goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Se riktig ut det dær. Eneste er at på service trenger du ikke å skrive noe. Tror ikke det skal gjøre noe for oppkoblingen men trenger ikke skrive noe der. I tillegg skal det vel være @online.no bak brukernavnet hos telenor. Har du det? Det bruker å være en logg som sier hva som feiler. ev. kan du plugge maskina rett i modemet. ta ut dlinken. kommer du da på nett så er ikke modemet i bridge. får du ikke kontakt kan du prøve å gå via veiviseren i nettverksinstillingene og lag en oppkobling mot internett med pålogging eller hva det heter. Da vil du få en bedre feilmelding på hva som feiler. nei funka dårlig men jeg har satt modeme i bridge modus jeg har satt opp riktig i routeren er det noe galt? noe jeg har glemt? hvordan jeg har satt opp modem og routere-> Modem----Router----til alle pcene Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Se riktig ut det dær. Eneste er at på service trenger du ikke å skrive noe. Tror ikke det skal gjøre noe for oppkoblingen men trenger ikke skrive noe der. I tillegg skal det vel være @online.no bak brukernavnet hos telenor. Har du det? Det bruker å være en logg som sier hva som feiler. ev. kan du plugge maskina rett i modemet. ta ut dlinken. kommer du da på nett så er ikke modemet i bridge. får du ikke kontakt kan du prøve å gå via veiviseren i nettverksinstillingene og lag en oppkobling mot internett med pålogging eller hva det heter. Da vil du få en bedre feilmelding på hva som feiler. nei funka dårlig men jeg har satt modeme i bridge modus jeg har satt opp riktig i routeren er det noe galt? noe jeg har glemt? hvordan jeg har satt opp modem og routere-> Modem----Router----til alle pcene har du satt brukernavnet med @online.no bak? Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Se riktig ut det dær. Eneste er at på service trenger du ikke å skrive noe. Tror ikke det skal gjøre noe for oppkoblingen men trenger ikke skrive noe der. I tillegg skal det vel være @online.no bak brukernavnet hos telenor. Har du det? Det bruker å være en logg som sier hva som feiler. ev. kan du plugge maskina rett i modemet. ta ut dlinken. kommer du da på nett så er ikke modemet i bridge. får du ikke kontakt kan du prøve å gå via veiviseren i nettverksinstillingene og lag en oppkobling mot internett med pålogging eller hva det heter. Da vil du få en bedre feilmelding på hva som feiler. nei funka dårlig men jeg har satt modeme i bridge modus jeg har satt opp riktig i routeren er det noe galt? noe jeg har glemt? hvordan jeg har satt opp modem og routere-> Modem----Router----til alle pcene har du satt brukernavnet med @online.no bak? ja men hjelper ikke Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Se riktig ut det dær. Eneste er at på service trenger du ikke å skrive noe. Tror ikke det skal gjøre noe for oppkoblingen men trenger ikke skrive noe der. I tillegg skal det vel være @online.no bak brukernavnet hos telenor. Har du det? Det bruker å være en logg som sier hva som feiler. ev. kan du plugge maskina rett i modemet. ta ut dlinken. kommer du da på nett så er ikke modemet i bridge. får du ikke kontakt kan du prøve å gå via veiviseren i nettverksinstillingene og lag en oppkobling mot internett med pålogging eller hva det heter. Da vil du få en bedre feilmelding på hva som feiler. nei funka dårlig men jeg har satt modeme i bridge modus jeg har satt opp riktig i routeren er det noe galt? noe jeg har glemt? hvordan jeg har satt opp modem og routere-> Modem----Router----til alle pcene har du satt brukernavnet med @online.no bak? ja men hjelper ikke prøvd med maskina rett på modemet da? Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Se riktig ut det dær. Eneste er at på service trenger du ikke å skrive noe. Tror ikke det skal gjøre noe for oppkoblingen men trenger ikke skrive noe der. I tillegg skal det vel være @online.no bak brukernavnet hos telenor. Har du det? Det bruker å være en logg som sier hva som feiler. ev. kan du plugge maskina rett i modemet. ta ut dlinken. kommer du da på nett så er ikke modemet i bridge. får du ikke kontakt kan du prøve å gå via veiviseren i nettverksinstillingene og lag en oppkobling mot internett med pålogging eller hva det heter. Da vil du få en bedre feilmelding på hva som feiler. nei funka dårlig men jeg har satt modeme i bridge modus jeg har satt opp riktig i routeren er det noe galt? noe jeg har glemt? hvordan jeg har satt opp modem og routere-> Modem----Router----til alle pcene har du satt brukernavnet med @online.no bak? ja men hjelper ikke prøvd med maskina rett på modemet da? da får jeg jo ikke brukt routeren? er jo den jeg skal få en onkelig ip adresse på Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 da får jeg jo ikke brukt routeren? er jo den jeg skal få en onkelig ip adresse på som jeg har prøvd å si før. Prøv å koble maskina di i modemet og først se om du da komme på nett. Gjør du det har du gjort noe feil med bridginga. Kommer du ikke, lager du en PPPoE oppkobling på maskina di og ser om du får en feilmelding der. Gjør du det poster du den her. Gjør du ikke det har du ikke satt opp dlinken riktig. Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 da får jeg jo ikke brukt routeren? er jo den jeg skal få en onkelig ip adresse på som jeg har prøvd å si før. Prøv å koble maskina di i modemet og først se om du da komme på nett. Gjør du det har du gjort noe feil med bridginga. Kommer du ikke, lager du en PPPoE oppkobling på maskina di og ser om du får en feilmelding der. Gjør du det poster du den her. Gjør du ikke det har du ikke satt opp dlinken riktig. å ja:) hehe sorry missforsto deg litt ja jeg har får nett når jeg har modeme rett i pcen:/ men jeg har jo fulgt denne guiden etter punkt og prikke da? http://www.online.no/kundeservice/veiledni...510-bridge.html Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 da får jeg jo ikke brukt routeren? er jo den jeg skal få en onkelig ip adresse på som jeg har prøvd å si før. Prøv å koble maskina di i modemet og først se om du da komme på nett. Gjør du det har du gjort noe feil med bridginga. Kommer du ikke, lager du en PPPoE oppkobling på maskina di og ser om du får en feilmelding der. Gjør du det poster du den her. Gjør du ikke det har du ikke satt opp dlinken riktig. å ja:) hehe sorry missforsto deg litt ja jeg har får nett når jeg har modeme rett i pcen:/ men jeg har jo fulgt denne guiden etter punkt og prikke da? http://www.online.no/kundeservice/veiledni...510-bridge.html Har du valget med bridge ethernet? Når du kommer til lista du skal velge i kan du sette i den CD-en og finn fila som heter br.tpl og velg den. den skal legges til i modemet og så skal du kjøre wizarden og velge bridge der. Da funka dette for meg på ngt linje i alle fall. Så når du mister internett når du har PC-en i modemet er det nok bridget riktig. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) Når du har fulgt veiledningen for å sette 510i i bridgemodus så kobler du til routeren bak og setter den opp med PPPoE [email protected] og passord. Verre er det ikke. Ingen grunn til å hente fram en CD for å teste. Pass på at du skriver korrekt navn & pass EDIT: En annen sak er at det ikke burde være noen problemer å sette opp de to routerne som nevnt i post 1. Med 10.x på routermodem og 192.x på routeren så skulle du få internett uten komplikasjoner men selvsagt litt problemer med portforwarding fordi du må forwarde i begge boksene. Endret 30. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Når du har fulgt veiledningen for å sette 510i i bridgemodus så kobler du til routeren bak og setter den opp med PPPoE [email protected] og passord. Verre er det ikke. Ingen grunn til å hente fram en CD for å teste. Pass på at du skriver korrekt navn & pass CD for å teste? det han trenger CD-en til er å hente configfila for bridge muligheten. Og problemet er at han ikke får satt modemet i bridge.... da hjelper det lite om han taster inn brukernavn og passord på routeren bak. Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 (endret) jeg får til bridgen vis jeg gjør det via modeme og ikke cden. men jeg tror jeg gjør noe galt når jeg setter opp routeren:S Endret 31. desember 2007 av goggentess Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Hei etter mye prøving og feiling køpte jeg meg et nytt modem fra dlink og da funket det endelig:D takk for alle innspill:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå