Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Woo!

Jeg er endelig hjemme på Steinkjer <3

AHA! Gjennomskuet den lille «jeg er ikke trønder»-løgnen din! God natt.

Red.: Eg tapte nettopp.

Jeg er siddis, født i Stavanger og elsker byen av mitt hjerte, men jeg bor på Steinkjer og det er jo hjemme for nå. Det er her PCen min og harddiskene med bilder, musikk og film er.

Men det gjør meg ikke til mer trønder.

Lenke til kommentar
The Game er latterlig, men The Secret funket bra for meg. Mulig det finnes bedre bøker om temaet, men. Og når du drar inn action og underholdning, er du jo strengt tatt totalt på bærtur mtp. hvilken boksjanger The Game og The Secret går under.

Vel, det er sant, men det gjør de ikke bra uansett.

Og jeg har prøvd det som står der uten at det fungerte. Og det før jeg leste bøkene.

Lenke til kommentar
(...) men LoA-teorien er en interessant teori, etter min mening.
For mitt vedkommende kom jeg frem til at min egen fascinasjon for hele konseptet lå i at jeg ved å tro på det, plutselig fikk åpnet en ny mulighet til å nå alle de drømmer som jeg tidligere sett hadde avfeid som praktisk umulige. Plutselig var alt som skulle til litt målrettet fokusering på det jeg ville ha inn i livet mitt, og det sier seg selv at jeg så inderlig skulle ønske at det var sant!

Snur man derimot konseptet på hodet fremmes det plutselig en langt mer skremmende følge. I følge konsetpet med The Law Of Attraction vil det være slik at de som har det vanskelig her i livet i stor grad har seg selv å takke, ene og alene på bakgrunn av deres tankemåte. Har man det vondt er det naturlig at dette preger tankene og at man er fokusert på det, men i følge The Law Of Attraction vil dette bare føre til med av det vonde. Har man det vondt kan man ikke spontant bare skifte over og bli glad, og dersom man prøver bevist å fokusere bort den mentale smerten for å sende ut positive signaler slik konseptet fordrer blir det i beste fall en falsk og påtatt lykke og i verste fall en villedelse av en selv hvor man stenger inne og fornekter det vonde. For mitt vedkommende blir det hele en destruktiv villedning som utnytter den iboende higen etter enkel lykke vi alle søker, og jeg tror dette tankemønsteret for majoriteten av de som velger å følge det i beste fall ikke leder til noe annet en frustrasjon. Det sier seg selv at det ikke er praktisk gjennomførbart at vi alle vil kunne nå våre mål bare med å fortelle universet om vår higen etter dem.

Lenke til kommentar
You're doing it wrong. :fun:

Natta, kafé!

Hvis man sliter med litt alvorligere ting enn lettere depresiv så er slike bøker meget vansklig og "ta inn".

Ihvertfall når man vet at det hjelper ikke en dritt siden huet er totalt feilkoblet :fun: .

Amanita Muscaria har rett her.

Lenke til kommentar

Voldsomt som folk skulle få meg til og skalle huet i veggen i dag da :!:

Men den der var søt :love:

Den skal blekkes en dag på meg, det latinske ordet for Fluesopp..GENIALT.

Hadde vært stilig med 3-4 Fluesopper som ser som de er bygd av metall eller noe og innimellom så står det Amanita Muscaria =)

Må tenke lenge på denne her, men tror den kan bli bra.

For ta den på ene skinka:P

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Fargoth: Vil du anbefale og lese den boka bare for og ha lest den?
Både ja og nei, men for å si det kort og konsist så les både den og "Why Zebras Don't Get Ulcers" mens du er i gang. For mitt vedkommende var motivasjonen for å lese den ene og alene for å kunne ta tilling til den og debatten rundt den når det holdt på som verst. Nå er det ikke like aktuelt lenger med mindre du er interessert i temaet og ikke bare den aktuelle boken, så hvorvidt du finnet det nyttig får bli opp til deg. Når det er sagt:

I utgangspunktet mener jeg all informasjon er verdifull, altså er verdien i denne boken prinsipielt sett like verdifull som enhver annen bok og du kan like gjerne lese den. Men man lever ikke evig, og man vil derfor bare kunne lese et gitt antall bøker før man avgår med døden. Derfor bør man velge hver eneste bok med omhu. Hvorvidt denne boken vil gi deg informasjon om temaet av høyere kvalitet enn andre skrevne verk om det samme er dermed oppe til diskusjon. Skal du derimot lese boken så ville jeg råde deg til å gjøre et dypdykk i hele temaet for å få et litt bredere sammenlikningsgrunnlag før du skal ta stilling til sannhetsgehalten.

Lenke til kommentar

Takk for et glimrende svar=)

Er veldig glad i alt som har med oss mennesker og gjøre.

Og det som har med psyken osv.

Er inni i en god periode nå, og da vil jeg prøve og komme igang med ting som jeg var meget glad i før.

Lese og lære=)

smurfen: Bongen er til og røyke på...ingenting annet :fun:

Bah, den var ikke morsom engang:S

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...