Gå til innhold

[løst] BSOD ved bruk av torrent (driver_irql...)

Mikkel83

Anbefalte innlegg

Får 1 stykk BSOD når jeg laster ned torrents, som da selvfølgelig irriterer meg noe hinsides. Hvor langt ut i nedlasting/opplasting problemet oppstår, varierer fra gang til gang og kan ta minutter eller timer.

Feilmeldingen lyder som følger : Driver_irql_not_less_or_equal + masse nuller og kos.

Har Abit Fatality AN8 nForce4 Ultra hovedkort med default drivere fra cd, prøvde å oppdatere driverne til det, men da fikk jeg blåskjerm allerede før windows rakk å si hallo.

Har skrudd av nvidia firewall, disabled alt som het Forceware i "Kontrollpanel>Administrative Verktøy>Tjenester", formatert C: et par-tre ganger, flashed BIOS da PC-en fikk et kraftig hastighets-problem for litt siden, men fortsatt samme blåskjermen ved torrents.

Er et relativt "nytt" problem for min del, PC-en er litt over 2 år gammel, men kun hatt problemet i løpet av det siste halv-året.

Og bruker en eldre versjon av BitLord, men det har ingenting å si, siden jeg får samme greia med uTorrent, BitComet og Azureus.

Har sett et par poster om det her på forumet, men ingen som har kommet med no særlige løsninger så vidt jeg kan se, så jeg prøver da min egen post for å se om noen kan hjelpe.

Var forslag om å fjerne NVIDIA Forceware Network Access Manager, men som resulterte i andre blåskjermer og slikt.

Håper noen har en løsning som de vet virker og ikke krever alt for mye roting i ekspert-innstillingene i windows på min side.

På forhånd takk

Endret av Mikkel83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"masse nuller og kos" er det som sier noe om hva/hvor problemet er/oppstår, så disse hadde vært greit å få med. Det kan også være greit å vite hvilken fil problemet oppstår i. Dette står nederst på blåskjermen.

;)

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar
"masse nuller og kos" er det som sier noe om hva/hvor problemet er/oppstår, så disse hadde vært greit å få med. Det kan også være greit å vite hvilken fil problemet oppstår i. Dette står nederst på blåskjermen.

;)

Oki, skjønner, hehe.

Her er i hvertfall info fra en av blåskjermene:

0x000000d1(0x0000003c, 0x00000002, 0x00000000, 0xB78C7E17)

NVTCP.sys Address B78c7E17 base at B78BD000 datestamp 41a5388a

Søkte litt rundt og NVTCP.sys er da tydeligvis en NVIDIA fil, så er det noen mulighet for å oppdatere eller reparere kun denne fila? For har fått verre problemer av å oppdatere alle hovedkort-drivere.

Lenke til kommentar

Dette er vanligvis en driverfeil.

NVTCP = NVIDIA TCP/IP Protocol Driver

Du kan prøve å gjøre en av følgende ting:

- Starte opp maskinen med "Sist fungerende konfigurasjon"

- Avinstallere/rulle tilbake nylig installerte drivere.

- Du kan også forsøke å installere de nyeste driverene.

Det ser ut som om det er nettverksdriveren du sliter mer. Jeg vil anbefale at du laster ned og installerer den nyeste driveren for nettverkskortet ditt.

:)

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

Har prøvd å oppdatere drivere til nettverkskortet, en driverpakke til hovedkortet, men da fikk jeg blåskjerm før windows rakk å starte fullstendig, så rullet tilbake den ganske raskt. Avinstallerte NVIDIA nforce network access manager i dag, får se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...