............... Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei Jeg går bare andre året VGS men fint å tenke litt fremover. Jeg interesserer meg mest for webprogrammering og litt design på siden. Jeg har sett litt på NITH sine linjer og de ser ganske spennende ut. Både webkommunikasjon, programmering og Interaktivt design. Noen som går der og kan dele erfaringer? Men finnes det noen andre skoler i norge som har samme tilbud? Kanskje mer spisset mot programmerings-biten. Takker for svar Lenke til kommentar
kzn Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 sjekk ut NTNU og HiST sine linjer.. mye programmeringsfag å finne der. Lenke til kommentar
sberg43 Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Private skoler som NITH og BI er først og fremst gode på en ting nemlig markedsføring av studiene sine. Like gode studier finner du på et dusinvis antall høgskoler og universiteter og utdannelsen er gratis. Studiegjeld får man fort nok av om man ikke skal betale skolepenger også. Hvis du er interessert i webprogrammering så bør du først finne ut om da er frontend (html,css,js) som interesser deg eller om du er enda mer teknisk rettet og ønsker å bygge opp nettsteder ved hjelp av serverspråk som asp,jsp,php samt databasesystemene bak disse. Det siste valget ville tyde på en typisk datautdannelse som dataingeniør. Alle studier har valgfag i mer eller midre grad, det er veldig vanlig å også kunne velge fag som egentlig hører til andre studier. Velg en hovedretning (dataing.) og etterhvert de valgfagene som passer best med dine interesser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå