Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg styrer bevisst unna hele Twitter-bølgen. Alt som bare er informasjonsmessig redundans er overflødig og i dette tilfellet er det også delvis destruktivt. Twitter tvinger folk til å forkorte lengre URL-er fordi det er en begrensning i antall tegn man kan skrive i en enkelt tweet. Dette vil på sikt føre til linkråte.

Lenke til kommentar

Jeg er jo registrert på twitter, men finner fortsatt ikke folk når jeg søker etter dem på find people linken.

Fargoth: inkråte er gjerne en mindre bekymring der vil jeg tro.. Kan uansett ikke se at jeg blir å bruke twitter noe særlig lenge, blir fort kjedelig tror jeg.

Lenke til kommentar
Jeg styrer bevisst unna hele Twitter-bølgen. Alt som bare er informasjonsmessig redundans er overflødig og i dette tilfellet er det også delvis destruktivt. Twitter tvinger folk til å forkorte lengre URL-er fordi det er en begrensning i antall tegn man kan skrive i en enkelt tweet. Dette vil på sikt føre til linkråte.

Hvis man gjør som Twitter selv forklarer tjeneste på sidene deres blir det mye totalt ubrukelig informasjon, det er jeg enig i. Men om man klarer å bruke det riktig, og følge riktige mennesker kan det både være berikende og interessant. Selv har jeg faktisk fått et jobbtilbud igjennom Twitter.

Det med linkråte er jeg ikke så altfor redd for. Det er nå (dessverre ikke på Twitter) steder man kan trykke på for å se hele linken før man trykker på den.

Lenke til kommentar

Tvert i mot tror jeg det vil bli et veldig stort problem i fremtiden. Den dagen Tinyurl og liknende sider som brukes i dag går ned, vil det føre til massiv linkråte. Twitter fremmer bruk av slike tjenester ved å ha en maksgrense på ord og det er ikke rent lite linker som deles på denne måten hver eneste dag.

Edit: Nå kan det selvsagt argumenteres for at den dagen det skjer er kildene til de fleste linkene sannsynligvis borte uansett.

Jeg ser så absolutt nytteverdien i konseptet, men jeg innbiller meg at jeg foretrekker å tilegne meg den informasjonen jeg ønsker, når jeg ønsker det, og ikke få den servert fra andre uansett hvor relevant den måtte være i forhold til mine interesser. Kanskje tar jeg grundig feil, og er fullstendig uviten om hva jeg egentlig går glipp av. I så tilfelle trøster jeg meg med at jeg kan hoppe på neste tilsvarende fenomen i regi av Web 3.0, eller kanskje det etter det igjen. Det er ihvertfall ingen tvil om at rammeverkene for sosialisering og personlig informasjonsflyt vil gjennomgå et utall nye hamskifter innen jeg logger meg av nettet for godt, så det har ingen hastverk.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...