Haraldfo Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har et problem med forsterkeren min som jeg håper noen kanskje kan hjelpe meg å løse. Her er tingen: Forsterkeren klarer ikke skille mellom de forskjellige inngangene (cd, video, disc etc). Det som skjer, er at dersom for eksempel cd-spilleren står på så spilles musikken ut av den ene (og bare den ene) høyttaleren uansett hvilken kilde jeg svitsjer til. Bytter jeg tilbake til cd igjen, spiller også den andre høyttaleren som vanlig. Dette betyr også at dersom jeg hører på cd, og slår på tvèn (som er koblet til forsterkeren i video-inngangen) så spilles lyden fra tven av på den ene høyttaleren i tillegg til musikken fra cd-spilleren. I tillegg er det noe galt med lyden som kommer ut av den samme høyttaleren. Lyden er lavere og mer forvrengt enn hva den er i den høyttaleren som spiller som den skal. Har merket dette tidligere også, men da har det ordnet seg med å bare bytte kilde på forsterkene noen ganger frem og tilbake, eventuelt slå den av og på igjen. Men nå er det slik konstant... Noen som har vært borti dette? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det skal ikke være sånn, jeg ville kontakta HiFi Klubben og hørt hva de mente feilen kunne være. De vil også kunne gi deg overslag på kostnaden for reparasjon hvis de aner hva feilen kan være. Hvor gammel er forsterkeren? 2-3 år? Tror garantien for elektronikk gjelder i 3 år, så er du heldig kan du få dette på garantien. Lenke til kommentar
Haraldfo Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Nånei, den er nok gamlere enn som så... Jeg kjøpte den brukt for ca 5 år siden, så den er nok 6-7 år kan jeg tenke meg. Den har så vidt jeg vet aldri vært inne på noen form for service enda. Får vel bare stikke innom Hifi-klubben en tur og høre hva de tror om dette. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Noe galt med signalskifteren her ja. HiFi-Klubben klarer nok å fikse det, men om det blir billig er jeg ikke så sikker på. Endret 16. desember 2007 av .Marcus Lenke til kommentar
Haraldfo Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Var innom Hifi-klubben for å høre hva de trodde om dette, og fikk til svar at her var det bare å sende den inn for en sjekk. Det betyr minimum 5-600 i reparasjon, sannsynligvis mer. Men er jo nesten for galt å la være, ettersom det er en knallgo` forsterker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå