Gå til innhold

Cod4 fryser. Både SP og MP

Anbefalte innlegg

Hei,

Når jeg spiller Cod4 fryser plutselig spillet, ikke jeg kan ikke bevege på noe på 15 sec. Når disse 15 sec er gått blir skjermen min svart, og jeg må vente 30 sec til før jeg kan fortsette å spille.

Dette skjer som sagt både når jeg spiller SP og MP, og på MP begynner jeg også å lagge i 10 sec når spillet ikke fryser lenger, og det står "connection lost".

Jeg blir ofte kicket når denne laggen kommer, så lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få alt til å funke skikkelig.

Når jeg avslutter spillet får jeg beskjed om at skjermkort driveren har sluttet å virke(har nyeste driver), og når jeg starter får jeg denne meldingen:

post-132931-1197318144_thumb.jpg

Jeg har en bærbar pc med:

2 GB ram

Intel Core 2 duo T7300 2,00GHz CPU

NVIDIA GeForce 8600M GT skjermkort.

Windows Vista

Jeg har som sagt den nyeste driveren for skjermkortet mitt, og jeg har også den nyeste DirectX oppdateringen om det er denne: DirectX

Jeg lurer da på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse dette?, for det blir litt kjedelig å spille når spillet fryser hvert 30 min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Jeg har akkurat det samme problemet (3 år etter...)

Spillet kan fungere i ett par minutter, så begynner det. Det tar ikke så lang tid som hos OP, men det fryser kanskje i 2-3 sekunder, svart skjerm, frosset i 2-3 sekunder, så er det i gang igjen. Da kan det gå alt ifra 1 sekund til 1 minutt før det skjer igjen. Ved svart skjerm mister skjermen signalet fullstendig. Etter en del sånne sykluser kommer skrivebordet etter den svarte skjermen istedet, og jeg må drepe spillet i task manager.

Tror også COD5 har det samme problemet, men her kommer spillet aldri tilbake fra den sorte skjermen. På COD5 kunne jeg spille gjennom hele første brettet, problemet begynte under landgangsoppdraget idet jeg skulle påkalle rakett-angrepet. I B:BC2 var det nesten ikke noe problem, det eneste var at jeg ikke kunne "se på" bombenedslagene jeg hadde påkalt på tanks-brettet. Så jeg ned på bakken gikk det bra. Poster dette under COD4 da det er det spillet jeg vil spille, er gjennom de andre...

Maskinvare:

3x2GB ram

i7 920, for tiden uklokket

GTX275

Win 7 Ulti, 64bit

Jeg hadde de nyeste betadriverne til skjermkortet. Gikk tilbake til nyeste stabile driverne, og det tok litt lengre tid før spillet begynte å fryse. Gikk så tilbake til en driver fra i sommer, igjen tok det lengre tid før problemet oppstod.

Har reinstallert spillet.

Spillte spillet når jeg kjøpte det i fjor en gang, maskinen var den samme bortsett fra skjermkortet som var ett 8800GTS. Hadde ikke problemer da. Tror det var under Vista 64.

Når jeg avslutter spillet i task manager, kommer meldingen jeg har lagt ved under, opp. Det kan virke som om det er det som skjer hver gang spillet fryser og går i svart, nemlig at driveren har kræsjet og blitt restartet.

Uten at jeg kan si det helt sikkert, virker det som om problemet oppstår i forbindelse med skuddløsninger, bomber eller andre hendelser som involverer lyskilder.

Problemet er uendelig iriterende i COD4 da jeg stort sett ikke kommer til neste lagringspunkt før spillet må startes på nytt...

I motsettning til OP kommer dette problemer etter kun ett-to minutters spilling, ikke 30. Jeg har ikke forsøkt MP da linjen min har for høy latency til at det er noe gøy.

post-15005-1269296528,6385_thumb.jpg

Endret av DOD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...