Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132
Hvordan har mine undersåtter det i dag da?

1) Jeg er ikke din undersått.

2) Jeg har det helt greit. På en skala fra -10 til 10 ligger humøret på 0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
selv har jeg alltid antatt at satan var av det kvinnelige kjønn.
Jeg tenkte mer på herre på den andre måten. På engelsk så har vi så master/mistress. På norsk så fungerer det ikke helt på samme måten. "Frue" gir ikke det samme inntrykket av makt. Hva blir egentlig det beste ordet for en kvinnelig "herre" på norsk?
Lenke til kommentar
- Helt.... Hmmm.... Vel. Det trenger ikke bare være ved ulykker og sånn. Men det går gjerne på viljen til å sette andre foran seg selv. Prioritere seg selv lavere enn andre er gjerne en gjenganger med tanke på helter. Tar ofte sjanser i situasjoner der de potensielt kan hjelpe andre, men risikerer en del selv. Der blir det et lite dilemma. For det med å nedprioritere seg selv blir jo ikke akkurat sett på som noe positivt trekk. Annet enn i noen få situasjoner der det får heldig utfall. Men da blir det å dømme på bakgrunn av utfallet og ikke intensjonen. Omtrent som treåringen som først angrer på å ha stjålet kake når han blir tatt på fersken, men ellers egentlig var jævlig fornøyd med seg selv.

Det høres ut som en tradisjonell hverdagshelt. Om lista for å fortjene utnevnelsen 'helt' legges så lavt blir det inflasjon i uttrykket, og det ender opp med å bety like mye som "awesome" og "great". Det skal være få helter, slik at de blir sett opp til og beundret. Sistnevnte kan skje i ettertid dersom de tar upopulære beslutninger i samfunnet som senere ses på som riktige av andre øyne.

Lenke til kommentar
Du klaget på at Spotify har dårlig lydkvalitet, men allikevel deler du musikken ved hjelp av youtube, som er veldig mye verre når det kommer til akkurat det.

HQ-filer på Youtube låter faktisk vel så bra som Spotify.

Sant nok, The Creek var i lastet opp i slik kvalitet, men så forventer jeg da heller ikke at folk skal bruke Youtube til å lytte på musikk, bare prøve. Spotify derimot, fungerer som en lyttetjeneste, men duger ikke som det.

Hvorfor duger ikke Spotify? Jeg har oppdaget masse ny musikk ved hjelp av det og det har haugevis av musikk i mange forskjellige sjangre. Ja, lydkvaliteten kan være litt laber til tider, men man holder da ut. For å si det sånn; er man sulten nok, så eter man hva som helst. Det samme vil jeg si om Spotify. Har jeg ikke tilgang på skikkelig musikk i fin kvalitet tar jeg Spotify som er et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Jeg tenkte mer på herre på den andre måten. På engelsk så har vi så master/mistress. På norsk så fungerer det ikke helt på samme måten. "Frue" gir ikke det samme inntrykket av makt. Hva blir egentlig det beste ordet for en kvinnelig "herre" på norsk?

Dronning.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Herskerinne

Lenke til kommentar
A young boy lost an eye in an accident, and at the time the best they could do was to place a wooden eye in the socket. He wasn't happy about it, and was then made fun of throughout school. Nobody could resist making a joke, and because of that he had no friends.

Later in the year the school he was attending decided to hold a dance. The boy didn't want to go, but his parents forced him to, in an effort to make him be sociable. When he arrived at the dance, he noticed a little girl who had a wooden peg in place of her leg.

After the dance started, the boy was sitting by himself when he noticed the little girl looking over at him and smiling. "Hey, she's actually looking at me!" So he went over and started talking to her, and they were actually getting along. The boy finally decided to muster up the courage to ask her "Do you want to dance?"

The little girl's eyes got wide and she was grinning. "Would I!"

Then the boy angrily shouted "PEG LEG!"

Ahahaha!

Den var litt søt, trist og ganske morsom! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Frue/froken/madam? vet ikke jeg :p
Dronning.

Ingen av delene gir liksom den samme asosiasjonen.

Neivel! Da kan du bare ha det så godt uten asosiasjonene dine! :mad:

:p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg hater lukten av neglelakk. Jeg er vanligvis veldig glad i slike sterke lukter som eksos/bensin/lim osv, men det blir noe helt annet når hele leiligheten er forpestet med det pga. ei kjerring man bor med, og må kjenne lukten hele kvelden/natta.

Lenke til kommentar
Jeg hater lukten av neglelakk. Jeg er vanligvis veldig glad i slike sterke lukter som eksos/bensin/lim osv, men det blir noe helt annet når hele leiligheten er forpestet med det pga. ei kjerring man bor med, og må kjenne lukten hele kvelden/natta.

Da må du hate deg selv da du driver av med det samme...eller kjører du naturell?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg foretrekker herskerinne.

Så det er det B-real kaller deg? ;)

Ja, og jeg kaller ham n00b. <3

True love. :love:

Ser det for meg.

- Kyss føttene mine, n00b!

- Ja, herskerinnne.

*går over til grovere ting*

Lenke til kommentar
Gjest