MartinF Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hei! Har i hele høst pendlet opp og ned fra Pappa og har hver gang hatt med meg mine WD eksterne harddisker. Nå idag har jeg flyttet oppover for julen og nå har jeg fått koblet opp utstyret. Til min store forskrekkelse funker ikke den største av de. Dette er harddisken jeg har alle mine viktige skolefiler, musikk og alt slikt. Noen som vet hva dette kan komme av? Den andre HD'en funker som den skal og booter opp på riktig måte. Denne HD'en jeg har problemer med starter opp den også, men den dukker ikke opp i min datamaskin. All hjelp mottas med stor takk! Endret 11. desember 2007 av MartinF Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 hvis du kjorer windows xp pro så kan du prøve å deaktivere ankel fildeling... hvis det er hardware'n som ikke starter villle jeg testet strømforsyningen først. og om mulig ta ut disken og kjøre den som intern disk i en maskin,,, Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Noen som vet hva dette kan komme av? Den andre HD'en funker som den skal og booter opp på riktig måte. Denne HD'en jeg har problemer med starter opp den også, men den dukker ikke opp i min datamaskin.Dette forstod jeg ikke? Har du prøvd å installere windows på en bærbar harddisk? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Han har flere eksterne disker han bruker på bærbaren, nå har den ene sluttet å fungere. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Finner du disken i Disk Management da (start>kjør>diskmgmt.msc)? Kan være at den bare ikke har fått tildelt en stasjonsbokstav. Foreslår at du ønsker deg ny disk til jul eller rydder plass på de andre om du finner ut av det. Det er nok av dem som har lagt alle eggene i én kurv og gått på trynet. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Tusen hjertlig takk, KAS! Fant disken i Diskbehandling og hadde fått tildelt bokstav I:. Dette likte tydeligvis ikke pcen min så jeg endret til G:. Kjøpte disken i sommer. Den burde vel ikke tatt kvelden allerede nå? Lenke til kommentar
KAS Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Nei, det kan du jo si, men disker kan man rett og slett ikke stole på. De kan ta kvelden etter en time eller om ti år. Umulig å si. Faktum er at de består av mange skjøre komponenter av vekslende kvalitet som er skrudd sammen for å selges til en billig penge. Når det gjelder eksterne harddisker har du et bindeledd mellom disken og pcen, det er et kontrollerkort som er tilkoblet disken inne i kabinettet. Dette fører forbausende ofte til feil av ulike slag, og det er oftere her problemet ligger enn med selve disken. Derfor vil folk ofte anbefale at du tar disken ut av kabinettet ved problemer. Noe som kan medføre at all reklamasjonsrett opphører. Endret 11. desember 2007 av KAS Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 "what ever he said and:" dessuten har man større mulighet for feil på eksterne disker da disse lever et mye hardere liv, på grunn av at de blir båret rund og får slag og støt som kan forårsake mye gæli.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå