Gå til innhold

Overoppheta GPU på Wii


abcdabcd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med Wii'n min. Et problem som dette:

 

Jeg ser det best på og mørkegrønne/svarte/grå farger, der det kommer svarte eller hvite små prikker på skjermen. Spesielt på Super Mario 64 og RE4.

 

Gjorde litt research, og det er tydligvis noe som heter GPU som blir overoppheta inni Wii'n - utrolig plagsomt!

 

Noen som har vært borti dette før? Tenker på å levere Wii'n inn til service. Må kopiere alle saves og Mii'er, pluss at jeg ikke finner kvitteringen fra 8 des. i fjor da... :( Men håper jeg får det til å worke out.

Endret av Olav93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo tar seg av alt dette med lagringer osv. Bare send den inn. Alle VC-spill blir også overført til den nye maskinen. Kvitteringen tror jeg ikke du trenger bry deg med. Send en mail til [email protected] om dette før du gjør noe mer.

 

Når det gjelder GPU-en er det grunnet feil på brikken i fra produksjonen. Varme fra spill og annen bruk har framskyndet feilen.

Lenke til kommentar
Nintendo tar seg av alt dette med lagringer osv. Bare send den inn. Alle VC-spill blir også overført til den nye maskinen. Kvitteringen tror jeg ikke du trenger bry deg med. Send en mail til [email protected] om dette før du gjør noe mer.

 

Når det gjelder GPU-en er det grunnet feil på brikken i fra produksjonen. Varme fra spill og annen bruk har framskyndet feilen.

 

Har fikset alt det med mail allerede. Jeg må lagre saves selv, faktisk. Og jeg må ordne med alle Mii'er og sånn. Må få hjelp av en venn som får Wii til jul, der må jeg lagre Mii'ene. Spill/channel-savene mine legger jeg over på SD-kort. VC-spill trenger jeg ikke tenke på, da. Må ha kvittering (ellers betalbar rep.), men den tror jeg Elkjøp har. Jeg får SMG til jul, og jeg vil spille det før jeg sender den inn til reperasjon. Jeg venter til utpå nyåret med å få den fiksa. Forhåpentligvis kommer det ikke så mye "GPU-prikker" på skjermen når jeg spiller. Problemet er ikke så stort, enda.

Lenke til kommentar

Merkelig. Jeg har ikke hørt at noen har hatt behov for å lagre slikt selv. Nintendo har alltid overført slikt. Mulig den norske servicen ikke er like eksemplarisk som andre avdelinger, men mener å ha hørt at de skal ha gjort det her i Norge også. Uansett dårlig service.

 

Angående kvitteringen så er det bare å stikke innom Elkjøp og be de skrive ut en ny kvittering til deg. Burde ikke by på problemer.

Lenke til kommentar
Merkelig. Jeg har ikke hørt at noen har hatt behov for å lagre slikt selv. Nintendo har alltid overført slikt. Mulig den norske servicen ikke er like eksemplarisk som andre avdelinger, men mener å ha hørt at de skal ha gjort det her i Norge også. Uansett dårlig service.

 

Angående kvitteringen så er det bare å stikke innom Elkjøp og be de skrive ut en ny kvittering til deg. Burde ikke by på problemer.

 

Ja, kvitteringen bør Elkjøp ha, den har de nok. Sendte mail til Nintendo i går og sa at jeg syns det var dårlig service. Fikk ikke svar, i alle fall ikke fått det enda...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...