SvennAndre Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hei Fikk idag plutselig en invoice fra et tysk firma, som selger slike gyrotwistere. Fikk min første gyrotwister den 30.08.2004. Denne viste seg å være ødelagt, sendte mail til firmaet, fikk en ny en etter en stund, med en invoice som sa "0.00" euro. Tror jeg så må ha trudd at jeg hadde betalt. Uansett, tiden gikk og nå sitter jeg her med ei regning på 30 euro, og lurer på om den ikke er "gått ut på dato" og om det gjelder for dette firmaet og meg. Mvh. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Var det så at du først fikk en vare med faktura og at denne varen var deffekt? Deretter fikk du ny vare med faktura = 0 ? Betalte du den første fakturaen? Se om du finner kopi av kvitteringen og send den til firmaet. I Norge er det foreldelsen 3 år (siden siste betalingspåminnelse). I Tyskland kan den være noe annet og det er i tilfelle det som gjelder. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hva er en ''gyrotwister''? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Hva er en ''gyrotwister''? Det er en leke man kan bruke for å trene styrke i håndleddet, lurer på om det heter powerball hos en annen produsent. http://www.gyrotwister.de/start.php?pageID=no-0-0-0-0 Endret 10. desember 2007 av Ekko Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Var det så at du først fikk en vare med faktura og at denne varen var deffekt?Deretter fikk du ny vare med faktura = 0 ? Betalte du den første fakturaen? Se om du finner kopi av kvitteringen og send den til firmaet. Japp, dette stemmer. Har nok ikke betalt denne, det er det som er grunnen til at de tar kontakt nå. De har sjekket ordrenummeret på den første bestillingen, og det var ikke mottat betaling. Hvorfor gjelder den tyske foreldesloven? Jeg bestilte på en side som var skrevet på norsk, den som Ekko linker til. At de sender den fra tyskland vil jeg tro er deres problem? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hva er en ''gyrotwister''? Det er en leke man kan bruke for å trene styrke i håndleddet, lurer på om det heter powerball hos en annen produsent. http://www.gyrotwister.de/start.php?pageID=no-0-0-0-0 Powerball med andre ord?!? Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Ja, ser på wiki .... det er også 3 år i tyskland, MEN gjeldene fra årsslutt. "Die regelmäßige Verjährungsfrist beginnt nach § 199 Abs. 1 BGB mit dem Schluss des (Kalender-) Jahres (das ist der 31.12. um 24.00 Uhr)," Dvs ... i ditt tilfelde 30.08.2004 -> dermed forfaller kravet 31.12.2007. Veldig merklig de kommer med kravet så seint! Det er siste sjangs for dem å drive inn de penger. Men er du fair betaler du! Tross alt har du fått varen (en bra + en ødelagt). Skal du betale til tysk konto eller norsk? Kan egendlig være glad de bare krever orginalprisen UTEN PURREGEBYR! Det hadde du sikkert fått i norge .... og LINDOFF i tillegg med inkassogebyr i Worst Case! Men allerede etter 2 - 3 mnd! JODA DE TRUER MED DET PÅ SIDEN SIN OGSÅ: §6 6. Nach Ablauf der Zahlungsfrist wird nur eine Mahnung versendet. Sollte in der angegebenen Zahlungsfrist die Summe nicht beglichen werden gehen weitere Mahnaufträge unverzüglich an unser Inkassounternehmen. Die Kosten des Inkassounternehmens trägt der Kunde und werden vom Inkassounternehmen gefordert. Men vet ikke hva som skjer om du ikke betaler ...... ser ut at de prøver godwill. Fordi om de ikke sender kravet til Inkasso før 31.12.2007 kan de 100% glemme pengene sine! GOD JUL Endret 13. desember 2007 av ca119 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå