Gå til innhold

Rare prikker på skjermen når jeg ser film

JFM

Anbefalte innlegg

Hei

Er litt usikker på om dette er rett plass å poste dette.

Til å se film på dataen bruker jeg K-Lite Codec Pack og VLC media player

(nyeste verson av begge)

Men jeg får noen ganger noen prikker opp på skjermen. Svarte pixler. Da må jeg enten sette filmen på pause eller ta "fullscreen" av og på igjen. Så forsvinner prikkene. etter hvert kommer de tilbake. Prikkene kommer på akkurat samme plass på skjermen som sist.

Har både prøvd med VLC media player og Media player Classic.

Har kunn problemet når jeg ser på film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første bud er å ikke røyke sterke substanser før man ser film..... Hmm... Mandagshumor...

Jeg syns egentlig det høres litt ut som en overopphetingsfeil. Har du klokka skjermkortet?

Jeg regner med du har nyeste skjermkortdrivere og kokdeker osv osv osv?

Anbefaler også at du rensker maskina for alt som har med K-Lite osv å gjøre, og heller installerer kun de kodekene du trenger. Man trenger sjeldent mer enn Divx, Xvid, QT-Lite, ffmpeg (for h264) og WMV kodekene. Bruker du VLC så trenger du vel ingen :)

EDIT: Når jeg tenker meg om så kan man vel sette ffmpeg til å ta Divx og Xvid også.. Så da trenger du bare ffmpeg, QT-Lite og WMV :)

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Har ikke klokka skjermkortet. Men har klokka CPU-en litt.

Har nyeste drivere og nyeste K-Lite Codec Pack og VLC media player

Nytter heller ikke å formatere dataen

Anbefaler også at du rensker maskina for alt som har med K-Lite osv å gjøre

Holder det å gå i kontrollpanelet og fjerne K-lite?

Eller må man fjerne noen filer manuelt?

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem. Hos meg er det derimot grønne og rosa pixler som kommer og går. Dette kan noen ganger også oppstå når jeg scroller i Windows, og da blir det prikker på rett linje nedover mens jeg scroller. Hos meg ligger problemet rett og slett i defekt skjermkort som gir såkalte artifacts. Artifacts er når skjermkortet tegner bildet feil, enten ved at minnet er skadet og data lagret i minne blir endret, at det er noe galt med selve GPUen som tegner, eller at feilen skjer når skjermkortet skal sende bildet ut igjennom utgangen på skjermkortet.

Slike feil oppstår veldig ofte når skjermkortet går veldig varmt. Varme skjermkort kan reddes med å renske vifta og kjøleribba på skjermkortet for støv, hybelkaniner og annen lort som hindrer kjølig luft i å strømme igjennom kjøleribba og kjøle ned GPUen og tildels minnet. Foruten for høy temperatur kan slike feil også oppstå om kortet er klokket for høyt (dette kan også skje selv med default klokkehastigheter). Det du kan prøve først er å renske kjøleribba og vifta på skjermkortet. Funker ikke det kan du prøve å klokke ned skjermkortet litt.

Hvis ingen av forslagene fungerer ser det ut til at du bare må leve med problemet, eller kjøpe nytt skjermkort slik som jeg tydeligvis må en gang i framtiden når jeg får råd.

Lenke til kommentar

Det du kan gjerde er og avinstaller alle codec pakken du har og så laste ned CCleaner og rens maskina og ta opprydding i register ditt og (fikser ein god del problem) so kan du laste ned ein codec pakke, anbefal "K-Lite Mega Codec Pack" :D anna lurte ting og gjerd kan være og oppdater drivrane dine og ta ein windows update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...