Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg elsker når film får meg til å føle noe skikkelig ordentlig, når jeg blir litt blaut rett og slett. Da har filmen fullført sin oppggave perfekt.

10/10

Yes. Noen som har tips til en sånn film?

Into the Wild! Den har sikkert tidenes soundtrack óg.

Lenke til kommentar

Høres herlig ut, Ida!

Selv om jeg skal innrømme at jeg er skeptisk til snegler :p

Lurer forresten på hvorfor jeg - som ikke har et eneste forhold eller en forelskelse som har endt bra på samvittigheta - alltid er den kompiser, venninner, søstrene mine og random strangers kommer til når de har problemer med gutter, jenter, kjæresten, eksen eller hva det nå enn er.

Jeg har losa flere folk gjennom den harde tida etter et brudd, tida i et ustabilt forhold eller hva det nå enn er, enn jeg har tall på.

Jeg er jo beæra over at de velger å komme til meg i stedet for alkoholen, men jeg vet fortsatt ikke helt hvorfor de velger meg ...

Lenke til kommentar

Ok. Nå skal jeg ramse opp hva jeg gjorde idag:

- Alarmen på mobilen ringte klokka 07:00. Jeg satt den på slumring et par ganger, og stod opp 07:30. Da luska jeg ut i dusjen. Jeg la merke til at Lanoen var litt knekt i tuppen, men det skal jeg ikke utdype. Jeg gikk ut av dusjen, og deretter ut av badet (ikke uten å gjøre meg klar, selvfølgelig). Jeg luska ut på kjøkkenet, og tenkte "Gidder jeg å lage frokost? Tja, gjør vel det. Frokostblanding eller brødskive? Ah, tar brødskive. Skjærte meg så to brødskiver og smurte på Nugatti og leverpostei (latskap), og lagde ferdig to brødskiver til for mat på skolen. Spiste opp og stakk inn på badet for å pusse tenna og gjøre meg helt klar. Tok sekken og luska meg raskt ned trappa og ut døra for å ta tak i sykkelen. Låste huset og lusket i kjapt tempo ved hjelp av sykkelen.

- Kom på skolen ca. 08:20. Slo av en prat med noen. Skolen begynte halv. Norsk i første time. Kjedelig. Matte i andre time, kjedelig. Kunst og håndtverk i tredje, også kjedelig. Så: gym i fjerde. Det var gøy. Luska med klassen ned til gymsalen og ble ferdig med gymtimen. Så, det store høydepunktet på dagen: musikktimen. Jeg og en klassekamerat hadde laga en sang (her: bare han), og vi hadde ikke øvd på den sammen, så jeg hadde øvd slik jeg trodde den var. Fikk et lite sjokk da vi skulle spille den inn først, siden vi egentlig ikke hadde øvd. Vi ble kjapt enig om at jeg skulle spille gitar og synge, og at han skulle bare synge. Jeg spilte alt for kjapt og han sang altfor seint. Vi trengte to forsøk for å klare sangen med falsk synging, feil gitargrep og litt forskjellige diskusjoner innimellom. Det hele endte opp med en sang på nivå med Jan Thomas.

- Etter en time med litt guttesipping og hulking, gikk vi tilbake til spansktimen. Der ble jeg møtt av en litt for sur og gretten lærer. She's a mess.

- Slutta klokka 14:00 og luska hjem med sykkelen på hodet. Kom hjem 14:05, satt nøkkelen i døra, vrei den til venstre, litt til høyre, dro den ut, la den i høyre lomme på jakka, tok med meg sekken og gymbagen, åpnet opp, lukket igjen, la fra meg sekken og gymbagen og lusket kjapt på do.

- Skulle egentlig ha gått ut med Enzo, men det rakk jeg ikke siden jeg måtte slappe av med litt musikk.

- Så gikk det vel noen timer uten store fremskritt.

- Klokka 19:30 skulle jeg egentlig på innebandy, men tok meg heller en jogge-gå-tur med en kompis. En time senere kom jeg hjem, dødssliten. (èn -s?). Jeg tok meg en dusj og spiste litt kveldsmat i tempo med "Sannhetens øyeblikk".

- Gikk opp til dataen, og HER ER JEG!

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar
Høres herlig ut, Ida!

Selv om jeg skal innrømme at jeg er skeptisk til snegler :p

Lurer forresten på hvorfor jeg - som ikke har et eneste forhold eller en forelskelse som har endt bra på samvittigheta - alltid er den kompiser, venninner, søstrene mine og random strangers kommer til når de har problemer med gutter, jenter, kjæresten, eksen eller hva det nå enn er.

Jeg har losa flere folk gjennom den harde tida etter et brudd, tida i et ustabilt forhold eller hva det nå enn er, enn jeg har tall på.

Jeg er jo beæra over at de velger å komme til meg i stedet for alkoholen, men jeg vet fortsatt ikke helt hvorfor de velger meg ...

Join the club. Vi møtes på torsdager til kanelboller, gitarmusikk og gråt.

Lenke til kommentar

Jeg brydde meg nesten ikke om personene i Titanic. Ganske bra, men langt ifra noe gråting ... Det er nok en grunn til at jeg ikke ser så mye på filmer selv om jeg har tid og ... ja, filmer (broren min har, si, noen hundre i kjelleren); jeg bryr meg rett og slett ikke så mye.

Av en eller annen grunn har jeg veldig lyst til å smake snegler nå.

Lenke til kommentar
Jeg elsker når film får meg til å føle noe skikkelig ordentlig, når jeg blir litt blaut rett og slett. Da har filmen fullført sin oppggave perfekt.

10/10

Yes. Noen som har tips til en sånn film?

Bang bang, you're dead

Noen som har sett den? Fantastisk film, vi så den på skolen, alle som gikk ut av klasserommet var dødsalvorlige, og vi er en tullete gjeng :p

Endret av Blarcky
Lenke til kommentar
Jeg brydde meg nesten ikke om personene i Titanic. Ganske bra, men langt ifra noe gråting ... Det er nok en grunn til at jeg ikke ser så mye på filmer selv om jeg har tid og ... ja, filmer (broren min har, si, noen hundre i kjelleren); jeg bryr meg rett og slett ikke så mye.

Samme her, egentlig. Eller, jeg kommer aldri på det.

Oda, jeg har vært i klubben i årevis.

Siden 6. eller 7. klasse tror jeg :p

Jepp. High five!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...