Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Neida Lars. Jeg er da her jeg. Tok Taxi gjorde jeg også ^^, Endret 30. april 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 En liten ting jeg lurer på. Hvorfor kan jeg ikke lage mapper som har navnet "con"? Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 En liten ting jeg lurer på. Hvorfor kan jeg ikke lage mapper som har navnet "con"? Fordi Windows er litt drit. Og fordi: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor According to this rather breathless little message, which circulates via email and online, it is not possible to create a folder named "CON" on a Microsoft Windows based computer. The message claims that not even Bill Gates or the whole Microsoft "Team" can explain why this might be so. It is in fact perfectly true that you cannot create a folder named "CON", nor can you rename an existing folder to "CON". However, there is no mystery surrounding this restriction whatsoever. The "team" at Microsoft, and a great many others besides, know perfectly well why you cannot name a folder "CON". "CON" and a number of other character strings are in fact reserved names that go back to the days of DOS and cannot be used to name folders or files. Other reserved names are: * PRN * AUX * NUL * LPT1 * COM1 * Potential drive letter - A: to Z: * A number of others If you try to name a folder using one of these reserved names, the name will automatically revert to the default, generally "New Folder". Moreover, if you try to use a reserved name to name a file such as a Notepad or Microsoft Word document you will generally receive an error message similar to the following: Reserved name warning Depending on exactly how you save the file, you may instead receive a warning message advising that a file with that name already exists. However, even if you choose "Yes" to overwrite the existing file, you will still not be allowed* to save the file. While there is no mystery about this issue, it might have saved user confusion if Windows displayed an explanatory error message when attempting to create a folder with a reserved name as well. Kilde Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) pga. Con er det noe skummelt over. Eller du kan høre på han over...som sikkert har rett:P "gå ut og leke grøftefyll og finne noen 15-åringer og banke opp" Endret 30. april 2009 av Fluesopp Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Fordi Windows er litt drit. Og fordi: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor According to this rather breathless little message, which circulates via email and online, it is not possible to create a folder named "CON" on a Microsoft Windows based computer. The message claims that not even Bill Gates or the whole Microsoft "Team" can explain why this might be so. It is in fact perfectly true that you cannot create a folder named "CON", nor can you rename an existing folder to "CON". However, there is no mystery surrounding this restriction whatsoever. The "team" at Microsoft, and a great many others besides, know perfectly well why you cannot name a folder "CON". "CON" and a number of other character strings are in fact reserved names that go back to the days of DOS and cannot be used to name folders or files. Other reserved names are: * PRN * AUX * NUL * LPT1 * COM1 * Potential drive letter - A: to Z: * A number of others If you try to name a folder using one of these reserved names, the name will automatically revert to the default, generally "New Folder". Moreover, if you try to use a reserved name to name a file such as a Notepad or Microsoft Word document you will generally receive an error message similar to the following: Reserved name warning Depending on exactly how you save the file, you may instead receive a warning message advising that a file with that name already exists. However, even if you choose "Yes" to overwrite the existing file, you will still not be allowed* to save the file. While there is no mystery about this issue, it might have saved user confusion if Windows displayed an explanatory error message when attempting to create a folder with a reserved name as well. Kilde Ok. Egentlig logisk. Men det burde vært mulig å fikse en workaround. Hvis de virkelig ville. Bare oppdaget det tilfeldig at det ikke gikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Faen. Jeg har ordet "HEI" skrevet med sprittusj i panna... >.< Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 :!: En av grunnene til at jeg drikker bare sammen med trygt selskap, som egentlig betyr aldri:P Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Da var jeg hjemme. Ble ikke noe drikking, bare chillet hos en kompis med Pokémon, Halo 3 og Age of Empires II. Det er gøtt. edit: var forresten overaskende "varmt" å gå hjem i mørket i t-skjorte og shorts. Endret 30. april 2009 av CypheroN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 jaja.. Jeg har i så fall virket imøtekommende til samtlige personer i kveld da. =) Men god natt peeps. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 * PRN Jeg har en mappe med det navnet. En av fordelene med å bruke linux... Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Sykt mange som drikker idag da ^^ Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Resten er døde av nøffnøffsykdommen :!: Er for gammel for den "drække sæ dritings natta tæ 1 mai" Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Yay! Drikke og se Jimmy Carr samtidig er faen meg så win som du kan få det sammen med gode venner! Helvette heller! Lenke til kommentar
edge Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ALDRI MER CIDEr.! Faen.... Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Slenger på et sitat fra Jens Bang: "For å gjøre samvær med andre utholdelig, er veloppdragenhet en betingelse. For å gjøre det behagelig, må det dessuten alkohol til." "Alkohol har riktignok ikke helbredet noen for forskjølelse, men det har aldri noen lege gjort heller" Wiston Churchill Endret 30. april 2009 av HalogenpereUtenLys Lenke til kommentar
Freedom1 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Stille her idag Alle de kule kidsa er ute og leker grøftefyll-leken. Jeg skal grøftefylle deg jeg Lars! Faen. Jeg har ordet "HEI" skrevet med sprittusj i panna... >.< Lawls! En kamerat av meg våkna en gang på fest, marsja ut på dassen, og fant ordet RETARD med piler pekende ned mot begge øya skrevet i tjukke fine bokstaver med glorete farger i panna Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 ALDRI MER CIDEr.! okI.saAP?jg_R dRITA AZz. -- Kremt. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Er for gammel for den "drække sæ dritings natta tæ 1 mai"Herregud, det er jeg også. Det blir på det nærmeste patetisk i mine øyne. Missforstå meg rett, jeg tar meg en fest nå og da. Kan drikke meg snydens jeg. Men den grøftefyllkulturen om at man MÅ være dritings med 200 andre 30.april og 16.mai blir for meg tullball. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg er ikke for gammel for det, men endte opp på jobb i natt. Jeg som var invitert til Sovjetisk Vodka-party og greier... Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 Se filmen hos Youtube JAILBAIT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg