goggentess Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei jeg har tenkt til og kjøre en cs 1,6 server på pcen min. Med når jeg bruker D-Link Dir635 med ip 192.168.0.1 som router og speedtouch510i med ip 10.0.0.138 som er modemet fra telenor og har innebygd router så kræsjer det sammen. derfor må jeg skru av speedtouch510i routeren så det ikke kræsjer. Noen som vet hvordan man skrur av den innebgyde router i speedtouch510i? Tusen takk for alle svar Mvh jørgen:D Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 kos deg med telenor kundesupport fram til du har fått tak i passordet til ruteren, deretter setter du den bare til "bridge"-modus. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Snedig, ting har forandret seg siden jeg måtte plages med dem :/ Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem så bridgemodus.er det samme som router altså takk Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem så bridgemodus.er det samme som router altså takk hvordan trakk du den konklusjonen? bridgemodus er ikke det samme som routermodus nei, hvis det var det du mente der. Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 http://www.telenor.no/privat/kundeservice/...rward=l2Problem så bridgemodus.er det samme som router altså takk hvordan trakk du den konklusjonen? bridgemodus er ikke det samme som routermodus nei, hvis det var det du mente der. å nei men vilken av guidene må jeg følge da får og kunne skru av routeren som er i modemet ? og fortsatt ha internett ? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) bridgemodus gjør det du snakker om. den skrur av routerdelen i et routermodem, slik at du bare bruker modemdelen. men da må du ha en boks som kan fungere som en router for dette modemet. da er det vanlig å sette opp bredbåndskoblingen på boksen som skal fungere som router(du skrev D-Link Dir635). det vil si legge inn brukernavn og passord som adsl linja bruker. følg guiden som gjør om speedtouchen til bridge. akkurat det jzono1 skrev. er du sikker på at du skal legge deg ut på dette eventyret? fort gjort å klabbe til, hvis du ikke vet hva du driver med. men hvis du har god tid til å knote med det så ønsker jeg deg lykke til Endret 11. desember 2007 av thor918 Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 bridgemodus gjør det du snakker om. den skrur av routerdelen i et routermodem, slik at du bare bruker modemdelen. men da må du ha en boks som kan fungere som en router for dette modemet. da er det vanlig å sette opp bredbåndskoblingen på boksen som skal fungere som router. det vil si legge inn brukernavn og passord som adsl linja bruker. følg guiden som gjør om speedtouchen til bridge. akkurat det jzono1 skrev. Hei igjen jeg følgte den guiden med da gikk nette og jeg måtte restarte modemet osv... Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) bridgemodus gjør det du snakker om. den skrur av routerdelen i et routermodem, slik at du bare bruker modemdelen. men da må du ha en boks som kan fungere som en router for dette modemet. da er det vanlig å sette opp bredbåndskoblingen på boksen som skal fungere som router. det vil si legge inn brukernavn og passord som adsl linja bruker. følg guiden som gjør om speedtouchen til bridge. akkurat det jzono1 skrev. Hei igjen jeg følgte den guiden med da gikk nette og jeg måtte restarte modemet osv... ja du må ha noe som kan koble seg på via modemet. har du satt opp dette? det kan enten være 1 pc eller en router. regner med du vil dele nettet, så da må du bruke en router. D-Link Dir635... så du må nok sette opp D-Link Dir635 til å benytte speedtouchen som modem. Endret 11. desember 2007 av thor918 Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 bridgemodus gjør det du snakker om. den skrur av routerdelen i et routermodem, slik at du bare bruker modemdelen. men da må du ha en boks som kan fungere som en router for dette modemet. da er det vanlig å sette opp bredbåndskoblingen på boksen som skal fungere som router. det vil si legge inn brukernavn og passord som adsl linja bruker. følg guiden som gjør om speedtouchen til bridge. akkurat det jzono1 skrev. Hei igjen jeg følgte den guiden med da gikk nette og jeg måtte restarte modemet osv... ja du må ha noe som kan koble seg på via modemet. har du satt opp dette? det kan enten være 1 pc eller en router. regner med du vil dele nettet, så da må du bruke en router. D-Link Dir635... så du må nok sette opp D-Link Dir635 til å benytte speedtouchen som modem. å ja det var derfor alt stoppet åssen setter jeg opp routeren til dette da ? når nette i var der prøvde rputeren og koble til nette men det funket ikke og nette var nede uann sett om jeg koblet modemet rett til en pc:) Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) bridgemodus gjør det du snakker om. den skrur av routerdelen i et routermodem, slik at du bare bruker modemdelen. men da må du ha en boks som kan fungere som en router for dette modemet. da er det vanlig å sette opp bredbåndskoblingen på boksen som skal fungere som router. det vil si legge inn brukernavn og passord som adsl linja bruker. følg guiden som gjør om speedtouchen til bridge. akkurat det jzono1 skrev. Hei igjen jeg følgte den guiden med da gikk nette og jeg måtte restarte modemet osv... ja du må ha noe som kan koble seg på via modemet. har du satt opp dette? det kan enten være 1 pc eller en router. regner med du vil dele nettet, så da må du bruke en router. D-Link Dir635... så du må nok sette opp D-Link Dir635 til å benytte speedtouchen som modem. å ja det var derfor alt stoppet åssen setter jeg opp routeren til dette da ? når nette i var der prøvde rputeren og koble til nette men det funket ikke og nette var nede uann sett om jeg koblet modemet rett til en pc:) ja det er ikke så enkelt som plug and play det der skjønner du.. har du pppoa eller pppoe forresten? en windows pc trenger en slags klient installert for å kunne bruke modemt(hvis routermodemet er i bridgemodus og pc er koblet på routermodemet). f.eks PPPoe klient for winxp: http://support.microsoft.com/kb/283070 en sånn klient bruker å være innebygget i routere... så du må nok se deg rundt i menysystemet på dlinken... let etter PPPoe eller PPPoa eller noe i den duren.. her er en guide jeg fant på d-link: http://forum.theispguide.com/isp-ftopic519.html Endret 11. desember 2007 av thor918 Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 bridgemodus gjør det du snakker om. den skrur av routerdelen i et routermodem, slik at du bare bruker modemdelen. men da må du ha en boks som kan fungere som en router for dette modemet. da er det vanlig å sette opp bredbåndskoblingen på boksen som skal fungere som router. det vil si legge inn brukernavn og passord som adsl linja bruker. følg guiden som gjør om speedtouchen til bridge. akkurat det jzono1 skrev. Hei igjen jeg følgte den guiden med da gikk nette og jeg måtte restarte modemet osv... ja du må ha noe som kan koble seg på via modemet. har du satt opp dette? det kan enten være 1 pc eller en router. regner med du vil dele nettet, så da må du bruke en router. D-Link Dir635... så du må nok sette opp D-Link Dir635 til å benytte speedtouchen som modem. å ja det var derfor alt stoppet åssen setter jeg opp routeren til dette da ? når nette i var der prøvde rputeren og koble til nette men det funket ikke og nette var nede uann sett om jeg koblet modemet rett til en pc:) ja det er ikke så enkelt som plug and play det der skjønner du.. har du pppoa eller pppoe forresten? en windows pc trenger en slags klient installert for å kunne bruke modemt(hvis routermodemet er i bridgemodus og pc er koblet på routermodemet). f.eks PPPoe klient for winxp: http://support.microsoft.com/kb/283070 en sånn klient bruker å være innebygget i routere... så du må nok se deg rundt i menysystemet på dlinken... let etter PPPoe eller PPPoa eller noe i den duren.. her er en guide jeg fant på d-link: http://forum.theispguide.com/isp-ftopic519.html jeg takker og bukker Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 bridgemodus gjør det du snakker om. den skrur av routerdelen i et routermodem, slik at du bare bruker modemdelen. men da må du ha en boks som kan fungere som en router for dette modemet. da er det vanlig å sette opp bredbåndskoblingen på boksen som skal fungere som router. det vil si legge inn brukernavn og passord som adsl linja bruker. følg guiden som gjør om speedtouchen til bridge. akkurat det jzono1 skrev. Hei igjen jeg følgte den guiden med da gikk nette og jeg måtte restarte modemet osv... ja du må ha noe som kan koble seg på via modemet. har du satt opp dette? det kan enten være 1 pc eller en router. regner med du vil dele nettet, så da må du bruke en router. D-Link Dir635... så du må nok sette opp D-Link Dir635 til å benytte speedtouchen som modem. å ja det var derfor alt stoppet åssen setter jeg opp routeren til dette da ? når nette i var der prøvde rputeren og koble til nette men det funket ikke og nette var nede uann sett om jeg koblet modemet rett til en pc:) ja det er ikke så enkelt som plug and play det der skjønner du.. har du pppoa eller pppoe forresten? en windows pc trenger en slags klient installert for å kunne bruke modemt(hvis routermodemet er i bridgemodus og pc er koblet på routermodemet). f.eks PPPoe klient for winxp: http://support.microsoft.com/kb/283070 en sånn klient bruker å være innebygget i routere... så du må nok se deg rundt i menysystemet på dlinken... let etter PPPoe eller PPPoa eller noe i den duren.. her er en guide jeg fant på d-link: http://forum.theispguide.com/isp-ftopic519.html jeg takker og bukker Hei igjen, jeg følgte denne guiden : http://www.online.no/kundeservice/veiledni...510-bridge.html men etter og følgt den så jeg hadde setti opp modeme i birdge modus så hadde jeg fortsatt 10.0.0.1 som ip på routeren:( hvorfor det har jeg gjort noe galt? Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hei igjen, jeg følgte denne guiden : http://www.online.no/kundeservice/veiledni...510-bridge.html men etter og følgt den så jeg hadde setti opp modeme i birdge modus så hadde jeg fortsatt 10.0.0.1 som ip på routeren:( hvorfor det har jeg gjort noe galt? Neida, men modemet til telenor kjører også dhcp så derfor får du en ip. Det du gjør er å sette speedtouchen i bridge, koble dlinken's wan link til speedtouchen og så PC-en i dlinken. så logger du deg på dlinken og bytter fra lan på wan oppsettet til PPPoE og taster inn brukernavn og passordet du har på internett. En annen mulighet er å slå av dhcp i dlinken, ha speedtouchen som oppsatt fra telenor og koble telenormodemet til en av switch portene på dlinken. så må du portforwarde i telenormodemet for å få kjørt CS serveren Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 Hei igjen, jeg følgte denne guiden : http://www.online.no/kundeservice/veiledni...510-bridge.html men etter og følgt den så jeg hadde setti opp modeme i birdge modus så hadde jeg fortsatt 10.0.0.1 som ip på routeren:( hvorfor det har jeg gjort noe galt? Neida, men modemet til telenor kjører også dhcp så derfor får du en ip. Det du gjør er å sette speedtouchen i bridge, koble dlinken's wan link til speedtouchen og så PC-en i dlinken. så logger du deg på dlinken og bytter fra lan på wan oppsettet til PPPoE og taster inn brukernavn og passordet du har på internett. En annen mulighet er å slå av dhcp i dlinken, ha speedtouchen som oppsatt fra telenor og koble telenormodemet til en av switch portene på dlinken. så må du portforwarde i telenormodemet for å få kjørt CS serveren kk men hvordan finner jeg riktig : Primary DNS Server, Secondary DNS Server, MAC Address ?? Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 kk men hvordan finner jeg riktig : Primary DNS Server, Secondary DNS Server, MAC Address ?? Er dette på dlinken? Primær og sekundær DNS avhenger av din ISP. Du har vel da Telenor så da er det 1. 193.216.69.10 2. 148.122.161.3 MAC addresse skal du ikke trenge å gjøre noe med. Det skal ikke være noe filter på det hos telenor. Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 kk men hvordan finner jeg riktig : Primary DNS Server, Secondary DNS Server, MAC Address ?? Er dette på dlinken? Primær og sekundær DNS avhenger av din ISP. Du har vel da Telenor så da er det 1. 193.216.69.10 2. 148.122.161.3 MAC addresse skal du ikke trenge å gjøre noe med. Det skal ikke være noe filter på det hos telenor. hemm dette fungerte ikke :S Lenke til kommentar
goggentess Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 kk men hvordan finner jeg riktig : Primary DNS Server, Secondary DNS Server, MAC Address ?? Er dette på dlinken? Primær og sekundær DNS avhenger av din ISP. Du har vel da Telenor så da er det 1. 193.216.69.10 2. 148.122.161.3 MAC addresse skal du ikke trenge å gjøre noe med. Det skal ikke være noe filter på det hos telenor. hemm dette fungerte ikke :S oppsette er sånn PPPOE Internet Connection Type : Address Mode : Dynamic IP IP Address : 0.0.0.0 (kan ikke byttes) Username : bruker navne til nette Password : passorde til nette Service Name : etter navne mitt Reconnect Mode : Always on Maximum Idle Time : 5 (kan ikke byttes) Primary DNS Server : 193.216.69.10 Secondary DNS Server: 148.122.161.3 MTU : 1492 MAC Address : 00:00:00:00:00:00 noe galt? Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Se riktig ut det dær. Eneste er at på service trenger du ikke å skrive noe. Tror ikke det skal gjøre noe for oppkoblingen men trenger ikke skrive noe der. I tillegg skal det vel være @online.no bak brukernavnet hos telenor. Har du det? Det bruker å være en logg som sier hva som feiler. ev. kan du plugge maskina rett i modemet. ta ut dlinken. kommer du da på nett så er ikke modemet i bridge. får du ikke kontakt kan du prøve å gå via veiviseren i nettverksinstillingene og lag en oppkobling mot internett med pålogging eller hva det heter. Da vil du få en bedre feilmelding på hva som feiler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå