Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Du trenger ikke ha flere x'er. Svaret er enkelt.

 

"Hvem skapte Gud?"

 

Menneskene gjorde.

 

 

Takk for meg.

Gud skapte Gud vel.

 

 

Et blasert svar spør du meg, spørsmålet er hvis Gud skulle eksistere, hvem skulle ha skapt han?

Samme kan stilles om Big Bang og alt annet, hvem skapte det som skapte?

 

Uansett livstro vil du ikke ha noe svar på din eksistens, uansett hvor mye du måtte tro og håpe at du har det.

Derfor ser jeg ingen grunn til å putte vitenskap over religion når det kommer til tro.

Angående Big Bang finnes det plausible hypoteser som kan forklare det. Gitt at man har et helt tomt rom vil kvantefluktuasjoner kunne skape materie, det er dermed ikke umulig at Big Bang kan ha blitt skapt av en slik fluktuasjon. Hvis hypotesen stemmer kan rommet (altså ikke vårt, men det utenforliggende) ha eksistert til evil tid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ateister er jo like gærne som kristne. Begge parter insisterer på at de er de som har rett. Hva er poenget?

Så kommer noen muslimer inn og sier de er det eneste rette. Også er vi igang med å krangle om imaginære guder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Seriøst, for en natt.

Ja, seriøst. Jeg måtte sette meg ned flere ganger på gåturen mellom togstasjonen og leiligheten i sta, for å ikke spy 8D

Den er drøy.

 

Når vi gav oss klokken 08 idag tidlig, var jeg redd for å dø, for jeg var så sliten.

 

Har dog kun sovet 2 timer siden da, og jeg gleder meg til klokka 20-21. Skal sovne så jævelig!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
God morgen! :)

Tror ikke jeg har sovet til klokka 15 noen gang tidligere. Hjelper tydeligvis å dele seng med et nydelig kvinnemenneske :D

Har noen lekt med russen?

Lenke til kommentar
God morgen! :)

Tror ikke jeg har sovet til klokka 15 noen gang tidligere. Hjelper tydeligvis å dele seng med et nydelig kvinnemenneske :D

Morgen! Gårsdagens fangst, eller noe mer permanent? :p

 

Den er drøy.

 

Når vi gav oss klokken 08 idag tidlig, var jeg redd for å dø, for jeg var så sliten.

 

Har dog kun sovet 2 timer siden da, og jeg gleder meg til klokka 20-21. Skal sovne så jævelig!

Jeg er drøy Og å holde på til klokka 8, det er awesome! Hvorfor kræsja du ikke hos Ida i et par timer til, da?

Lenke til kommentar

Savner fylla jeg. Holder på å bli måneder siden sist jo, :/

 

Her hjemme havner jeg fort på 500,- for taxi hjem, og siden ett av to brukbare utesteder gikk konk så er ølen dyr og man må betale inngang :(

 

Forøvrig er det gøy med hybel som ligger langs ruten til sykehusbussen. Den går kvart på syv elns og med busskort er det mye billigere enn taxi :D

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Etter mye om og men har jeg funnet ut at jeg skal holde århundrets mest upersonlige konfirmasjonstale i morgen. Der jeg bare gir praktiske fakta opplysninger rundt det å konfirmere seg, hva gir dere meg? :dribble:

Stillhet

Lenke til kommentar
Etter mye om og men har jeg funnet ut at jeg skal holde århundrets mest upersonlige konfirmasjonstale i morgen. Der jeg bare gir praktiske fakta opplysninger rundt det å konfirmere seg, hva gir dere meg? :dribble:

Du skal få ros av meg hvis du filmer det. Siden jeg er så sjenerøs.

Lenke til kommentar
Etter mye om og men har jeg funnet ut at jeg skal holde århundrets mest upersonlige konfirmasjonstale i morgen. Der jeg bare gir praktiske fakta opplysninger rundt det å konfirmere seg, hva gir dere meg? :dribble:

Du skal få ros av meg hvis du filmer det. Siden jeg er så sjenerøs.

 

Jeg tenkte jeg skulle åpnet opp med litt historie, f.eks at man på 1700 tallet måtte gjennom en eksamen for å bli "voksen", de som ikke bestod denne innen fyllte 19 år, ventet seg en straff i form av gapestokk eller tukthus. Noen forslag til hvordan jeg kan piffe opp min upersonlige tale?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...