Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
Maddox er awesome, så det må være barna du snakker om.

Såklart, men det forundrer meg hvor drøye noen folk er. Selv om jeg faktisk har tenkt det samme sjæl. Godt de utbroderer det på nett, så har jeg underholdning. Dette og han fyren med de drøye tegneseriene laget i paint. =D

Meg du snakker om? :D

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest boken, og regner med at det er utgreid for alle situasjoner der, men hva med gjenstander som har en passiv funksjon?

En dør er ikke bare der når man åpner den, den holder også uvedkommende utenfor huset, og isolerer varme bedre enn et hull i veggen.

I tillegg er jeg veldig redd for hva et slikt system ville gjort med meg, som allerede har problemer med å bruke penger. Vaske klærne med vaskemaskinen? Nei, jeg lar klærne være skitne noen dager til for å spare penger.

Det favoriserer også ryddige og konkrete mennesker. Jeg går gjerne inn og ut av døra flere ganger fordi jeg har glemt noe, eller åpner kjøleskapet et tosifret antall ganger når jeg lager mat. Skal jeg straffes så hardt for å være distré?

Boka greier ikke noe mer ut om systemet egentlig. Tema er noe helt annet, men mikrotransaksjoner er presentert som en del av settingen i "fremtidsverdenen" i boka (dvs 1992).

Sier meg enig i at det er fort gjort å velge å spare penger i steden for å gjøre nødvendige ting. Spørsmålet er om det er mulig å få det så vanlig at man ikke tenker over at alt koster penger. Dersom det virkelig gjennomføres slipper man slike ting som å tenke på kostnader til vaskepulveret eller strøm, kostnader man har i dag. Venter du med å vaske klær fordi vaskepulveret koster penger?

Philip K. Dick er forøvrig er utrolig forfatter. Skal få lest Ubik ved første ledige stund.

Dick er en fantastisk forfatter ja, men bøkene blir til tider i overkant sære for meg. Har egentlig ikke lest så veldig mange av bøkene hans foreløpig. Vurderer å få lest noen av de siste bøkene hans, skrevet etter han "ble gal".

Lenke til kommentar
Noen flere en meg som skal gå en lang tur ut i villmarka i sommeren ??
Villmark og villmark ... Vet ikke helt. Har lenge hatt lyst til å ta meg en tur ut i skogen. Ta med telt og mat for 5-7 dager og litt lesestoff og bare vandre helt alene. Trenger ikke være så langt inn i villmarka. Bare nok til at jeg ikke møter på så masse folk. Bare sitte med fiskestang og bok hele dagen.

Men må være så nærme sivilisasjonen at jeg kan komme meg hjem på dagen om jeg blir lei da.

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Villmark og villmark ... Vet ikke helt. Har lenge hatt lyst til å ta meg en tur ut i skogen. Ta med telt og mat for 5-7 dager og litt lesestoff og bare vandre helt alene. Trenger ikek være så langt inn i villmarka. Bare nok til at jeg ikke møter på så masse folk. Bare sitte med fiskestang og bok hele dagen.

Men må være så nærme sivilisasjonen at jeg kan komme meg hjem på dagen om jeg blir lei da.

Det minner på på at det er litt over ett år siden jeg tok min siste tur nå... Endte opp i Bergen jeg ^^

Lenke til kommentar
Villmark og villmark ... Vet ikke helt. Har lenge hatt lyst til å ta meg en tur ut i skogen. Ta med telt og mat for 5-7 dager og litt lesestoff og bare vandre helt alene. Trenger ikke være så langt inn i villmarka. Bare nok til at jeg ikke møter på så masse folk. Bare sitte med fiskestang og bok hele dagen.

Minner meg om tragisk.com sin "Skauen":

http://tragisk.com/skauen.php

Lenke til kommentar

Hello, mine venner :)

Bjøkerisen er lagt på hylla, for lenge siden.. "sukk" ;)

Verden er ikke større enn vi gjør den til selv. Denne tråden har fått en utvikling som TWFA og jeg setter lite pris på.

Da spørrer jeg en ting, vil dere gjøre meg og Geir en tjeneste? Vi vil gjerne ha svaret, innen 24 timer, om denne tråden er levelig for oss alle sammen?

Vennligst les TWFA`s første post en gang til og gi oss svaret. Sett dere inn i premisser og tenk dere om, en gang til.

I grunn ikke så store krav men er vi happy med dagens situasjon akkurat nå? Ønsker dere virkelig å ha denne tråden slik som den er nå? Har vi feilet eller kan dere gjøre noe med denne saken?

Vennligst gi tilbakemeldinger om saken her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=876408

Mvh

Gamle gretne gubber.

ps. om mitt nick ser rødt ut nå for tiden så forandrer det ikke mine meninger og holdninger til dere.Vi vil nok finne løsninger som alle kan leve med.

Lenke til kommentar

Hello, mine venner :)

Bjøkerisen er lagt på hylla for lengst, "sukk" ;)

Verden er ikke større enn vi gjør den til selv. Denne tråden har fått en utvikling som TWFA og jeg setter lite pris på.

Da spørrer jeg en ting, vil dere gjøre meg og Geir en tjeneste? Vi vil gjerne ha svaret, innen 24 timer, om denne tråden er levelig for oss alle sammen?

Vennligst les TWFA`s første post en gang til og gi oss svaret. Sett dere inn i premisser og tenk dere om, en gang til.

I grunn ikke så store krav men er vi happy med dagens situasjonen akkurat nå? Ønsker dere virkelig å ha denne tråden slik som den er nå? Har vi feilet eller kan dere gjøre noe med denne saken?

Vennligst gi tilbakemeldinger om saken her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=877073&hl=

Mvh

To gamle gretne gubber.

ps. om mitt nick ser rødt ut nå for tiden så forandrer det ikke mine meninger og holdninger til dere.Vi vil nok finne løsninger som alle kan leve med.

Nei, jeg er ikke fornøyd med utviklingen selv. Og det er ikke dere som har feilet. Da hadde nok utviklingen kommet tidligere. Det som har skjedd er nok at det er vi som har feilet. Det er vi som har latt ting bli slik det er i dag. Men jeg er idealist på bunnen. Jeg håper og tror at kardemommeloven kan fungere. Ikke uten riset bak speilet selvsagt. Det må man aldri legge helt vekk. Kanskje det har vært for lite fremme? Vet ikke helt. En for streng håndhevning av reglene er ikke bestandig ønskelig heller. Det beste er når vi brukerne klarer å regulere oss selv. Og det er her vi har feilet. Snakket med Roberteh på msn tidligere i dag. Han alene har fjernet over 500 innlegg fra denne tråden siste uke. Da er det helt klart at noe er galt.

Noe av gleden med å poste her forsvinner når intrigene bygger seg opp. Plutselig er det ikke gøy lenger. Det blir mer et slit(!) og sånn kan vi ikke ha det. I dag har flere brukere bedt om frivillig ban/forumferie i en periode. Det ser jeg som et symptom på noe.

Kanskje kan vi klare å rette opp dette selv. Kanskje trengs det litt strengere "barnehageonkler". Men det krever da også at vi "barna" er flinke med å rapportere overtramp når vi ser dem.

Som sagt så håper og tror jeg at dette kan rettes opp i. Jeg nekter å tro at kampen er tapt. Jeg vet hvertfall at jeg skal ta meg et ekstra godt tak i nakkeskinnet når jeg poster her for å prøve å hindre utviklingen i å eskalere. Det vil jeg gjøre med å omfavne de positive tignene i tråden og heller overse og rapportere når det går den andre veien. Jeg håper andre vil gjøre det samme. Da kan det hende at "onkel Jarmo" og "onkel roberteh" slipper å komme med banhammeren eller å stenge tråden.

Peace out!

PS: Skremmer ikke meg bare fordi du har fått rødt nick vet du. ;) Jeg må faktisk være slem gutt før du kan røre meg. :p

Endret av Lars
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...