Mr.Hassan Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei! Vil først nemne at det går ann å sende gratis sms meldinger direkte fra mobiltelefonen no også (nemner det her siden det var noen som snakka om den metoden som fungerte tidligare.Nemmelig den metodenmed ringkontant kort fra Telenor mobil. Den nye metoden går ut på å kjøpe uregistrerte utenlandske sim-kort. Fjerne sim og opperatør lås.Og endre sms sentral nummeret (smsc). Eg tenkte eg skulle nemne at det finst ein slik metode da mange brukere av forumet har lurt på om det går ann å sende gratis sms direkte fra mobiltelefonen etter at Telenor stengte muligheten med ringkontant kort. Eg vil ikkje gå meir i dybden på korleis denne metoden fungerer. Men,no er dette kanskje ei litt avsporing fra debatten om Teletopia. Eg har registrert med som kunde hos Teletopia og har ikkje noko spessielt å utsette på tenesten uten om nokre driftsproblemer men, eg meiner at det er slikt ein må kunne regne med i ein liten startperiode. I følge ein email fra Teletopia vil saldo fra web og mobiltelefon blir tilgjennglig i løpet av veka. Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 gjelder dette for dei som har telenor abbonement og, eller kunn for dei som har ringkontant?? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei eXpanium! Om du tenker på Teletopia så er regelen at ein må må være tilknytta Telenor sitt nett.Men,som det var påpeika i stad så er ikkje dette heilt riktig.Det er nokre leverandører som er i Telenor sitt nett det ikkje fungerer på bruke Teletopia. Men,med Telenor abbonement fungerer det. Lenke til kommentar
rks Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Forstår jeg det rett om du må kjøpe "kontantkort" for å betale sms fra Teletopia? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Hei rks! Det kommer til å komme kontantkort for å lade Teletopia sms kontoen. Men,foreløpig kan ein bare ringe telefonnummeret 820 43210. Da vil telefonen ein ringer fra bli belasta med 100 norske kroner.Det er viktig at ein har lov til å bruke telefonen ein ringer fra. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg har telenor ringkontant og skifta meldingssentral til teletopia. Når jeg sjekker kontoen etter å ha send en melding så har jeg ikke blitt belastet med noe som helst. Hva er dette? Sender jeg gratis meldinger eller får jeg en regning i posten snart... Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Det kan være at Teletopia har måttet stenge sin SMS tjeneste. Sjekk mer på http://www.teletopia.no. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Telenor har POWER ja :x Varte ikke lenge det der Lenke til kommentar
striky Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Telenor brenn i h....!!! Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Jeg mimrer svakt en uttalelse ifra TELIA direktøren.. "Norge er den siste kommunist-stat" eller noe slikt.. Tydelig viste hva han pratet om..... Lenke til kommentar
caza Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Tjenesten er STENGT ! Heia Norge Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Telenor greide det, de er umulige. :o Jeg føler meg som Bush uten kontroll over verden --> Mektig irritert... Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Leste at det egentlig bare koster [/size]4 øre å sende ei melding, inkludert alle utgifter. Det vil si at Telenor tjener hele 96 øre pr. melding folk med Telenor-abb. sender. Og det er vel ikke rent få heller??? Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 Leste at det egentlig bare koster [/size]4 øre å sende ei melding, inkludert alle utgifter. Det vil si at Telenor tjener hele 96 øre pr. melding folk med Telenor-abb. sender. Og det er vel ikke rent få heller??? Vel, i følge direktøren i teletopia koster det 4 øre... Men jeg tror han jeg. Telenor er vel kjent for å bruke melkeku strategien... Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 13. februar 2003 Del Skrevet 13. februar 2003 http://telenormobil.no/kundeservice/kontakt/epost.jsp Fikk lyst til å spørre hvorfor det er så dyrt å sende SMS jeg, med en høflig tone vel å merke... Noen andre som skal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå