Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Parkour og free running er jo to forskjellige begreper. I parkour er effektivitet og forflytning fra A til B sentralt mens i free running løper man stort sett bare rundt å trikser over søpelkasser og benker..

Det stemmer forsåvidt det du sier. Parkour begynte som å bevege seg fra A til B mest mulig effektivt, men det har endt opp med å bestå av triksing rundt om det også.

Så parkour og freerunning er det samme.

Lenke til kommentar
Noen som driver med parkour her inne? Det ser rimelig fett ut!

 

Du skrev det feil, parkere heter det. Og det er jo dritmorsomt og gjøre=)

Tøv og tant. Men mest tant. Det heter da vitterlig parkour.

 

Drev en del på med det før. Shikaru på forumet her driver også på med det.

 

Du tok den ikke du :!:

Jeg vet jo at det ikke skrives sånn, jeg mente parkere med bil.

LOL

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Yey for meg. Jeg har kjøpt meg tøffe solbriller. Nå er jeg nesten like tøff som han på CSI: Miami. Skal begynne å komme med cheesy one-linere og ta dem på sakte.

Tøffingen :p

Lenke til kommentar
Parkour og free running er jo to forskjellige begreper. I parkour er effektivitet og forflytning fra A til B sentralt mens i free running løper man stort sett bare rundt å trikser over søpelkasser og benker..

Det stemmer forsåvidt det du sier. Parkour begynte som å bevege seg fra A til B mest mulig effektivt, men det har endt opp med å bestå av triksing rundt om det også.

Så parkour og freerunning er det samme.

Jeg er enig i at begrepene har sklidd mye i hverandre etter at det ble en internasjonal hit og antallet utøvere eksploderte. Men jeg vil påstå at så fort en begynner å gjøre triks for show og ikke av nytte er man over i free running. Hvorvidt det også er free running om man bare driver med parkour er jo en interessant debatt, for den veien er begrepene veldig tett knyttet. Sant å si tror jeg ingen egentlig har noen klar definisjon på hva som r parkour og hva som er free running, spesielt ikke nå i "startfasen" av den internasjonale utbredelsen hvor det hele tiden skapes nye begreper og triks og tilhørigheten og kotyren i de ulike båsene ikke helt har satt seg. Om en ti års tid kan man nok se på fenomenet i retrospeksjon og komme med noen klare linjer.
Lenke til kommentar

Ah, slack kveld.

Vi har farga håret til minstesøss rosa, vel luggen og diverse, samt shortsen hennes, panna og fingrene.

 

Drikki vin, grillinga gikk til helvete for kokken følte for mer tennvæske og fyrte opp mens det lå mat på, så han kjøpte oss to dolly-pizzaer i stedet.

Så blir det å slacke her, og sikkert en tur opp på russecampen senere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...