Gå til innhold

Justere cpu-hastighet


lolly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til Mohammed: Jeg har også en Znote 2003. Er det mulig å bytte cpu til P4-M eller P4 desktop-utgave?

 

Hvis man slengte inn en 1.6 ghz desktop cpu, ville man vel spare litt strøm, til tross for at den har mer cache...? Eller hva med å slenge inn en 2.8 ghz og drite i batterivarigheten?

 

Men det mest interessante er vel en P4-M.

 

Tips mottas med takk. Anser dette som relevant i denne tråden da jeg antar at strømsparing er det som ønskes oppnådd med det første inlegget.

Lenke til kommentar

ER ikke sikker..

 

men, logisk nok så har jo P4M og P4 CPU ulik arkitektur på hovedkortet.

DVS, hovedkort er spesielt designet for P4M eller P4..

Med andre ord det går ikke ann å blande hovedkort som hører til P4M til P4, eller motsatt..

 

Slik tror jeg det er. Er ikke sikker. Tenker bare litt logisk..

Lenke til kommentar

Høres ut som sunn fornuft det ja.

 

Hvis man kunne finne ut hvilket hovedkort som stod i Zeptoen (det står ikke i brukermanualen eller i specsene), kunne man jo flashe med en annen bios og få alle valgene tilgjengelig.

 

Hva med stor hastighet når strømtilkoblingen er oppe, og kraftig underklokket med laaav vcore når det kjøres på batteri?

 

Finner ut at det sannsynligvis er et m-atx kort som er SIS650 basert. Har ikke lyst til å skru opp for å titte så lenge garantien gjelder heller...

Lenke til kommentar
Til Mohammed: Jeg har også en Znote 2003. Er det mulig å bytte cpu til P4-M eller P4 desktop-utgave?

 

Hvis man slengte inn en 1.6 ghz desktop cpu, ville man vel spare litt strøm, til tross for at den har mer cache...? Eller hva med å slenge inn en 2.8 ghz og drite i batterivarigheten?

 

Men det mest interessante er vel en P4-M.

 

Tips mottas med takk. Anser dette som relevant i denne tråden da jeg antar at strømsparing er det som ønskes oppnådd med det første inlegget.

 

Hei,

 

jeg tror det er vanskelig for deg å bytte prosessor av ulike årsaker;

 

1) Vanskelig å få tak i Pentium 4-M for privatpersoner (men selvfølgelig det skal gå)

2) Jeg er litt usikker om du får plass til en P4-M på det hovedkortet som sitter i din Znote 2003 pga feil sokkel. Nå har jeg ikke sjekket opp dette nærmere.

3) Det skal fint gå an å sette inn en raskere prosessor (sjekk hvor mye BIOS-en støtter)

4) Cache har ikke sååå mye å si på batterilevetiden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...