Gå til innhold

Hjelp til oppsett av en ekstrem gaming pc , budsjett 20-23k MAKS!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå lenge gått og tenkt på og bygge meg en ekstrem gaming pc, men jeg klarer ikke bestemme meg.. så jeg trenger egentlig litt veiledning/tips, har bygd PC før, så trenger ikke en ferdigbygd, synes halve kosen med nye pc er og bygge den selv:)

Det jeg er mest opptatt av, et luftig kabinett, en bra prossesor som jeg kan overklokke en del, SLI Skjermkort, Bra minne, og en power som ikke sviker etter 1 ukes bruk. Skjerm skal jeg kjøpe senere så det kan utelukkes nå.

Vannkjøling kan være tingen, men jeg har ikke mye peiling på det..eneste jeg vet er at det kan bli dyrt om man skal ha noe skikkelig greier.

Dette er oppsettet jeg har hadde tenkt meg:

Kabinett:Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

Hovedkort:EVGA nForce 680i SLI

CPU:Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Minne:2x OCZ DDR2-8500, 2048mb (4gig totalt)

Skjermkort: 2x 8800GTS (de nye)

Hardisk1:Western Digital Raptor X 150GB S-ATA

Hardisk2:Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

Power:Corsair HX 620w

Cpu kjøler:Thermalright ULTRA120 Extreme

Pris er litt usikkert ennå, pga 8800GTS prisen er ikke helt klar ennå^^

Håper jeg har sagt det som trengs, vil legge til at jeg ikke er noe overklokking pro, men har lyst og prøve meg alikevel. :innocent:

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nye gts havner på mellom 2500 til 3000 kr...

ps vær forsiktig med oc... går du over grensa er det ikke sikkert maskinen vil komme til liv igjen... asus hk har denne fordelen med at hvis du skulle gå for langt går den tilbake til de forrige innstillingene som funka... så asus HK er mye mer nybegynner vennlige men evega kortet er best på quad uansett,...

Lenke til kommentar

nice=) hehe, men jeg venter jo forjeves på de 8800GTS, blir bare mer og mer kjedelig vær eneste dag, håper så inderlig at de kommer imorgen!

men ja, har drivd med pc i rundt 8 år, så er ikke nybegyner.. men har ikke drivd mye med overklokking osv som sagt:)

Det båndet, er det bare for og hindre at du ikke får et helvettes støt? eller for og beskytte osv?

Lenke til kommentar

Den disken osv, hva er spessielt med den og ikke raptor + 500g som jeg har valgt?=) er ikke opptatt av mye plass egentlig, +.. jeg trenger ikke noe lydkort, klarer meg fint med det som er på hovedkortet.

og ser at netshop ikke har de crucial brikkene, der jeg hadde planer om og bestille fra.. men ser jo ut som jeg må bestille litt her og der.. og det er irriterende :/

hmm, 1200 mhz, det står jo ikke det, men du mener med litt justering så pling 1200mhz?=) altså klokke de opp litt, jeg mener jo og at OCZ burde ikke ha noe problem med det^^

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Gå en tur på teppet så ta på et kort,og det kan få seg en smell p.g.a

statisk elektrisithet.

Motvirkes av NN Antistatic Armchain 6 feet BW-106BL-L4

Ocz er nok ikke like bra som crurcial på 680i.

Men dem er helt greie.

Ikke så mye og tene på raptor nå som før.

De nye hdd yter bra.

Lenke til kommentar

Eg ville ventet over nytt år og så kjøpt de nye prosessorene til intel:45 nm . Dei skapar ikkje så mykje varme og er dermed " bedre " å overklokke. Bedre sagt,du kan gå høyere før det smelter.

Og sjølvsagt vente på dei nye chipsetta:) :thumbup:

eg skal sjøl vente på nye Q9450 og nyy chipsett :yes:

Endret av robert166
Lenke til kommentar
ok, noen Tips om hvilken harddisk?=) har sett litt på samsung/hitatchi 1 tera disk, men ikke sikker på hvilken av 1t diskene jeg skal velge.

eg har <a href="http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327715" target="_blank">http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327715</a>

Du nevner den i oppsetttet ditt, og den bør du gå for.. har den sjøl og den funker fjell

Endret av robert166
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...