Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Frostet glassrute - fikses med frostspray?


Anbefalte innlegg

Så en frostspray på Biltema som kunne gjøre frosteffekt på glass. Jeg har et baderomsvindu som synes godt fra veien og et soveromsvindu som også gjerne kunne vært frostet halvveis. Kan man gjøre dette enkelt med en spray? Vil det være en permanent og god løsning? Skal jeg da spraye innvendig eller utvendig?

 

Har tidligere prøvd noe belegg som man klistrer på vinduet som gjør innsyn/utsyn umulig men lys slipper gjennom, kjøpt på IKEA. Funket veldig bra, men det var jo umulig å unngå luftbobler da som ikke så særlig pent ut fra utsiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er akkurat sånn som jeg beskrev det. Prøvd det allerede. Umulig å unngå masse luftbobler. Hvis du tror du har unngått luftbobler så ta en NØYE titt fra utsiden, da blir du overrasket. Og det er for seint å jevne ut når denne filmen eller hva en skal kalle det er klistret på, da har den feste over alt og selv om det følger med en sånn utjevner så kommer en ikke langt. Da krøller bare filmen seg.

 

Ingen som har erfaring med denne sprayen?

Lenke til kommentar

det er i allefall en anerkjent metode for å feste tonefilm på rutene i biler. Skulle tro det funker minst like bra på en helt flat rute. Nei, har ikke prøvd selv, men har sett det gjort.

 

Slik lim fjerner du ikke med zalo-vann nei

 

åsså skal du ikke skumme såpa da :)

 

Poenget er å dra alt såpevannet ut fra under filmen. blir noe igjen blir det selvfølgelig synlig

 

f.eks:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=837332

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...