Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter litt med venner og er deppa

Gjest gjestern

Anbefalte innlegg

Gjest gjestern

Jeg begynner å bli lei vennene mine. Har en venn som er veldig ålreit, men han driver å slenger komentarer som faktisk sårer meg. Han er veldig hyggelig og sånn og vi er ganske gode venner, han vet kanskje ikke at jeg blir lei meg og sånn men i det siste har han da begynt å slenge komentarer om utseende mitt som jeg HATER og jeg blir lei meg. Spessielt når vi er mange folk tilstedet, da står jeg deg og vet faen ikke hva jeg skal si, blir enten til at jeg later som ingenting eller at jeg sier noe som hold kjeft tilbake. Noen ganger når han har kommet med disse kommentarene blir jeg så sur og lei meg at jeg bare gir faen i han, gidder ikke prate til han osv og da blir han bare sur og skjønner ikke hvorfor jeg blir sånn og ber meg skjerpe meg osv. Skjønner han ikke at jeg tar meg nær av det? Og når de andre da begynner å le får jeg mest lyst til å bare gå å bare gi faen i de vennene og henge med noen andre istedet.

Ingen av de andre vennene mine kommer med slike kommentarer, nå skal det sies at han slenger slikt til alle, men uansett. Når vi er ute blir det ofte til at jeg er ganske stille, fordi hvis jeg trekker mye oppmerksomhet er sjansen større for at han kommer med kommentarer. Jeg merker liksom at så fort jeg er med noen andre glir praten mye bedre og jeg er mye mer frempå. Disse er også felles venner.

Jeg er også sånn at hvis vi da feks er ute et eller annet sted. At hvis feks da en venn eller ei vennine prater mye mer med noen av de andre og ikke gidder å ofre så mye tid for meg som hun/han har gjort tidligere, da blir jeg sur på denne personen og gir 100% faen i hu/han tilbake.

Akkurat nå er jeg så sur og deppa at jeg bare vil gi faen i alle, vi har planlagt en danmarkstur sammen med 6 andre venner og vil bare droppe den bare for pure faen. Har for faen endelig begynt å fått bygget opp selvtilliten litt igjen så kommer den jævelen av en venn og banker den rett ned i søla igjen. Mulig han ikke mener noe vondt, men det driter jeg i.. ser ikke ut som han stopper med disse kommentarene med det første, vi har jo kjent hverandre over et år og er nå i det siste det har begynt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at han er sånn med alle, hvorfor skal han gjør et unntak for deg om du ikke sier ifra? :) dersom han er din beste venn, som du sier, så bør det fungere å ta seg en prat med ham.

Ingen forhold mellom mennesker er konstante, og du bør finne deg andre ting å irritere deg over enn at de bruker 2 min på å prate med deg og 3 min på å prate med han ved siden av!

Lenke til kommentar
Gjest gjestern

Hmm jeg har tenkt på det, men synes det er litt flaut. Jeg er liksom i den "kule" vennegjengen. Største grunnen til at jeg blir så såret var vel fordi jeg ble mobbet en liten periode noen år tilbake for nettopp det han disser meg for.

Han kaller meg jo feiten osv også men det tar jeg meg ikke nær av i det hele tatt feks. Han kaller jo også et par lubne venner av meg for vallross, flodhest osv men de takler det kanskje litt bedre en meg.

Lenke til kommentar
Gjest gjestern1

Hmm vallrossen liker faktisk han, hun fortalte meg at han var en av de gutta hu digga mest. Sikkert fordi han er så pratsom og alltid finner på så mye sprell, han er også en av de sosiale med veldig stort sosialt nettverk og drar damer rimelig lett. Han er også en av de som skaper litt liv på fester osv. Men men, jeg klarer meg nok fint uten han, er bare litt kjipt å miste en god venn bare fordi han alltid skal slenge så med leppa.

og til juliess: han er ikke min beste venn, men endel av det vennenettverket jeg omgås mest med.

Lenke til kommentar
Gjest Flau mobber

Tidligere så var jeg en som mobbet og kjenner meg egentlig veldig godt igjen i den personen du beskriver som din "ålreite" fyr. Problemet mitt var at jeg var nødt til å hevde meg i gruppa for å bli anerkjent og var veldig opptatt av at alle skulle se på meg som kul og morsom. Nå vet ikke jeg om denne personen har det på samme måte som meg, men jeg forandret meg da en av mine beste venner fortalte meg om det og fortalte meg hvordan han hadde det.

Prøv å snakk med vennen din og si det til han AKKURAT som du føler. "Klisje-alert: Hvis han er en god venn, så kan du fortelle han din historie uten at det skal gå ut over vennskapet deres. Hvis han da blir sur eller om det blir verre, så vil ikke jeg ha kalt han for en venn"

Lenke til kommentar
Gjest gjestern

Flaut å si og jeg skammer meg over det, men jeg har også vært en mobber tidligere, jeg hadde veldig høy sosial status og hadde ingen anelse om hvordan det var å bli mobbet, så plutselig endag var det plutselig en som nevnte at jeg hadde gjort noe dritt, fikk en kald følelse inni meg med engang. På så mange år hadde ingen sagt noe nedlatene til meg så jeg ble helt sjokert. også ble jeg mobbet en liten periode av noen som tidligere var veldig gode venner, det var da en person som startet mobbingen for så å stikke av med bestekompisen min og først da fant jeg ut hvor jævli det var.

Men jeg er litt usikker på om denne personen er en så god venn at han tar meg seriøst, han har flere ganger gitt faen i andre venner av meg, flørtet/kysset med damene til kompisene mine som jeg mener er jævelig råttent. Men vi er venner liksom, jeg er ikke en i venngjengen som henger meg på å blir ertet av alle, det er kun han og det skjer ikke så ofte, men jeg tollerer ikke at det skjer i det hele tatt så...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg begynner å bli lei vennene mine. Har en venn som er veldig ålreit, men han driver å slenger komentarer som faktisk sårer meg. Han er veldig hyggelig og sånn og vi er ganske gode venner, han vet kanskje ikke at jeg blir lei meg og sånn men i det siste har han da begynt å slenge komentarer om utseende mitt som jeg HATER og jeg blir lei meg. Spessielt når vi er mange folk tilstedet, da står jeg deg og vet faen ikke hva jeg skal si, blir enten til at jeg later som ingenting eller at jeg sier noe som hold kjeft tilbake. Noen ganger når han har kommet med disse kommentarene blir jeg så sur og lei meg at jeg bare gir faen i han, gidder ikke prate til han osv og da blir han bare sur og skjønner ikke hvorfor jeg blir sånn og ber meg skjerpe meg osv. Skjønner han ikke at jeg tar meg nær av det? Og når de andre da begynner å le får jeg mest lyst til å bare gå å bare gi faen i de vennene og henge med noen andre istedet.

Ingen av de andre vennene mine kommer med slike kommentarer, nå skal det sies at han slenger slikt til alle, men uansett. Når vi er ute blir det ofte til at jeg er ganske stille, fordi hvis jeg trekker mye oppmerksomhet er sjansen større for at han kommer med kommentarer. Jeg merker liksom at så fort jeg er med noen andre glir praten mye bedre og jeg er mye mer frempå. Disse er også felles venner.

Jeg er også sånn at hvis vi da feks er ute et eller annet sted. At hvis feks da en venn eller ei vennine prater mye mer med noen av de andre og ikke gidder å ofre så mye tid for meg som hun/han har gjort tidligere, da blir jeg sur på denne personen og gir 100% faen i hu/han tilbake.

Akkurat nå er jeg så sur og deppa at jeg bare vil gi faen i alle, vi har planlagt en danmarkstur sammen med 6 andre venner og vil bare droppe den bare for pure faen. Har for faen endelig begynt å fått bygget opp selvtilliten litt igjen så kommer den jævelen av en venn og banker den rett ned i søla igjen. Mulig han ikke mener noe vondt, men det driter jeg i.. ser ikke ut som han stopper med disse kommentarene med det første, vi har jo kjent hverandre over et år og er nå i det siste det har begynt..

Jeg skjønner litt ogsen du har det egentlig har det..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...