Gå til innhold

Kjøp av gamer laptop


1915

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle kjøpt en gaming laptop nå hadde jeg uten tvil gått for dette oppsettet i prisklassen 20-25k:

 

Dell XPSM1730

 

Komponenter

Intel® Core™ 2 Duo T7700-prosessor (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 4 MB L2-buffer)

Ekte Windows Vista™ Home Premium - norsk

Standardgaranti - 1 års XPS Premium Hardware Support (inkl. spill- og på stedet-støtte)

17" UltraSharp™ WUXGA (1920 x 1200) TFT med TrueLife™ og integrert 2,0 MP webkamera

Crimson Red med hvit LED-bakgrunnsbelysning

4096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2048]

200 GB (7200 rpm) SATA-harddisk

Dual 256MB NVIDIA® GeForce® Go 8700M GT graphics with NVIDIA SLI Technology

Ageia PhysX prosesseringsenhetskort

Fast 8x DVD+/-RW slank stasjon med innstikksplass, inkludert programvare

9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

 

 

 

Men hvis jeg hadde 25 000,- ekstra å rutte med ville jeg nok ventet og sett om det kommer en Quad prosessor på markedet for bærbare snart :)

Lenke til kommentar

Ifølge den testen dær er det jo et katastrofalt dårlig valg å kjøpe dell xps m1730 pr idag.

 

-skjermen er dårlig (lys slipper igjennom nederst i skjermen & mangel på fyldige farger mm)

 

-dårlig driverstøtte, som igjenn resulterer i dåårlig spilbarhet

 

-noen spill fungerer mye bedre kjørt med SLI "frakoblet" (les: crysis)

 

-en vistnokk unødvendig AGEIA PhysX Accelerator

 

-forrige generasjon go 7950GTX sli har fremdeles ytelses-overtaket

Lenke til kommentar
Men hvis jeg hadde 25 000,- ekstra å rutte med ville jeg nok ventet og sett om det kommer en Quad prosessor på markedet for bærbare snart :)

 

 

hadde du tatt deg tid til å lese denne tråden har du oppdaget at Quad prosessorer allerede er på markedet/(for salg) :

 

 

http://www.pcmicroworks.com/blackhawk.htm

 

 

http://www.xoticpc.com/sager-np9262-ultima...?wconfigure=yes

Lenke til kommentar
det er stasjonærprossessorer, bærbar det er snakk om her, vil hels ikke ha et atomkraftver med på kjøået..:p

 

det er stasjonærprossessorer, bærbar det er snakk om her, vil hels ikke ha et atomkraftver med på kjøået..:p

 

 

sant det, men det er på markedet for bærbare.

 

og om det genererererererer nokk varme til å bli sammenligna med atomkraftverk ,

har jeg ingen kjenskap til. men at den bør ha GOD/(bedre) kjøling ;definetivt.

får håpe ingeniørerne/designerene har gjort en særdeles bra jobb

Lenke til kommentar

http://www.alienware.com/product_detail_pa...ode=SKU-DEFAULT

 

den er bra vis du tar det velger : Dual 512MB NVIDIA® GeForce™ 8700M GT - SLI Enabled,17" WideUXGA 1920 x 1200 LCD with Clearview Technology - Stealth Black,Intel® Core™ 2 Duo Processor T7600 2.33GHz 4MB Cache 667MHz FSB,4GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz – 2 x 2048MB,Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio

 

blir rundt 20-24 tusen med det beste

Endret av zampata
Lenke til kommentar
http://www.alienware.com/product_detail_pa...ode=SKU-DEFAULT

 

den er bra vis du tar det velger : Dual 512MB NVIDIA® GeForce™ 8700M GT - SLI Enabled,17" WideUXGA 1920 x 1200 LCD with Clearview Technology - Stealth Black,Intel® Core™ 2 Duo Processor T7600 2.33GHz 4MB Cache 667MHz FSB,4GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 667MHz – 2 x 2048MB,Creative SoundBlaster X-Fi Xtreme Audio

 

blir rundt 20-24 tusen med det beste

 

Laptop fra utlandet er klønete. Har selv vurdert muligheten sterkt, men pluss på moms og problemer med kundeservice/rep så er det bedre å putte pengene i en norsk XPS1730. Quad hadde vært fint, men ærlig talt har jeg vansker for å se nytten. En sterk dualcore duger i et par år og da er man vel langt forbi quad uansett. 8800GTX hadde dog vært kjekt, men prisen for å få noe slikt til Norge er stiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...