-Martine- Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) I to dager har jeg prøvd å laste opp noen små-videoer på nett, men enten så starter de ikke eller så stopper de halvveis. Jeg har prøvd å laste de opp på klipps, youtube, vimeo osv, men de bare stopper... Det er helt vanlige .wmv filer. Jeg har trøbbel med å sende de per mail, og også over msn stopper det opp. Har man god nok tålmodighet(les: mange timer for noen MB) går det . Dette gjelder alle type filer, også .jpg av stor str. Det har vært slik før(2-3 mnd siden), men gikk over av seg selv etter en ukes tid. Hva kan det være, og hva kan jeg gjøre??? Jeg har testet både på det trådløse nettverket på jobben og hjemme, ingen av steder fungerer. Filmene fikk jeg sendt etter mange timer i går kveld, og kan fint legges ut av andre, så jeg regner med det er selve PC-en som er problemet. Flott om noen kan hjelpe Endret 11. desember 2007 av -Martine- Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Det er helt vanlige .wmv wmv ja...prøvd å laste opp MPEG filer da? Lenke til kommentar
-Martine- Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Det er helt vanlige .wmv wmv ja...prøvd å laste opp MPEG filer da? Jepp. All opplastning er så og si umulig... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hiv opp en kommandolinje (windowstast+r, skriv inn cmd, trykk enter). Så kjører du følgende kommando: ping www.hw.no -t -l 1 La denne stå og pinge mens du laster opp, og se om det ser noenlunde jevnt ut. Lenke til kommentar
-Martine- Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hiv opp en kommandolinje (windowstast+r, skriv inn cmd, trykk enter). Så kjører du følgende kommando: ping www.hw.no -t -l 1 La denne stå og pinge mens du laster opp, og se om det ser noenlunde jevnt ut. Den pendler med alt mellom 19 og 119. For første gang gikk den opp til 5% og ikk 3% som vanlig.... Men stoppet der. Lenke til kommentar
-Martine- Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Ingen? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Skjer samme problemet når du er tilkoblet med kabel? Lenke til kommentar
-Martine- Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Skjer samme problemet når du er tilkoblet med kabel? Hmmm... Relevant! Skal teste det når jeg kommer hjem fra jobb(for her priser jeg meg lykkelig for en eller annen med usikret nettverk) Lenke til kommentar
-Martine- Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Juhuuu!!! Filmer og bilder blir lastet opp som normalt med kabel. Så da går jeg utifra at det er nettverkskortet som er problemet? Og hva gjør jeg da? (Og forklar som dere ville gjort til en 5 åring ) Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Tråden flyttes til Nettverk. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Endre den til "Får ikke lastet opp bilder/filmer via trådløst nett" da Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 windowstast+pause/break - maskinvare - enhetsbehandling - nettverkskort Hvilket trådløskort står det du har der? Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Juhuuu!!! Filmer og bilder blir lastet opp som normalt med kabel. Så da går jeg utifra at det er nettverkskortet som er problemet? Og hva gjør jeg da? (Og forklar som dere ville gjort til en 5 åring ) Godt sansynlig er det instillingene på ditt tråløse nett. Hvor god dekning kommer det opp når du kobler deg på ? Har du flere naboer som bruker samme frekvens som deg ? Hvor mange % var pakketapet ditt på når du prøve den ping kommandoen i cmd ? Løsninger : - Sett ned hastigheten noe ned på den tråløse ruteren - Sett ditt tråløse nett til kanal 1 eller 13 - Prøv en ny runde med ping. Lenke til kommentar
predacon Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er Windows Firewall aktivert på det tråløse kortet, event er det ikke aktivert på det fysiske? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå