Cortinarius rubellus Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Det med dialekter synes jeg er viktig å holde på uansett. Det er 6 år siden jeg bodde på hjemstedet mitt og jeg har fremdeles tviholdt på dialekten min selv om noen uttaler tuller seg til av og til. I Ålesund var det vel de klagde mest på dialekten min, men jeg la på litt ekstra lokale ord på pur faen. Dialekter gir folk en slags identitet synes jeg. Ålesund er en fin by, men forbanna mange tullinger der desverre. Er født i Ålesund, vokst opp i hele Norge:P Men du har rett, dialekt blir en del av deg og det gir identitet, rett og slett for det er en del av deg. Og man skal være litt stolt over slike ting, mange prøver og snakke "rent" norsk. Hva faen er det tenker jeg da? babb-norsk:P Endret 4. mai 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Det med dialekter synes jeg er viktig å holde på uansett. Det er 6 år siden jeg bodde på hjemstedet mitt og jeg har fremdeles tviholdt på dialekten min selv om noen uttaler tuller seg til av og til. I Ålesund var det vel de klagde mest på dialekten min, men jeg la på litt ekstra lokale ord på pur faen. Dialekter gir folk en slags identitet synes jeg. Ålesund er en fin by, men forbanna mange tullinger der desverre. Er født i Ålesund, vokst opp i hele Norge:P Men du har rett, dialekt blir en del av deg og det gir identitet, rett og slett for det er en del av deg. Og man skal være litt stolt over slike ting, mange prøver og snakke "rent" norsk. Hva faen er det tenker jeg da? babb-norsk:P Holder fortsatt på dialekta mi, selv om det kommer noen setninger til tider på bokmål Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Skarre-r Det er jo den verste formen for språklig forsøpling i dag! Skarre-r bør utryddes så fort som mulig! Som du i det hele tatt har rett til og bestemme det;) Et litt påpyntet svar. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) Skarre-r Det er jo den verste formen for språklig forsøpling i dag! Skarre-r bør utryddes så fort som mulig! Deg om det, jeg liker skarringa mi og har i de siste årene etter som jeg har merka meg at den forsvinner mer og mer inn i den bastardiserte dialekten jeg snakker blant trøndere og nordlendinger, gjort den mer og mer tydelig. Samt når folk nekter på at jeg er fra Stavanger. Da er det opp og frem med skarre-r og gamle strofer som nesten er forsvunnet mtp. at de aldri brukes lenger. "Trur du'sje på meg?!" "Eg e fydde i Stavanger, eg rekne meg sjøl som siddis! Sallan!" Etterfulgt av lav mumling "Helvedes mesa!" Endret 4. mai 2009 av Datasmurf Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hvor er likheten mellom babb-norsk og rent norsk? Tenk så fint det hadde vært om alle bare hadde snakket tilnærmet bokmål eller nynorsk. Slipper forståelsesproblemer hver gang man beveger seg utenfor siviliserte strøk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 (endret) @Jarmo: Doh. Den opprettet du nå nylig. Men da har vi noen å skylde på! Endret 4. mai 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg er veldig hetero. Glemte å logge av PCen og da nyttet smågal sjangsen. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Zlatz, da kan vi vel bare gå tilbake til rigsmaal, eller ta det lengre tilbake til gammel-norsk, da blir vi vel sånn mer eller mindre forstått på Island også Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg er veldig hetero. Glemte å logge av PCen og da nyttet smågal sjangsen. den har vi hørt før Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Zlatz, da kan vi vel bare gå tilbake til rigsmaal, eller ta det lengre tilbake til gammel-norsk, da blir vi vel sånn mer eller mindre forstått på Island også Poenget var å gå inn i fremtiden med et bedre, felles språk, ikke å grave seg ned i oldtidsnorsk. Det optimale hadde nok vært å forkastet norsk helt og gått over til engelsk. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hmm, uansett hvor glad jeg er i norsk og dialekter, så vil jeg si meg enig i at det enkleste ville nok vært som du sier å forkaste norsk og gå over til engelsk. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Hvor er likheten mellom babb-norsk og rent norsk? Tenk så fint det hadde vært om alle bare hadde snakket tilnærmet bokmål eller nynorsk. Slipper forståelsesproblemer hver gang man beveger seg utenfor siviliserte strøk. Ja, tenk og beholde på språket sitt. Herregud, hva som skjer med folket:S Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg er veldig hetero. Glemte å logge av PCen og da nyttet smågal sjangsen. Hmmm, jeg har vært borte hele friminuttet. Spar meg Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Gah. Jeg skulle aldri tatt en tredagers. Klarer ikke skrive noe. Ser bare ødelagte, blodige venninner fra Steinkjer hver gang jeg lukker øya eller prøver å konse om det jeg skal skrive :| Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Gah. Jeg skulle aldri tatt en tredagers. Klarer ikke skrive noe. Ser bare ødelagte, blodige venninner fra Steinkjer hver gang jeg lukker øya eller prøver å konse om det jeg skal skrive :| Psykolog? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Om jeg får meg til å tro at de klarer å hjelpe meg så. Sist gang gjorde nissen ting verre. Mye verre. Så jeg slutta. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Om jeg får meg til å tro at de klarer å hjelpe meg så. Sist gang gjorde nissen ting verre. Mye verre.Så jeg slutta. Du betalte mer, for at det ble verre... jeg hadde saksøkt jævelen Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg er veldig hetero. Glemte å logge av PCen og da nyttet smågal sjangsen. Hmmm, jeg har vært borte hele friminuttet. Spar meg Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Jeg er veldig hetero. Glemte å logge av PCen og da nyttet smågal sjangsen. Hmmm, jeg har vært borte hele friminuttet. Spar meg LOL, ikke kom med den;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg