Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Vi pratet om å skifte bukse hver fjerde dag. Det er ikke nødvendig. Skjorte skiftes selvfølgelig hver dag, sammen med underbukse og sokker.

Jo, buksene blir ikke det samme etter overbruk. Bruker du den for ofte, vier den seg ut og blir for myk. Dessuten er det bare ekkelt å tenke på mennesker som overbruker klær i for mange dager. Jeg tror ikke at du hadde likt å dra på ferie med en jente du likte, og hu gikk med samme antrekket hele ferien..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si jeg heller litt mot Skarstad/Rasch-tankegangen i klesdebatten. Jeg bruker som regel ikke samme bukse mer enn to-tre dager i strekk, men at samme bukse kan inngå i en ny slik syklus senere etter at jeg har brukt en annen bukse i mellomtiden? Klart det.

Sokker og underbukser er det helt naturlig å bytte hver dag syns jeg, og også t-skjorter, selv om graden av perspirasjon de utsettes for kan variere en hel del.

Lenke til kommentar
Vi pratet om å skifte bukse hver fjerde dag. Det er ikke nødvendig. Skjorte skiftes selvfølgelig hver dag, sammen med underbukse og sokker.

Jo, buksene blir ikke det samme etter overbruk. Bruker du den for ofte, vier den seg ut og blir for myk. Dessuten er det bare ekkelt å tenke på mennesker som overbruker klær i for mange dager. Jeg tror ikke at du hadde likt å dra på ferie med en jente du likte, og hu gikk med samme antrekket hele ferien..

Svette skal visstnok være tiltrekkende har jeg lest et sted.

Lenke til kommentar
Ok, jeg var uklar. En uke, som i syv dager, ikke som i mandag den 1. til søndag den 7. Bukser og gensere man kun bruker på skolen og foran TV-en hjemme trenger ikke byttes etter tre dagers bruk (med mindre man bedriver fribryting på skolen og pepperkakebaking i sofaen).

Okei, nå skal jeg si noe. La oss si at du har 4 plagg. (Tskjorte, genser og bukse)

Mandag bruker du bukse1, tskjorte1, genser1

Tirsdag bruker du bukse1, tskjorte2 og genser3

Onsdag bruker du bukse4, tskjorte3 og genser2 osv ..

Jeg tror ikke det er mulig å forklare gutter dette egentlig .. :ermm:

Lenke til kommentar

Hadde ikke gjort meg noe som helst, men jenten selv hadde nok likt det fordi jenter har en tendens til å måtte finne et nytt antrekk hver dag. Jeg ville IKKE likt at hun vasket klærne sine hver dag, fordi klesvask koster penger og skader miljøet. Det er ikke nødvendig å vaske en bukse etter tre dagers bruk! Du kan skifte så mye du vil, men det går på estetiske ting og ikke på hygienen. Og du får mange færre bruksdager før buksen er utslitt hvis du vasker den i tide og utide

Lenke til kommentar

Med en gang den kommer ut ja, men ikke etter at den har ligget å godgjort seg. ^^

leif.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Okei, nå skal jeg si noe. La oss si at du har 4 plagg. (Tskjorte, genser og bukse)

Mandag bruker du bukse1, tskjorte1, genser1

Tirsdag bruker du bukse1, tskjorte2 og genser3

Onsdag bruker du bukse4, tskjorte3 og genser2 osv ..

Jeg tror ikke det er mulig å forklare gutter dette egentlig .. :ermm:

Ble ikke det 3 plagg?

Lenke til kommentar

Sokker og boksere skiftes hver dag, t-skjorter også (om jeg da ikke har dager hvor jeg sitter inne på hybelen hele jævla dagen uten å møte andre eller ha planer om å møte andre, dvs. dager med 10-12 timer film- og spill-maraton), men som nevnt før har jeg null problemer med å bruke samme bukse i over en uke, siden jeg bare bruker såpass med klær de få timene i uka jeg er på skolen (15 timer på 3 dager elns) og ellers vandrer rundt i bokser / joggebukse / kjole eller shorts - uavhengig av temperatur utendørs.

Samme går for genser, tror jeg har den på meg bare mellom klasserom og til og fra skolen, dvs. enda mindre.

Ja ja. På den annen side, kan jeg bytte t-skjorte 2-3 ganger om dagen :p

Lenke til kommentar

Med en gang den kommer ut ja, men ikke etter at den har ligget å godgjort seg. ^^

leif.

Jeg velger å ikke tro på den siste delen av setningen. Svette er tiltrekkende. Dermed basta!

Jøss noen har favorisert Introduksjons video min som ligger i Signaturen :ermm:

Føler meg på en måte ikke trygg :ermm:

Det er litt skummelt egentlig. Sikkert en av pedoene på forumet her.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Hadde ikke gjort meg noe som helst, men jenten selv hadde nok likt det fordi jenter har en tendens til å måtte finne et nytt antrekk hver dag. Jeg ville IKKE likt at hun vasket klærne sine hver dag, fordi klesvask koster penger og skader miljøet. Det er ikke nødvendig å vaske en bukse etter tre dagers bruk! Du kan skifte så mye du vil, men det går på estetiske ting og ikke på hygienen. Og du får mange færre bruksdager før buksen er utslitt hvis du vasker den i tide og utide

Jeg sier ikke at man skal vaske klærne hver dag! Selv vasker jeg klærne (eller mamma) en gang i uken. Jeg har såpass mye klær at det ikke trengs for å vaske det oftere. Hvis det er sånn problem for deg, så kan du heller kjøpe deg nye klær. Selv kjøper jeg hver mnd..

Ble ikke det 3 plagg?

bukse4

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at man skal vaske klærne hver dag! Selv vasker jeg klærne (eller mamma) en gang i uken. Jeg har såpass mye klær at det ikke trengs for å vaske det oftere. Hvis det er sånn problem for deg, så kan du heller kjøpe deg nye klær. Selv kjøper jeg hver mnd..

Men du vasker buksene etter å ha BRUKT dem en dag?

Lenke til kommentar
Kjøpe klær hver måned høres dyrt ut, selv om det bare er billige klær.

Ei bukse koster rundt 3-400 uansett.

Det er mat for to uker!

Jeg kjøper klær 1-2 ganger i året :p

90% av månedslønna mi går på klær

Jeg syr klærne når de blir slitt. ^^, sliter albuer på skjorter så det hyler etter.

Hvordan klarer du det? :p

Men du vasker buksene etter å ha BRUKT dem en dag?

Hva gir godt inntrykk? En som er renslig og pen, og ser ordentlig ut, eller en som bruker klærne sine flere dager i strekk og glemmer alt som heter håndvask og dusj?

Nei, jeg vasker ikke buksene etter å ha brukt dem en dag, men jeg legger dem bort og bruker dem senere i uken.

Endret av WIP-Slettes-Gh79d3mO
Lenke til kommentar
(20:08:41) x: Du veit det greiene du må ha for å spille av filmer på utorrent..?

(20:08:48) x: Jeg må ha det programmet..

(20:09:06) mrbjoern: det er ett eget program da =P Har ikke noe med µTorrent å gjøre xD

(20:09:16) mrbjoern: www.videolan.org/vlc tror jeg

(20:09:35) x: Takk husk den

(20:09:37) x: :D

(20:09:45) mrbjoern: kan du ikke skrive den ned? =P

(20:10:28) x: Lettere hvis du husker den

Jeg trenger noe drikke med masse alkohol jeg kan blande med piller, tror jeg...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...