Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett hva du føler, kommer du alltid til å være en trønder i hjertet mitt.

God natt, kaffe.

: < *gråte*

Hvordan kan jeg være trønder bare fordi jeg bor i Trøndelag?

Jeg prater mer og mer østlending eller engelsk og jeg er født i Stavanger og ser på meg selv som siddis og prøver å være der minst en måned i løpet av året.

Lenke til kommentar
Underpants, go ahead, bare vit at jeg ikke er trønder :p

edit: Kan vel egentlig ikke tenke meg noe verre å være heller, vel, kanskje stril eller å være fra Ålesund, men ...

Og hva du mente med det?

At jeg ikke liker trøndersk eller ålesundsk. Eller strilsk.

Det er mange ålreite folk som kommer fra Trøndelag, Ålesund og Hordaland (dog, jeg har til gode å møte en ålreit stril, i alle fall som jeg er klar over er stril), men jeg takler ikke dialekta. Og det hender oftere og oftere at jeg ikke liker folka også, dog, det gjelder for det meste bare sør-trøndere og striler.

Lenke til kommentar

Jeg syns sunnmørsdialektene er fine, jeg. Har mer problemer med Rogalendinger da.

Men jeg skal ikke si noe, har sær hybriddialekt selv.

Edit: dialektmessig, altså. En drittsekk er en drittsekk uansett blabla.

Endret av Hoppende Bryster
Lenke til kommentar

Fluesopp, jeg har en bastardisert dialekt.

Starta opp som en blanding av stavangersk og trøndersk, gikk over til trøndersk med utpreget skarre-r, så til inn-trøndersk med skarre-r og iblanda sogning, nordlending og byfis, og nå er det et sammensurium av dialekter og språk når jeg prater med trøndere og nordlendinger og ifg. folk som har hørt meg, lørenskogsk når jeg prater med andre nordmenn etter at jeg ble lei av at ikke-trøndere sa "hæ?" når jeg prata.

Og det blir ikke helt det, det blir som HB sier, en drittsekk er en drittsekk.

Sunnmøre, romsdaling and the likes syns jeg er like uforståelig som visse sognemål og diverse trøndersk. Som fra øvre Skaun *grøsse ved tanken*

Men ellers liker jeg de fleste dialekter i Noreg.

Men jeg setter stavangersk øverst av vakre mål, for å si det sånn. Til og med over fransk, som jeg kan høre på i timesvis og som er et ganske vakkert språk.

fargoth, ah, herlig kart! :D

Fluesopp, jeg vet hvordan det er. Jeg har blitt mobba og banka opp for å skarre på r-ene flere ganger enn jeg har fingre og tær.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...