marreflaten Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg Kjøpte en Ipod Classic på eplehuset i Bergen, men den ble ødelagt etter ca 2 uker. Dette er den andre Ipod Classicen jeg har hatt som er blitt ødelagt. Den 15. november leverte jeg den inn til reperasjon, ifølge Eplehuset skulle dette ta mindre en uke. Over en uke senere besøker jeg igjen eplehuset, men får pent beskjed om å bare vente. Men de lurte også på hvorfor den ikke hadde ankommet butikken ennå. Etter 3 uker besøker jeg enda en gang Eplehuset og der finner de plutselig ut at Ipoden min var blitt sendt til Trondheim ved en feiltagelse. De sier at dette skal de fikse og de bestiller Ipoden med ekspress post fra Trondheim, to dager senere kan jeg hente den. Men ved dette tidspunktet har jeg mistet all tillit til både Ipoder og Eplehuset i seg selv. Jeg gir derfor beskjed om at jeg vil heve kjøpet av Ipoden, noe jeg føler jeg har rett til. Men Eplehuset vil ikke la meg heve kjøpet. På lørdag fikk jeg beskjed om å snakke med daglig leder som var der på mandag. I dag var jeg der igjen, men fikk ikke engang snakke med daglig leder, alt slikt må ta formelt fikk jeg beskjed om. Jeg føler ikke jeg har fått det jeg har betalt mye penger for og jeg har mistet troen på Ipod Classic produktet. Føler meg også temmelig dårlig ivaretatt som kunde av Eplehuset. Hva mener dere? Jeg føler jeg har all rett til å heve kjøpet... Takk for svar Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Tviler på at du har rett på å heve kjøpet, men du kan kreve at du skal ha et låneprodukt. Lenke til kommentar
marreflaten Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Da kan jeg egentlig like godt bare ta den Ipoden som ligger klar til meg i butikken. Men jeg er svært lite interessert i den Ipoden akkurat nå. Tar jeg imot den Ipoden kan jeg vel vinke godt farvel til å få hevet det kjøpet antar jeg. Er det på grunn av det er en reparert gjenstand de sitter seg slik på bakbeina? Når Ipoden min ble ødelagt hos Expert fikk jeg pengene tilbake etter 2 minutter... Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Jeg Kjøpte en Ipod Classic på eplehuset i Bergen, men den ble ødelagt etter ca 2 uker. Dette er den andre Ipod Classicen jeg har hatt som er blitt ødelagt. Den 15. november leverte jeg den inn til reperasjon, ifølge Eplehuset skulle dette ta mindre en uke. Over en uke senere besøker jeg igjen eplehuset, men får pent beskjed om å bare vente. Men de lurte også på hvorfor den ikke hadde ankommet butikken ennå. Etter 3 uker besøker jeg enda en gang Eplehuset og der finner de plutselig ut at Ipoden min var blitt sendt til Trondheim ved en feiltagelse. De sier at dette skal de fikse og de bestiller Ipoden med ekspress post fra Trondheim, to dager senere kan jeg hente den. Men ved dette tidspunktet har jeg mistet all tillit til både Ipoder og Eplehuset i seg selv. Jeg gir derfor beskjed om at jeg vil heve kjøpet av Ipoden, noe jeg føler jeg har rett til. Men Eplehuset vil ikke la meg heve kjøpet. På lørdag fikk jeg beskjed om å snakke med daglig leder som var der på mandag. I dag var jeg der igjen, men fikk ikke engang snakke med daglig leder, alt slikt må ta formelt fikk jeg beskjed om. Jeg føler ikke jeg har fått det jeg har betalt mye penger for og jeg har mistet troen på Ipod Classic produktet. Føler meg også temmelig dårlig ivaretatt som kunde av Eplehuset. Hva mener dere? Jeg føler jeg har all rett til å heve kjøpet... Takk for svar Kort sagt; nei du har ikke krav på heving Hvorfor: - reperasjonstiden er ikke urimelig - butikken har enda utbedringsforsøk om det skulle bli aktuelt Hva du føler om eplehuset, eller produktet er likegyldig dessverre, du har ikke krav på heving edit; Reglene rundt heving finner du i forbrukerkjøpsloven. Og hva Expert gjør er ikke rettningsgivende for hva som er loven. Butikken kan gi bedre vilkår enn som så, og de kan ikke det, men heller følge loven som gir minimumet. Tar du Ipoden så regnes det som omlevering, og første avhjelpsforsøk er brukt slik jeg leser det du skriver. Du vil likevel kunne heve kjøpet senere om det skulle bli nødvendig. Endret 10. desember 2007 av Christian86 Lenke til kommentar
marreflaten Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Takk for svar Da ser det ikke ut som jeg har som mange andre muligheter enn å ta til takke med den reparerte Ipoden. Men hvilke rettigheter har jeg hvis den blir ødelagt enda en gang? Er det noen ende på dette? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Takk for svar Da ser det ikke ut som jeg har som mange andre muligheter enn å ta til takke med den reparerte Ipoden. Men hvilke rettigheter har jeg hvis den blir ødelagt enda en gang? Er det noen ende på dette? Hvis det skjer igjen har de enda rett til å utbedre problemet. Dersom du kommer tilbake 3. gang med samme symptomer (lite viktig hva som egentlig er galt, enn så lenge du opplever samme problem) så kan du heve Bruker de 4 uker eller rundt der (3 uker er for lite) så kan en diskutere hvorvidt avhjelp har skjedd innen rimelig tid Kan de ikke avhjelpe problemet så begynner en også å kunne se på muligheten allerede neste gang. Men dette er hypotetisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå