Gå til innhold

Julebord ...igjen huff

Anbefalte innlegg

Julebordsesongen er på godt og vondt tilbake for fullt. Vi slet i år med å finne et godt tidspunkt, så det ble avholdt i går, på søndag(!). I utgangspunktet stiller man seg skeptisk til å gjennomføre et slikt kalas dagen før en arbeidsdag, og det skulle vise seg at den skepsisen var fullt berettiget. Jeg var ikke særlig høy i hatten da jeg kom tassende inn på jobb kl 1500 i dag, bare seks timer for sent. Barregningen viser at vi klarte å tylle i oss 21 flasker vin/champagne, 39 øl og 106 drinker. Selv synes jeg at dette er ganske imponerende med tanke på at vi bare var 21 personer. Det gir et grovt snitt på én flaske vin, to øl og fem drinker på hver. Kanskje bør jeg trekke fra at 2-3 liter alkoholholdig væske klarte å finne veien til dressen min.

Har du vært på julebord ennå? Er dette julas høydepunkt for deg, eller kjenner du at ryggraden gror hår som reiser seg bare du tenker tanken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I utgangspunktet stiller man seg skeptisk til å gjennomføre et slikt kalas dagen før en arbeidsdag, og det skulle vise seg at den skepsisen var fullt berettiget.

Var nå litt av en dag å ha julebord på da :thumbdown:

Var på et her for fjorten dager siden, på en fredag, i et veldig kjølig lokale.... for å holde varmen i finklærne valgte man selvfølgelig å helle innpå med akevitt, noe som viste seg å være rett å slett idiotisk da øyeblikket kom og man skulle reise seg på sine høye heler, og gå fra matbordet. Hadde store problemer med å koordinere føtter. Uttalen var heller ikke god.....Planen videre var å gå ned en etasje for å ta en røyk, da måtte jeg altså ned en murtrapp. Måten jeg kom meg ned på resulterte i et blåmerke på størrelse med Alaska på ryggen : ( Hadde vondt i flere dager etterpå.

Etter dette er ikke hukommelsen god - men folk forteller at jeg ble tildels ufin etterhvert :ermm: Heldigvis var det ikke med jobben.....

Denne fredagen skal jeg også på julebord - planen er å ta det litt med ro.....men jo, jeg kjenner at lysta på julebord er ganske redusert, men heldigvis har jeg bare to i år. Ifjor var jeg på 5, og da var nesten hele desember et rot :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...