Gå til innhold

Den nye Forumkaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Quicko, møt fargoth:
"Pachyderm" betyr tykkhudet og kan gjelde for både dyr og mennesker, men sistnevnte gjerne i overført betydning.

 

Lengre forklaring > Kortere forklaring. Leste fargoths innlegg før jeg posta.

 

I tillegg, hva får deg til å tro at fargoth ikke brukte oppslagsverk ala Wikipedia? Han omskriver det bare på norsk for at det skal virke mer personlig.

 

Poenget står fortsatt, og det er litt sprøtt at du sjekker flere oppslagsverk uten å finne det, når man får det øverst på sida etter et Google-søk. En kamerat av meg spurte om noe teknisk for noen timer sida. Jeg sa jeg bare kunne det halvveis, så han kunne like gjerne google det. 1 min senere skrev han "nvm, fant det".

 

BMI:

Jeg har en BMI på rundt 25, som jeg hadde vært helt fornøyd med om en del av buk- og rævfettet hadde vært muskler rundt skuldra og ryggen istedet.

 

Det hørtes likevel drøyt ut på kvinner, som havner på 75kg om de er 1.70m høye. Man må likevel huske på at BMIen blir veldig høy hos feite personer, og ikke fullt så høy hos undervektige. Derfor blir gjennomsnittet dratt kunstig opp. I tillegg regner jeg med at dette ikke er for jenter i slutten av tenårene - midten av tjueåra, men inkluderer eldre, noe som ikke utelukkende representerer jentene "vi" ser på.

 

Edit: La til innhold, rettet opp feil.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Tja. På en måte ligger vi jo etter. Skal ikke se bort fra at de neste generasjonene i Norge vil ha en merkbart høyere BMI enn det som er vanlig nå.

 

Amerika er jo drømmen. :)

Jeg liker å tro at folk må gidde å trene og røre på seg mer, for svarte faen.

 

Jeg blir rett og slett lei og gretten når jeg går til treningssenteret og ser halvfeite ungdommer stappe i seg kebab.

 

Faens mannskit alt sammen. Spis ordentlig mat og en beef jerky en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Jeg liker å tro at folk må gidde å trene og røre på seg mer, for svarte faen.

 

Jeg blir rett og slett lei og gretten når jeg går til treningssenteret og ser halvfeite ungdommer stappe i seg kebab.

 

Faens mannskit alt sammen. Spis ordentlig mat og en beef jerky en gang i blandt.

 

For meg er det ikke treninga, men kostholdet. Med en stressende timeplan (eller dårlig takling av stress) og dårlige kokkeferdigheter er det slitsomt å spise riktig på grammet. Derfor ender jeg opp med å enten spise for lite eller for mye.

 

Alt stresset er ikke særlig godt for muskelbygginga heller, og resultatet er at jeg godt kunne vært en av disse halvfeite menneskene du snakker om. Til tross for at jeg trener jevnlig.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Jeg kunne sagt god natt selv, men hu jeg bor med har forpesta dass så jeg må vente til lukta gir seg så jeg kan gå inn dit og pusse tenna :p

Sånn som det er nå, brekker jeg meg bare jeg går forbi døra.

The Fat one?

Lenke til kommentar
Ha ha, btw.

Hva het han fyren som vandra rundt i fjella på Østlandet et sted og brøyt seg inn i hytter og bodde der om vinteren og drakk spriten deres etc og nesten alltid klarte å riste av seg snuten oppe i fjellheimen hvor han hadde bodd de siste (ørtogførti) åra?

Vandreren?

Lenke til kommentar

Mye mulig, noen, enten deg Lars, eller slasken (og han sier han ikke har peil), eller bare noen andre her på forumet, linka til en lengre avisartikkel om en fyr som gjorde det der. Han ble tatt og fengsla nå og da, men enten så rømte han eller så stakk han av når han ble løslatt på prøve og rett opp i fjellet igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...