HEE Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 får ikke bilde på skjermen på min nye p4 maskin med følgene specs. 1: asus p4 b533 mobo 2: twinmos 256 pc 3200 3: p4 533 2,4 ghz 4: gainward ti 4200 golden sampl. 5: alt er montert i et Chieftec full tower med 400 w psu. Det jeg har testet er følgende skjermkort (virker) minne (virker) resatt bios (får fremdeles ikke bilde på skjermen) og asus grønnlampa lyser dvs ok det jeg lurer litt på er de jevla agp pro sporet men jeg har jo testet både gainwarden i annen maskin og testet et pci skjermkort i denne og fremdeles ikke noe klokere det som er så jevlig rart er at jeg få ikke noen feilmeld via system høytaler eller asus post voice ting hører ikke noen feil medinger i det heletatt har testet ledningene til og med med annen speaker!! hadde vært fint om noen hadde noen forslag .. håkon Lenke til kommentar
alfern Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Dersom du ikke hører noen feilmelding (pip fra PC-speakeren) kan det tyde på at det er feil på CPU'en, eller hovedkortet. Dersom du har mulighet til det, bør du teste CPU i et annet hovedkort, eller en annen CPU i ditt hovedkort. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hei! Nå skal det først sies at jeg ikke har peiling på P4-systemer, men på mitt asus-kort var det en jumper som satt "feil". Fikk ca. samme symptomer som deg. Det var en jumper som bestemte om POST-voice (eller hva det heter) skulle komme fra PC-speaker eller ut av lydutgangen. Som sagt har jeg ikke peiling, emn det kan jo uansett være en god ide å sjekke alle jumpere Mvh. Dings Lenke til kommentar
HEE Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 har sett over alle jumpere og det post tinger er satt som default ut på lydkortet man asus manualen var ikke meget bra som skal sjekke en gang til . 2: har desverre ikke annet p4 hovedkort nå får ikke testa det desverre. Lenke til kommentar
eTerNity Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hei, Jeg hadde samme problemet med svart skjerm :-? Men det har løst seg nå. Hos meg var det "bare" CPU, HK og RAM'en som var føkka. Men takk til komplett som sendte meg nye deler -eTerNity Lenke til kommentar
HEE Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 er det noen som har flere forslag ?? please. Lenke til kommentar
martiol Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Har du sjekka skjermen? Får du POST pipet? Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Kanskje du har vært ladet med statisk elektrisitet når du tok på datadelene ? Ellers har jeg ingen forslag .. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Det kortet der er jo jumperfritt. Så ikke noe problem der. Jeg har hatt en del asus kort gjennom de siste årene og det har vært en lei tendens at Asus kortene blir levert med feil manual. Ikke feil til kortet, men at det foreligger en del feil. Jeg fikk også bare svart skjerm når jeg skulle fyre opp asus pe kortet mitt. Men jeg fant fort ut at minne brikkene benyttet seg av feil dimm port. Det var riktig ifølge manual. I mitt tilfelle var det motsatt løsning. Dette kan være et stort problem for enkelte, siden de aldri har vært borti slike ting. Håper du finner ut av det! Lykke til! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har du koblet til tastatur og mus? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har du skjekket om minne brikken, cpu og skjermkortet er satt riktig i slotten. Minne kan være litt vanskelig å sette nedi, så bruk litt makt. Går utifra at bios'en støtter den p4 cpu'en din, så tror ikke det er det som er problemet. Men for alldel det skader ikke å oppdatere bios. Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har nettopp hatt samme problem på mitt amd kort. Men merk deg, AMD-kort. Jeg skjekket noen ganger at alt var koblet rett. eneste som jeg koblet til var cpu, ram, skjermkort og pcspeaker for å høre etter lydmelding. Etter mye testing her og der, konkluderte jeg at det bare var cpu som ikke hadde blitt testet på annen maskin, så det måtte vel være den. Etter innkjøp av ny cpu så virket alt slik det skal. Om du ikke har mulighet til å få testet alle delene, får du nok ta frem telefonen og ringe support til dem du kjøpte det hos. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Du har ikke fått med D-bracket eller hva det nå heter da? Det er det hvertfall må mitt ASUS-hovedkort, og der er det feilkoder. Merk deg at jeg ikke har lest nøye gjennom hele posten her. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 hei takk for gode svar men det ble ikke bedre. Her er svaret jeg fikk fra pcutstyr.no Hei Kan ikke se at hovedkortet skal støtte PC3200 brikker mulig feilen ligger der. The ASUS P4B533 and the Intel 845E chipset unlock the value of Pentium 4 technology with high-bandwidth DDR SDRAM. Supporting up to 2GB of PC2100/PC1600 and a peak bandwidth of 2.1GB/s, the P4B533 enables enhanced performance in multimedia applications, video, audio, 3D games and more. kan det være mulig da? er ikke minne bakovekopatibelt ? Lenke til kommentar
HEE Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Hei igjen alle Har nå testet men 512 crucial pc 2100 minne som pcutstyr sa fremdeles svart skjerm. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hei igjen alle Har nå testet men 512 crucial pc 2100 minne som pcutstyr sa fremdeles svart skjerm. Hvis hovedkortet ditt ikke klarer pc3200 minne, skulle den ha kjørt uansett pc 2100 hastighet. Kanskje du burde sende inn hk'et ditt tilbake. Den kan være defekt. Lykke til! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Hei igjen alle Har nå testet men 512 crucial pc 2100 minne som pcutstyr sa fremdeles svart skjerm. Har du fått testet p4 cpu'en i en annen pc, prøv det og så slipper du å lure om den og er defekt. Virker p4 i en annen pc da har du bare hovdkortet igjen. Lenke til kommentar
worldin Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 hehe , hadde samme problemet , har du plugget i BEGGE stroem kablene i hovedkortet ? det er nemlig 2 , den store ATX 12v pluggen og en mindre ATX4v plugg (eller vet ikek hva den heter ) er i allefall en liten stroemplugg som du maa plugge inn , maate jeg gjoere haaper dette loeser problemet ditt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 worldin Ja eg håper da innderlig han har gjort det da, brukermanualen forklarer hvordan man montere? Håper han har brukt manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå