FranzJosef Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Leste i manualen på min forrige Bosch oppvaskmaskin at bestikke skal stå nedover, dvs med skaftet opp. Dette i motsetning til hva jeg har gjort i alle år før. Så har jeg nå kjøpt en Asko oppvaskmaskin og der står i manualen at bestikket skal stå med skaftet ned... Hva er rett? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 skaftet skal ned! på denne måten vil det bli vasket best fordi det vil bli utsatt for høyere vanntrykk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg setter alltid skaftet ned. Det er fordi det som regel er tykkest der og ikke kan falle mellom gitteret i bestikksholderen og evnt hindre den roterende vaskegreia under. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Leste i manualen på min forrige Bosch oppvaskmaskin at bestikke skal stå nedover, dvs med skaftet opp. Høres veldig rart ut. Skrivefeil eller missforståelse? I oppvaskmaskiner med tradisjonell bestikkurv skal bestikket stå med skaftet ned for å få best mulig vaskeresultat og for at f.eks. skarpe kniver og gafler ikke skal skade bunnen av kurven. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Setter de selv med skaftet ned i min, bare vant med at alle gjør det. Er på en måte mer praktisk med å ha skaftet opp dog, mye enklere å ta bestikket ut igjen, slipper å "skitne" de til ved å ta på bruksflaten. Og ikke minst mye bedre å falle på skaftet enn på de spisse knivene og gafflene visst en greier å snuble foran oppvaskmaskinen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå