Gå til innhold

Hvordan lage .pdf skjemaer?

Anbefalte innlegg

Sorry for topic, men ante ikke hva jeg skulle skrive der : /

Og skyt meg hvis dette ikke kan gjøres med PHP!

Men anyways, tingen er at jeg er med i et Crew og arrangerer et lokalt LAN.

Jeg har et brukersystem med brukerid'er o.s.v. og et plassreservasjonssystem.

Det jeg har lyst til å få til er å lage et bilde eller hva nå enn det blir med brukernavn, navn, plassnummer og en strekkode (strekkoden vil da være brukeriden til deltakeren)! Vi har kjøpt sånn strekkodeavleser og har en strekkodefont som leseren tolker!

Tingen er da at på forhånd så skal deltakerene kunne gå inn på nettsiden vår og printe ut en lapp med nettopp brukernavn, navn, plassnummer og den strekkoden på. Når de da kommer på LANet leser vi av strekkoden og henter ut informasjon om den deltakeren og registrerer at han har kommet og betalt!

Det blir jo det samme som alle sånne .pdf skjemaer!

Hvis du ikke skjønte en dritt av hva jeg forklarte så bare spør : D

EDIT: bytta emne ..

Endret av YaNkEs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nei alle .pdf skjemaer har jo ikke strekkode, men blir samme opplegget.

Informasjon fra en nettside skal settes inn i et .pdf skjema som kan printes ut.

Har da sett .pdf skjemaer med forskjellige "uvanelige" fonter, og strekkoden blir jo bare noen siffer som hentes ut og skrives med den strekkodefonten.

Lenke til kommentar

Har sett på den Barcode greia og det ville ha funket helt perfekt det, men jeg skulle helst hatt min egen font, går det ikke ann å laste opp en font på servern a? og få skriften til å bli skrevet med den fonten?

Bare jeg finner ut åssen jeg kan skrive noe med min egen font så skal jeg nok få til dette..

Da har jeg kommet langt.

Strekkodeleseren tolker ikke hvilke som helst strekkoder og jeg har strekkodefonten som er laget for denne strekkodeleseren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...