Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor duger ikke Spotify? Jeg har oppdaget masse ny musikk ved hjelp av det og det har haugevis av musikk i mange forskjellige sjangre. Ja, lydkvaliteten kan være litt laber til tider, men man holder da ut. For å si det sånn; er man sulten nok, så eter man hva som helst. Det samme vil jeg si om Spotify. Har jeg ikke tilgang på skikkelig musikk i fin kvalitet tar jeg Spotify som er et godt alternativ.

For meg er det den noe slitne lyden som gjør det. Klart, om man har utstyr av den litt billigere sorten fungerer sikkert Spotify fint, men når man først har fått smaken av det gode liv vil man ikke lenger inngå slike kompromisser.

Og jeg har så godt som alltid musikk tilgjengelig.

Radiofunksjonen liker jeg som sagt ikke, og den er den jeg må bruke for å oppdage ny musikk. I så måte er last.fm mye bedre, med både "nabo"- og "anbefalt"-spillelister.

Det var nå veldig krasst. Hører mye på Spotify selv og kan ikke si at jeg deler dine erfaringer.

Der er lov.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
For meg er det den noe slitne lyden som gjør det. Klart, om man har utstyr av den litt billigere sorten fungerer sikkert Spotify fint, men når man først har fått smaken av det gode liv vil man ikke lenger inngå slike kompromisser.

Og jeg har så godt som alltid musikk tilgjengelig.

Hæhæ.

Nå ble jeg litt forskrekka.

Hva er så 'kompromisset' ditt?

Lenke til kommentar
Tilgjengelighet versus kvalitet?

Stil versus forbruk?

Forstand versus fysikk?

Estestikk versus funksjonalitet?

Ingen kompromisser.

Beklager, men jeg mente nok hva du hadde i tankene da du skrev "men når man først har fått smaken av det gode liv vil man ikke lenger inngå slike kompromisser.".

Og når det kommer til lyd vil det alltid være et kompromiss.

Et instrument får ikke samme soniske karakter når det ledes igjennom en mikrofon og igjennom en mixepult og over på en CD/LP/kassett. Den blir rett og slett forandret.

Samme med neste ledd i kjeden, avspillingsmetoden din. Den forandrer karakteren ytterligere.

Lenke til kommentar
Assassin

n. Murderer, generally somewhat professional; esp. one who murders a prominent figure.

During the time of the Crusades the members of a certain secret Muslim sect engaged people to terrorise their Christian enemies by performing murders as a religious duty. These acts were carried out under the influence of hashish, and so the killers became known as hashshashin, meaning eaters or smokers of hashish. Hashshashin evolved into the word assassin.

Heh, funky.

Lenke til kommentar
Beklager, men jeg mente nok hva du hadde i tankene da du skrev "men når man først har fått smaken av det gode liv vil man ikke lenger inngå slike kompromisser.".

Og når det kommer til lyd vil det alltid være et kompromiss.

Et instrument får ikke samme soniske karakter når det ledes igjennom en mikrofon og igjennom en mixepult og over på en CD/LP/kassett. Den blir rett og slett forandret.

Samme med neste ledd i kjeden, avspillingsmetoden din. Den forandrer karakteren ytterligere.

Derav den strategiske bruken av ordet "slike". Det er vagt nok til at det ikke endrer essensen av uttalelsen min — mange legger nok ikke engang merke til det, men jeg har likevel noe å falle tilbake på om noen skulle arrestere meg for å være litt vel bombastisk.

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar
Derav den strategiske bruken av ordet "slike". Det er vagt nok til at det ikke endrer essensen av uttalelsen min — mange legger nok ikke engang merke til det, men jeg har likevel noe å falle tilbake på om noen skulle arrestere meg for å være litt vel bombastisk.
Det er jo en måte å si det på. :)
Lenke til kommentar
For faen da, dobbeltmoral?

Nå går jo de sammene poengene deres om og om igjen. Jizzez.

Forskjellen er at det som foregår i nevnte kategorier høyst sannsynlig ikke gjøres bevist. Gjentakelse er et fint virkemiddel for å få frem et poeng, og jeg bruker det selv regelmessig her inne. Eksempelvis:

synes jeg forumets kvalitet er nedadgående, jeg likte ikke sammenslåingen med speaker.no og jeg synes Haltan var en av de morsomste brukere forumet har sett.

agree!
Hvem er du som kommer hit å kaller Gapwick en prick?

Jeg er forøvrig enig med Gapwick i at lydkvaliteten er noe laber i Spotify og at det ikke er vits i å inngå kompromisser med mindre man må.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...