Jo Are Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei beklager på forhånd om jeg feil poster. Det jeg lurer på er om at det gå ann og ha windows xp home med en lisens instalert på to pcer samtidig. Har en stasjonær pc hvor jeg har vista instalert men siden det krever så sykt med ressurser så tenkte jeg og instalere xp home på den, men har også instalert xp home på min bærbare pc. Kan jeg eventuelt skifte operativsystem mellomm pcene. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Om du skal bruke samme lisens på 2 PC-er så må du ringe inn til Microsoft å registrere deg der, har selv gjor det å da må jeg ringe inn dit. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 No gjer lisensen tilgang til å berre ha 1 maskin om gongen med same lisens operativ. Altså viss du bruker XP home-lisensen til laptopen så må du innstallere noko anna der skal du forsatt bruke denne. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Ok men det går fint ann og instalere xp home som fulgte med på laptopen på en stasjonær pc? Btw jeg har windows vista home premium på stasjonæren men hvis jeg skal ha vista på laptopen må det bli vista home basic, har jeg tilgang til home basic når jeg har en home premium serial. Burde jo nesten gå ann siden home premium er dyrere enn home basic. Dette pga. at min laptop ikke er så alt for bra. Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan bruke samme operativ system å du kan bruke samme registrerings nøkkel, bare det at du må ringe inn til Microsoft eller noe sånt for å få registrert deg Lenke til kommentar
PerB Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan bruke samme operativ system å du kan bruke samme registrerings nøkkel, bare det at du må ringe inn til Microsoft eller noe sånt for å få registrert deg Lisensen for operativsystemet gjelder 1 PC. Installasjon på PC nr 2 er dermed i strid med lisensavtalen. Du må ha 2 lisenser for å kunne benytte operativsystemet på 2 PCer. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Du kan bruke samme operativ system å du kan bruke samme registrerings nøkkel, bare det at du må ringe inn til Microsoft eller noe sånt for å få registrert deg Må jeg da snakke med en maskin? Vil ikke ha så mange spørsmål. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå