Gå til innhold

Spørsmål ang. Xbox 360 modding.

Azidops

Anbefalte innlegg

Heisann.

Vet at det er en nesten identisk tråd ang. modding av Xbox 360, men den har så mange sider at det er vanskelig å navigere seg til info man trenger. Derfor lurte jeg på om dere som har moddet Xbox 360 kunne lister kort opp hvordan man modder xboxen.

Hva er ulempene med å modde?

Trenger man en egen dvd-brenner for å lage backups?

Har noen en link til en tutorial?

Ser at det er lange diskusjoner om å flashe xboxen og om forskjellige versjoner. Er man nødt til å oppdatere den jevnlig?

Hva trenger man av utstyr?

Er det andre punkter som må med, så ta dem med.

Hilsen en som blir forvirret av all informasjonen som er tilgjengelig :blush:

Endret av Azidops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ulempen er vel at det er stor sjangs for å bli bannet fra Xbox Live.

Det finnes noen forskjellige brennere som kan ta backup ja, det kan nok noen andre svare deg på.

Tutorials finner du på xbox-scene.org

Jeg har aldri oppdatert min (moddet den for 1.5 år siden nesten)

:hmm:

Lenke til kommentar

Det finnes noen forskjellige brennere som kan ta backup ja, det kan nok noen andre svare deg på.

Hvor stor er sannsynligheten for å bli bannet? Har du blitt det? Har du evt. gjort noe for å unngå det? Jeg gidder ikke modde hvis xbox live går fyken.

Lenke til kommentar
Heisann.

Vet at det er en nesten identisk tråd ang. modding av Xbox 360, men den har så mange sider at det er vanskelig å navigere seg til info man trenger. Derfor lurte jeg på om dere som har moddet Xbox 360 kunne lister kort opp hvordan man modder xboxen.

Ser at det er lange diskusjoner om å flashe xboxen og om forskjellige versjoner. Er man nødt til å oppdatere den jevnlig?

"Ulempen" er at du mister fabrikk garanti.

Om du får montert inn en NME2 chip, skrur chipen av nettverket når du spiller backups.

Du ken ikke bli bannet, da den ikke er på nett.

http://nme2.com/

Her kan du får montert en slik chip

http://mobilbutikken.com/

Lenke til kommentar
Om du får montert inn en NME2 chip, skrur chipen av nettverket når du spiller backups.

Du ken ikke bli bannet, da den ikke er på nett.

http://nme2.com/

Her kan du får montert en slik chip

http://mobilbutikken.com/

Informasjon om spillets autentisitet blir visst lagret i xboxen, og lastet opp til MS-servere neste gang du kobler til Live, dersom du ikke er tilkoblet når du spiller, så dette vil i så fall ikke funke. Eller så var det slik at xboxen selv sjekker spillets autensitet og sender resulatet til MS-serveren neste gang du kobler til Live.

Er det ikke mulig å spille Live med backup-spill?

Jo, det er det. Jeg vil ikke si det er spesielt stor risiko for å bli bannet heller, så lenge du tar forhåndsregler. ALDRI sett et "u-stealtha" spill i xboxen, dvs at video partition, video data, security sector, PFI og DMI må være i den skjønneste orden.

- 1. Du risikerer å bli bannet fra Live. Jeg vil ikke si risikoen er spesielt stor om du ikke driter deg ut, men den er jo til stede. 2. Av en eller annen merkelig grunn gir det mer glede å spille spill du har kjøpt med egne penger, enn dem du svir ut i hopetall.

- Det nytter ikke å brenne backupsa med en hvilken som helst brenner, men husker ikke akkurat hvilke som kan brukes (Les på nettet). Den må selvfølgelig støtte Dual layer brenning. NEC 3520A vet jeg funker, da det er denne jeg bruker.

- Har linker til tutorials ja, men vet ikke om det er lov å linke til dem? Kan få på pm om du vil.

- Trenger ikke flashe jevnlig.

- Trenger:

:: Brenner som funker til brenning av X360 backups,

:: DVD+R Dual layer plater (merk: Pluss, ikke minus). Disse bør også helst være av merket Verbatim: Verbatim plater. Dyre jah, men likevel evig mye billigere enn å kjøpe spilla selv.

:: XDVD Mulleter til sjekking av stealthing, Clone-CD til brenning (Vet v.5.3.0.1 funker).

:: Iso med video partition, video data, security sector, PFI og DMI (dette sjekker du med XDVDMulleter). (Merk: De fleste nye pirat-utgivelser inneholder allerede de riktige stealth-filene, men med noen eldre iso'er er du nødt å legge disse til selv (gjøres også med XDVDMulleter).

:: Og sist men ikke minst en X360 med iExtreme firmware. Med riktig stealtha spill skal du ikke bli banna fra Live, men selvfølgelig ingen garantier...

Lenke til kommentar

Nå har iXtreme lansert ny multispeed firmware 1.4 (hovedsaklig Disc jitter fix), denne er helt genial.

Flasha med 8x firmware'en og nå er dvd-drevet like stille som viftene under bruk :thumbup:.

Endelig en stille xbox 360.

Når det gjelder banning så er det ingen som vet sikkert hvordan ms gjør dette, selv om du ikke benytter deg av backups, men kun orginaler så kan du fortsatt bli banna og da banner de maskinen og ikke selve gamertaggen.

Lenke til kommentar

Må bare få si noe der ass! Mobilbutikken.no er noe av det mest ræva du kommer borti.

Jeg spilte en Xeno 360 Chip der i Juli. JEG HAR ENNÅ IKKE FÅTT DEN! Det sier litt.

I de månedene jeg ventet forsto jeg at jeg ikke orket å chippe Boxen min.

Så Takk til Mobilbutikken som gjorde så jeg sparte en del penger.

Men samtidig, FUCK OFF! :p:dribble:

Lenke til kommentar

Hei

Det første som er normalt Eriqo er å etterlyse varen du savner .

Vårt system er data basert i lik linje som komplett og andre online butikker .

Det vil alså si om varen ikkje er på lager så er det ikkje mulig å bestille den .

Du kan selvsakt ringe inn og legge deg på venteliste.

Gi meg ditt navn ,Så skal eg se på orderen din om den finnes i vår register .

Siden du ikkje klarer å finne fram til vår hjemmeside eller epost så kan eg svare deg her .

Hilsen

Mobilbutikken.com

Jonathan

Endret av Mobilbutikken
Lenke til kommentar
Hei

Det første som er normalt Eriqo er å etterlyse varen du savner .

Vårt system er data basert i lik linje som komplett og andre online butikker .

Det vil alså si om varen ikkje er på lager så er det ikkje mulig å bestille den .

Du kan selvsakt ringe inn og legge deg på venteliste.

Gi meg ditt navn ,Så skal eg se på orderen din om den finnes i vår register .

Siden du ikkje klarer å finne fram til vår hjemmeside eller epost så kan eg svare deg her .

Hilsen

Mobilbutikken.com

Jonathan

Tror jeg står over... :innocent:

Lenke til kommentar

Eriqo,

Vil gjerne si at jeg ikke kjenner meg igjen i din oppfattelse av Mobilbutikken.

Jeg har vært kunde der flere ganger, og alltid fått topp service. Mobilbutikken er den første butikken jeg har vært borti, som faktisk har skikkelig peiling på xbox360, modding, og generelt tekniske kunnskaper rundt spill og konsoller.

De har faktisk bygget opp 360 fra scratch, med kun deler. Hvor mange butikker vet du om som kan det? Hørte om en fyr som hadde sendt dem 360n sin i deler til dem og bedt dem om å fikse den. Et par uker etterpå fikk han 360n sin tilbake, som ny.

Jeg selv måtte bytte hovedkortet til 360n min på sommern, fordi det gikk føyka og garantien min var ikke tilstede siden jeg hadde fukla med den forrige 360n min(har kjøpt ny nå). Gutta på Mobilbutikken sa "ikke noe problem, det fikser vi". Kort tid etterpå hadde 360n min nytt hovedkort og var god som ny.

Jeg anser meg selv som en kunde som har mer enn gjennomsnittlig kunnskap om teknikk og produkter innen 360 og pc. Mobilbutikken er de eneste jeg har noengang møtt som faktisk har innfridd mine forventninger av service, generell kundebehandling og produktkunnskap. På 360 er de eksperter, og det har jeg et bevis på i stua mi. Modding er de også helt oppdatert på, og tar inn nye chipper straks de kommer på markedet.

Så Erigo, hvis du er misfornøyd med Mobilbutikken og deres service, da tror jeg faktisk ikke at du har vært i kontakt med dem, men faktisk er en av de som bare syter og klager urettmessig. Det er ikke mange som virkelig kan modde 360 og gjøre en skikkelig jobb når den først blir gjort.

Til alle dere andre som leser dette. Mobilbutikken er å anbefale både til modding og generell kjøp av 360. Kundebehandlingen i etterkant er utenom det vanlige og særdeles god. Kvalitet fremfor kvantitet.

Lenke til kommentar
Heisann.

- Eneste ulempen ved å modde som man vet om i mine øyne i skrivende stund er garantien, i det sekund du åpner konsollen mister du garantien. Så om du ikke har peil på dette burde du få en anne til å gjøre jobben for deg, eventuelt bruk Mobilbutikken.com De gir deg en garanti på jobben, dvs. om du skulle få problemer med xboxen sender du den bare inn å får den i funskjonibel stand tilbake.

- Har lest at det er ett par dvd-brennere som ikke fikser å brenne iso til xbox 360 i Imgburn, noen av merkene som fikser jobben er: Nu Tech, Plextor, RICOH, Samsung, BenQ, LG, LITE ON og NEC. Har ikke støtet på problemstillingen selv da jeg har brukt merke Plextor veldig lenge og er i alle fall ingen problemer med dem. Problemet er ikke å brenne ut en iso, det fikser de aller fleste brennerne over, det er å få brenneren til å lese xbox dvd som er problemet. Så i "teorien" kan du laste ned fra nett og brenne ut på verbatim plater til du ser mannen med ljåen, men det er ulovlig, for å ta en korrekt kopi av eget xbox spill må du ha en dvd brenner som støtter en slik operasjon.

- Tutorial finner du som nevnt over på xbox-scene.org Men det hjelper så lite om du ikke er travvant med dette eller har utstyr, så mitt tips om å sende den inn står :) (mener du får 1 års garanti hos mobilbutikken på xboxen)

- Oppdater den når du vil og så ofte du vil, f.eks NME chippen av nyere dato aktiveres ved å holde inn en knapp ved oppstart av xboxen. Når chippen aktiveres deaktiveres nettverket på den, dvs. at så lenge chippen kjører en plate som ikke er det orginale spillet vil ikke xboxen kunne koble seg opp på nett. For å oppdatere f.eks spillet bruker du bare orginal platen og starter xboxen på vanlig måte.

- Du en del utstyr for å lodde på veldig småe komponenter (pappas sin store loddebolt is a no go), tinn, kabler, kobilngsskjema + chipp & erfaring. Mikroskop er anbefalt. Mao. ett lite elektroverksted :)

Om du flasher er sjangsen veldig stor for å bli tatt ja, men bruker du en NME chipp (og har satt den til å deaktivere nettverk når den går på) er sjansen slikt det er idag og min mening i uoverskuelig framtid om ikke MS finner på noe dyrt og lurt lik 0. Modda min gamle xbox og har modda min nye og som jeg skrev over tar jeg alle oppdateringene og har ikke hatt problemer selv eller pratet med andre som har blitt banna. Risikoen ved å flashe firmware er moderat/høy, ja nesten som å be om å få boxen banna.

Må bare få si noe der ass! Mobilbutikken.no er noe av det mest ræva du kommer borti.

Jeg spilte en Xeno 360 Chip der i Juli. JEG HAR ENNÅ IKKE FÅTT DEN! Det sier litt.

I de månedene jeg ventet forsto jeg at jeg ikke orket å chippe Boxen min.

Så Takk til Mobilbutikken som gjorde så jeg sparte en del penger.

Men samtidig, FUCK OFF! :p:dribble:

Pølsevev, har handla hos mobilbutikken i en årrekke. Foretrekker dem over f.eks Modnet fordi de er raskere å sende ut via post samt at de har en egen butikk man kan hendvende seg til (dette om man bor i regionen nær Holmestrand). Har kjøpt modda xbox360 ifjord, den funker 110% den dag idag, kjøpte modda wii via mobilbutikkens nettshop for ett par uke siden og det gikk like problemfritt som når jeg kjøpte over skranke :) Like god service samt at de overholdt fristen de sa ved bestilling. Har anbefalt i alle fall 8 kompiser (som jeg kommer på i farten) til å bruke Mobilbutikken der de fikk modda sin PS2, Wii, DS, PSP eller 360 ect. ect. Og jeg har ikke hørt ett kløyva ord om at det var noe useriøst rundt shoppen verken i Holmestrand eller via nett, så at du framstiller dem slik samt måten du gjør det på er usaklig som ubegrunnet.
Lenke til kommentar

Det er godt å høre at de fleste er fornøyd med Mobilbutikken.com

Jeg kjenner de to Jonathan & Marco personelig. :thumbup:

Og de vet veldig godt hvem jeg er også :innocent:

De tilbød meg jobb om lørdagen :)

De to gjør sitt ytterste for å tilfredstille alle kunder. Derfor ringte jeg Jonathan når det "duste fjortiss" inlegget kom her.

Et annet inlegg her tidligere gikk på at det var en del skrive feil i annonsene deres. Jonatan har spansk som morsmål og har vokst opp på vestlandet. Derfor kan det bli litt "rart" innimellom. Men at det skal gjøre noen useriøse, er helt på trynet.

Tror de fleste greier å forstå hva han mener uansett.

Så til alle som ønsker å få noe modifisert eller reparert. Konsoll eller mobiltelfon.

Ta kontakt med Mobilbutikken, de gjør alt for at du skal bli fornøyd.

Endret av JollyRoger57
Lenke til kommentar
Flott forklaring, Bjeil. Da er det mer aktuelt å modde den. Du mener altså at man bør chippe den og ikke bare flashe? Er iExtreme den beste chippen?

iXtreme er ikke en chip, men firmware. Jeg har ikke chippet min, kun flashet iXtreme, og det funker bra.

Vil verken anbefale eller fraråde deg å chippe 360'en, da jeg ikke har noen erfaring med dette. Ser at Holms mener det er stor risiko for å bli bannet uten chip, men dette er jeg ganske uenig i. Så lenge man tar sine forhåndsregler "skal" man ikke bli bannet. Men selvfølgelig, hvis microsoft finner en ny metode å oppdage uautentiske spill på, så vil man bli bannet.

Fått med meg at chippen slår av nettverket når du spiller backups (rett meg hvis jeg tar feil), men med det forsvinner jo litt av poenget, da du ikke kan spille multiplayer over Live med backups. Nå er det jo faktisk uenighet om hvilke metoder microsoft bruker for å oppdage uautentiske kopier, og etter min forståelse vil ikke nødvendigvis en chip gjør nytten. Har hørt om folk som har blitt bannet første gang de koblet til Live, etter å ha spillt backups uten nettverksforbindelse...

Det jeg mener der det viktigste, er at du ikke bruker backups som ikke er skikkelig stealtha. Spiller ingen rolle om du spiller dem med eller uten Live-tilkobling, ikke sett et ustealtha spill i xboxen overhodet.

Lenke til kommentar
Første innlegget til bruker.. Jaja..

Jeg har sendt en rapport på det for å sjekke om det er samme bruker. Fra nåav legger vi Mobilbutikken-diskusjonen vekk og konsentrerer oss om åpningsinnlegget mitt i stedet.

Takk til Bjeil for gode svar. Du mener altså at hvis man er påpasselig så går det greit å modde uten å bli bannet?

Lenke til kommentar

Jeg også lurer på å kjøpe meg modifisert Xbox 360. Har følgende to alternativer til ferdig modifisert fra butikk.

1: Modnet.no selger modifisert med iXtreme firmware

2: Mobilbutikken.com selger med NME2 chip.

Prisen er ca den samme, dvs ca 3500,- . Hvilken er best og værst? Noen som har synspunkter på hva en bør velge?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...