j8rgen Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei Jeg lurte på om ARGON AMP3245 fungerer bra med Yamaha NS-555, eller er den for liten? Yamaha NS-555: http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=107680 ARGON AMP3245: http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo...terker_sort.htm Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Nå vet jeg ikke hvordan den Argon forsterkeren er, men jeg vil tro den er litt liten om du ønsker å spille høyt. Hvis den holder hva den lover så må du opp i over dobbel pris før du får noe bedre, så har du absolutt null ekstra cash kan du slå deg til ro med den. Jeg tror et raskt søk på bruktmarkedet etter en pent brukt stereoforsterker til 1500 spenn vil gi deg mye bedre lyd for pengene. Lenke til kommentar
j8rgen Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Ok Får jeg noe bedre for rundt 2000? Denon, cambrigde f.eks Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Som sagt, du må nok opp i godt og vel den dobble prisen før du får noe som er kraftigere enn Argonforsterkeren, HVIS den yter de 50 wattene den sier den skal i 8 Ohm, og i tillegg har litt headroom. NAD C315BEE er vel den av forsterkerene som yter en del mer, og som ikke ligger så håpløst mye over i pris. Den skal kunne sparke ganske godt i fra seg vil jeg tro, og skal kunne la deg spille relativt høyt med de høyttalerene du har, selv om de ikke er av de aller mest lettdrevne. Hvis du skal litt lengre opp i systemet, nemlig opp til rett over 3000kr, så har du Cambridge 640A V.2, som jeg ikke er helt ikker på om vil gi noe mer effekt enn C315. Det optimale hadde vært å knuse til med 4000kr på en NAD C352TI, som leverer mer krefter enn du egentlig trenger. Den vil la deg spille høyt og brutalt, lenge og vel, men koster deretter. En brukt NAD C320BEE/C325BEE, hvis du klarer å få tak i en, vil jeg si er et veldig godt kjøp for deg. Regn med pris på rett rundt 2000kr. Endret 10. desember 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå