Gå til innhold

får ikke bilde på ny p4 maskin


HEE

Anbefalte innlegg

får ikke bilde på skjermen på min nye p4 maskin med følgene specs.

1: asus p4 b533 mobo

2: twinmos 256 pc 3200

3: p4 533 2,4 ghz

4: gainward ti 4200 golden sampl.

5: alt er montert i et Chieftec full tower med 400 w psu.

 

Det jeg har testet er følgende skjermkort (virker) minne (virker) resatt bios (får fremdeles ikke bilde på skjermen) og asus grønnlampa lyser dvs ok det jeg lurer litt på er de jevla agp pro sporet men jeg har jo testet både gainwarden i annen maskin

og testet et pci skjermkort i denne og fremdeles ikke noe klokere :evil:

 

det som er så jevlig rart er at jeg få ikke noen feilmeld via system høytaler eller asus post voice ting hører ikke noen feil medinger i det heletatt har testet ledningene til og med med annen speaker!! :shrug:

 

hadde vært fint om noen hadde noen forslag ..

håkon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Nå skal det først sies at jeg ikke har peiling på P4-systemer, men på mitt asus-kort var det en jumper som satt "feil". Fikk ca. samme symptomer som deg. Det var en jumper som bestemte om POST-voice (eller hva det heter) skulle komme fra PC-speaker eller ut av lydutgangen.

 

Som sagt har jeg ikke peiling, emn det kan jo uansett være en god ide å sjekke alle jumpere :yes:

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Det kortet der er jo jumperfritt. Så ikke noe problem der. Jeg har hatt en del asus kort gjennom de siste årene og det har vært en lei tendens at Asus kortene blir levert med feil manual. Ikke feil til kortet, men at det foreligger en del feil.

 

Jeg fikk også bare svart skjerm når jeg skulle fyre opp asus pe kortet mitt. Men jeg fant fort ut at minne brikkene benyttet seg av feil dimm port. Det var riktig ifølge manual. I mitt tilfelle var det motsatt løsning.

 

Dette kan være et stort problem for enkelte, siden de aldri har vært borti slike ting.

 

Håper du finner ut av det!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har nettopp hatt samme problem på mitt amd kort.

 

Men merk deg, AMD-kort.

 

Jeg skjekket noen ganger at alt var koblet rett. eneste som jeg koblet til var cpu, ram, skjermkort og pcspeaker for å høre etter lydmelding.

 

Etter mye testing her og der, konkluderte jeg at det bare var cpu som ikke hadde blitt testet på annen maskin, så det måtte vel være den. Etter innkjøp av ny cpu så virket alt slik det skal.

 

Om du ikke har mulighet til å få testet alle delene, får du nok ta frem telefonen og ringe support til dem du kjøpte det hos.

Lenke til kommentar

hei takk for gode svar men det ble ikke bedre. Her er svaret jeg fikk fra pcutstyr.no

 

Hei

 

Kan ikke se at hovedkortet skal støtte PC3200 brikker mulig feilen ligger der.

The ASUS P4B533 and the Intel 845E chipset unlock the value of Pentium 4 technology with high-bandwidth DDR SDRAM. Supporting up to 2GB of PC2100/PC1600 and a peak bandwidth of 2.1GB/s, the P4B533 enables enhanced performance in multimedia applications, video, audio, 3D games and more.

 

kan det være mulig da?

er ikke minne bakovekopatibelt ?

:shrug:

Lenke til kommentar

hehe , hadde samme problemet , har du plugget i BEGGE stroem kablene i hovedkortet ? det er nemlig 2 , den store ATX 12v pluggen og en mindre ATX4v plugg (eller vet ikek hva den heter ) er i allefall en liten stroemplugg som du maa plugge inn , maate jeg gjoere :) haaper dette loeser problemet ditt

 

p4b533.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...