, så vil det bli kroken på døra en stund for serveringa. Eller permanent stenging hvis det er noe som gjentar seg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...