Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle OS er stabile om man virkelig vet hva man holder på med.

Godt mulig det. Men jeg gidder ikke oppgradere stasjonære til vista nå som som windows 7 er like rundt hjørnet uansett. Har liksom vært stabilt med lovlig xp frem til nå og jeg har ikke hatt noen grunner som overbeviser meg til å bytte.

Da ser jeg heller ingen grunn til å bytte. Selv byttet jeg for å bli lommekjent med vista og det vil etter alt å dømme gjøre overgangen til Win7 enda mer strømlinjeformet. På mange områder har Vista gjort systeminteraksjonen mer effektiv og strømlinjeformet kontra XP, men på noen områder har de virkelig gått to steg tilbake. Forøvrig har jeg virtuelle maskiner med 3.11,win95,98,2k, XP og Win7 samt Redhat liggende som brukes til hver sine formål regelmessig. Så på et vis føler jeg meg ikke helt låst til en versjon av Windows.
Lenke til kommentar
Da ser jeg heller ingen grunn til å bytte. Selv byttet jeg for å bli lommekjent med vista og det vil etter alt å dømme gjøre overgangen til Win7 enda mer strømlinjeformet. På mange områder har Vista gjort systeminteraksjonen mer effektiv og strømlinjeformet kontra XP, men på noen områder har de virkelig gått to steg tilbake. Forøvrig har jeg virtuelle maskiner med 3.11,win95,98,2k, XP og Win7 samt Redhat liggende som brukes til hver sine formål regelmessig. Så på et vis føler jeg meg ikke helt låst til en versjon av Windows.
Bruker Vista på den bærbare av den grunnat det fulgte med. Så begynner å bli kjent med det. Ankepunktet mitt er at det oppleves uresponsivt på den maskina. På papiret skal maskina takle det fint, men andre har rapportert at vista først kommer til sin rett på enda bedre maskiner.

Faktisk så vurderer jeg mer og mer å gå over til Linux. Spiller så lite likevel.

Lenke til kommentar

En annen laptop enn den i profilen? Vista går som svigermor etter et glass portvin på laptopen min med T550,3GB,og GF8600MGS. På Den forrige laptoppen med 1GB dd2, og core duo var det en langt mer traurig opplevelse, dog ikke fult så traurig som Windows Me Beta 1.

Lenke til kommentar

Ja den i profilen har daua. Skjermen tok kvelden og jeg har ikke giddi å oppdatere profilen enda hehe. 2gb ram og core2duo 1,66 eller noe var visst ikke nok. Den føltes rett og slett treg. Tror det er intel GMA950 GPU, men det skal ikke ha så mye å si på tida det tar å åpne programmer. Det blir en delay rett og slett. Noe som fører til at jeg ofte har åpna programmer to ganger fordi jeg ikke tror jeg dobbeltklikka raskt nok eller noe. Men den duger til det jeg bruker den til. Surfing og film mostly. Var klar over at det ikek var verdens beste laptop når jeg kjøpte den, men den var billig :p

Men nå er Red Dawn ferdig og to øl konsumert. Så jeg tror jeg legger meg. Sov godt folkens.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...