Gå til innhold

Har jeg en bra prossesor?

Jo Are

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei til alle dere data kjenner, jeg har en AMD Athlon 64 3500+ prossesor. Det jeg lurer på er om den er noe bra?

Burde kanskje få vist hvor mye GHz det er på den å da??

Hvorfor det? Det betyr lite uansett.

Athlon 64 3500+ er en singelkjerne prosessor på 2200mhz.

Det er ikkje spesielt bra i dag. Men det som betyr noe er jo om trådstarter er fornøyd eller ikkje, ikkje kor god den er sett i forhold til kva som kan kjøpes i dag. Og det sier han jo ingen ting om :hmm:

Lenke til kommentar
Vel du funker fint til surfing og filmtitting, men har ikke prøvd den til spill.

Tenker da på spill som battlefield 2, morrowind, WoW og oblivion.

Jeg har en AMD Athlon 64 3200+, som kjører på 2.0GHz stock (Kjører overklokking på 2.3GHz 24/7 på den, bare så det er sagt). Har prøvd den i alle de spillene du nevner der, unntatt Oblivion, og den fungerer fint i dem. Det kommer jo også selvfølgelig an på hvilket skjermkort du har også, og delvis minne.

Lenke til kommentar
Vel du funker fint til surfing og filmtitting, men har ikke prøvd den til spill.

Litt avhengig av skjermkort så skulle vel alt der bortsett fra Oblivion fungere noenlunde greit.

Men det er veldig vanskelig å si noe fornuftig, fordi du kommer med så lite informasjon om resten av maskinen. Prosessoren er bare en liten del av det hele. Ytelsen i spill kommer ann på både prosessor, minne og skjermkort.

Lenke til kommentar

Du greier å spille Battlefield 2 og WoW, vet ikke om Oblivion men tror nesten du skal greie dette om det går greit for deg at det er hakking i blandt. Morrowind har jeg ikke peiling siden jeg ikke har anelse om hva det krever..

Lenke til kommentar

CPUen din er helt grei avhengig av hva du bruker den til som sagt. Jeg hadde denne sammen med et ATI(sorry gutta, skjer ikke igjen azz) Radeon 9800 eller noe med 256mb minne. Hadde da også 2gb minne i denne maskinen og kunne fint kjøre BF2 på full pupp. Var rask og grei til videodekoding og ihvertfall grei til internett bruk. Skal du spille de siste og nyeste spilla på high og slikt, så bør du nok ha en noe raskere CPU. Men en Athlon 64 3500+ er slettes ikke noen svak liten tass det =)

Savner min AMD Duron 1,6Ghz (A) :p

Endret av Snuggis
Lenke til kommentar

Vel, er samme CPU som jeg har nå men, klokket til 2,5 Ghz...

Selv om den funker bra til Video, musikk, internett og ellers lett bruk, så er den ikke lengre noen racer :)

Har du tenkt å spille noen av di nyeste spillene, så kan du i alle fall bare glemme det :)

Mitt råd, om du har råd/ trenger å oppgradere, er å kjøpe en x2 4200+ før den ikke selges mer... går ut fra at du sitter på et 939-hovedkort...?

Min x2 4200+ er k7på tur i posten :D Gleder meg selv om det ikke er det råeste på markedet lengre...

Lenke til kommentar

Du greier å spille Battlefield 2 og WoW, vet ikke om Oblivion men tror nesten du skal greie dette om det går greit for deg at det er hakking i blandt. Morrowind har jeg ikke peiling siden jeg ikke har anelse om hva det krever..

Morrowind klarer man på en gammel P3 800MHz antar jeg. Men Oblivion klarer man fint med en AMD Athlon 3500. Jeg kjørte Oblivion, BF2, og lignende spill, sammen med et ATi Radeon 1950Pro kort på 1024x768 / 1360x768 med høy framerate. Så om du har et ok skjermkort, så skal CPU'en være grei til et par år gamle spill. Den kommer kanskje for kort til de nyeste spillene på markedet, som nevnt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...