CAT-scan Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har inne en bestilling hos MPX, men vurderer å droppe hele greia siden de ikke klarer å få alt på lager (er snart 3 uker siden jeg bestilte), så da tenkte jeg at jeg like gjerne kan bytte ut en del komponenter i samme slengen. Kjøpe fra et annet sted som har f.eks. eVGA-kortene som har fikset problemene med quadcore-overklokking. Problemet er at det ikke ser ut som om kortet er på lager noe sted. Prisguiden er ikke alltid til å stole på, så jeg lurte på om det er noen som vet om steder som selger A1-versjonen av kortet, eller som har en bekreftet dato (i aller nærmeste fremtid)? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 er ingen som har kortet nå... men komplett får det om en ukes tid.... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Komplett har bekreftet lagerstatus til 18.12, det er bare 6 dager til. De andre virker ikek å ha bekreftede datoer, men komplett handler vel via Norek, så når Komplett får dem på lager så får nok de fleste andre dem også innen meget kort tid vil jeg tro. Sitter i samem situasjon selv. Jeg skulel gjerne hatt mer informasjon om hvor mange av problemene med quadcores de har fikset, og i hvilken grad de er rettet (forbedret, eller totalt fikset?) -Stigma Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Tja, jeg har fått inntrykk av at eVGA-kortene klokker særdeles bra (folk som sier de har gått fra Intel brikkesett og blitt positivt overrasket). Lenke til kommentar
ducA Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Komplett har bekreftet lagerstatus til 18.12, det er bare 6 dager til. De andre virker ikek å ha bekreftede datoer, men komplett handler vel via Norek, så når Komplett får dem på lager så får nok de fleste andre dem også innen meget kort tid vil jeg tro-Stigma Komplett eier Norek, så tror nok ikke det er sånn at når Norek (komplett) får dem inn så får alle dem andre og det. Ontopic: ca 6 dager til dem er på lager hos komplett som stigma sa. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg tviler stort på at den nye revisjonen av dette kortet klokker bedre enn et Intel chipset... fiksen på hovedkortet er bare en spenningsøkning på en av kontrollkanalene som styrer bootstrapen elelr noe i den dur får jeg høre, slik at FSB-hullene osv. forsvinner eller i den minste reduseres kraftig. Men skal du ha SLI så må du ha Nvidia chipset (ihvertfll intill skull-ettellerannet kortet kommer som blir det første med Intel chipset + SLI støtte. Forhåpentlgi ikke det siste...) Men 680i chipsettet er i grunn og bunn ikke dårlig, det er bare "merkelig" med quadcore og det tar 10 ganger mer tid å finne instillingene som fungerer. Har selv en Asus Striker Extreme som kjører en quad på 3,8ghz (og muligens 4Ghz... jeg jobber med å få den stabil). Kortet takler det, men når halvparten av instillingene bare ikke fungerer utne noen åpenlys grunn så blir det som å plukke seg gjennom et minefelt for å finne instillinger som både er gode, er innenfor det systemet takler, og ikke er "miner". Det blir fryktelig mye gjetting og flaks og utholdenhet siden du ikke bare kan gradvis øke instillingene (for du vet jo ike om det er et av hullene i hovedkortet du har truffet, eller om det faktisk er grensen for hva systemet ditt takler...) -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Komplett har bekreftet lagerstatus til 18.12, det er bare 6 dager til. De andre virker ikek å ha bekreftede datoer, men komplett handler vel via Norek, så når Komplett får dem på lager så får nok de fleste andre dem også innen meget kort tid vil jeg tro-Stigma Komplett eier Norek, så tror nok ikke det er sånn at når Norek (komplett) får dem inn så får alle dem andre og det. Ontopic: ca 6 dager til dem er på lager hos komplett som stigma sa. Joda greit nok at de eier dem, men de er to seperate selskap likevel, og konkurranseloven tillater neppe at Norek favoriserer Komplett ved å holde tilbake varer for alle de andre firmaene som bruker Norek også (som i praksis er de fleste databutikkene i Norge). Derfor tror jeg de vil komme omtrentlig samtidig til de fleste butikkene når Norek/Komplett får dem. -Stigma Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Komplett har bekreftet lagerstatus til 18.12, det er bare 6 dager til. De andre virker ikek å ha bekreftede datoer, men komplett handler vel via Norek, så når Komplett får dem på lager så får nok de fleste andre dem også innen meget kort tid vil jeg tro-Stigma Komplett eier Norek, så tror nok ikke det er sånn at når Norek (komplett) får dem inn så får alle dem andre og det. Ontopic: ca 6 dager til dem er på lager hos komplett som stigma sa. Joda greit nok at de eier dem, men de er to seperate selskap likevel, og konkurranseloven tillater neppe at Norek favoriserer Komplett ved å holde tilbake varer for alle de andre firmaene som bruker Norek også (som i praksis er de fleste databutikkene i Norge). Derfor tror jeg de vil komme omtrentlig samtidig til de fleste butikkene når Norek/Komplett får dem. -Stigma Prøver du å si at Norek liksom får inn hovedkort, skjermkort osv og selger videre til Komplett, Netshop, MPX osv? I så fall så tar du nok grundig feil, men mulig jeg misforsto deg Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 btw, står at komplett får in 1 kort den 18? erhm.. latterlig beskriving om det stemmer, Første mann til mølla=O Og, tips meg gjerne om du finner noen som har EVGA kortet, jeg er i samme knipa selv, og har ikke lyst og havne i den dumme jule post køen etter den 16 desember, men ser mørkt ut=( Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det kan godt være det er jeg som har misfortått, men jeg har vært under det inntrykk at Norek er en storgrossist som formidler partier med varer til forhandlere som Komplett og mange andre. I og med at Kompletts varelager nesten speilbilder Noreks så vil jeg annta at det er der størsteparten av deres varer kommer fra, dermed at når Komplett får tilgang til dem vil også andre forhandlere tilknyttet Norek. Slik er det ihvertfall på utrolig mange andre varer som jeg også anntar går via Norek. Når de føest blir tilgjengelige kommer de som regel samme dag til alle de store nettbutikkene, ihvertfall når det gjelder "mainstream" produkter. Men som sagt, jeg har på ingen måte noen inside info på hva Norek gjør, så det er fullt mulig jeg har misforstått noe. I såfall kan du gjerne fortelle hvordan det faktisk fungerer, dersom du er sikker på at min oppfatning er feil. -Stigma Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg tviler stort på at den nye revisjonen av dette kortet klokker bedre enn et Intel chipset... Det er det heller ingen som har sagt, men folk har jo hørt litt av hvert om 680i, og eVGA-kortene skal være ganske lette å få opp på minst X38-nivå. P35 kan nok være verre å klå. Husker ikke hvor, men leste om en fyr som fikk klokket sin Q6600 et par hundre MHz mer på 680i-kortet over det gamle X38, men det kunne jo ha vært mye utover brikkesettet som gjorde det selvfølgelig. Har ikke sett noen store sammenligninger av samme prosessorer på 680i vs. andre brikkesett. Hadde jo vært morsomt å se. fiksen på hovedkortet er bare en spenningsøkning på en av kontrollkanalene som styrer bootstrapen elelr noe i den dur får jeg høre, slik at FSB-hullene osv. forsvinner eller i den minste reduseres kraftig. Ja, ikke sant, folk gidder kanskje litt mer da de ikke må sitte og teste hver fordømte FSB/spenningskombinasjon for å finne noe som fungerer. Tror potensialene blir innfridd i større grad. Sikkert flere som gidder å bruke de. Men 680i chipsettet er i grunn og bunn ikke dårlig, det er bare "merkelig" med quadcore og det tar 10 ganger mer tid å finne instillingene som fungerer. Har selv en Asus Striker Extreme som kjører en quad på 3,8ghz (og muligens 4Ghz... jeg jobber med å få den stabil). Kortet takler det, men når halvparten av instillingene bare ikke fungerer utne noen åpenlys grunn så blir det som å plukke seg gjennom et minefelt for å finne instillinger som både er gode, er innenfor det systemet takler, og ikke er "miner". Det blir fryktelig mye gjetting og flaks og utholdenhet siden du ikke bare kan gradvis øke instillingene (for du vet jo ike om det er et av hullene i hovedkortet du har truffet, eller om det faktisk er grensen for hva systemet ditt takler...) Hehe, huff, jeg ser frem til å klokke PC-en til bruttern. Blir uansett ikke store greiene siden jeg har det på luft (tror det blir bra kjølig i kabinettet uansett, kommer til å sitte i et Antec 900 med to ekstra 120mm-vifter og en Zalman CNPS9700). Fungerer vel greit til å få den opp til 3Ghz i alle fall, det er vel omtrent ved 333Mhz FSB hullene starter uansett. Skal forresten kjøre det på et XFX-kort, leste at disse skulle fungere ganske bra med quadcore. Det problemet med den resistoren henger vel igjen fra referansedesignet (?), kan vel være flere enn eVGA som har gjort forandringer slik at det er litt lettere over 333. Mener å ha lest at XFX har kommet med revisjoner som har «fikset» quadcore-overklokking også, men bryr meg egentlig ikke så mye, siden det er brodern som skal ha den, og det ikke skal være en PC som skal blodklokkes i det hele tatt. Vet ikke akkurat hva de ulike produsentene har gjort men (og hvilke revisjoner som er på lager i nettbutikkene). Det er jo bare eVGA som har gjort en offentlig sak ut av det virker det som, de andre har bare laget revisjoner, og ikke gjort noe stort ut av det. Det kan jo hende at det bare er eVGA som faktisk har fjernet denne fine resistoren, og andre igjen har gjort andre ting. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Vel, som sagt er opp mot 3Ghz rimelig uproblematisk. Etter det kan du som en tommelfinger-regel holde deg til runde hundretall på bussen, så skal du ihvertfall ha noen "safe" punkter å forholde deg til. Det kan ha mye med BIOS å gjøre også. Alt i alt bør du lese opp på forum for å finne "kjennte trygge" instillinger om du skal noe betydelig over 3Ghz. Lykke til -Stigma Lenke til kommentar
Nemesis90 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Komplett.no har nå fått in EVGA kortene, 55-99 på lager. løp og kjøp=) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå