MagnusW Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Har lyst på en iPhone fra USA. Er det vanskelig å hacke den så jeg kan bruke den med mitt telenor simkort? Har allerede en iPod Touch med iPhone aplikasjonene, men er keen på å kunne bruke den som telefon også =P Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 I dag er ikke dette mulig. Firmwaren som iPhonen selges på nå (1.1.2) har med en ny bootloader som det ikke er kommet "unlock" til enda Lenke til kommentar
Blib Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Kjøp via Ebay, se etter firmware 1.1.1 eller ordet "unlocked". Er blitt veldig, veldig få av dem nå om dagen, men det kommer til å bedre seg. Endret 10. desember 2007 av Blib Lenke til kommentar
JoHNxD Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Jeg har tenkt litt på iPhone og. Har sett litt på eBay, men det virker veldig dyrt. På apple store (www.apple.com) koster den $399.00 dollar-2.200 i norske kroner. Men det finnes jo ikke mulighet (enda) for å hacke 1.1.2 OTB. Men jeg skal ikke (hvis jeg eventuelt SKAL kjøpe iPhone) kjøpe enda, kanskje like greit å kjøpe den når den kommer til norge. Har sett på noen forum at den kommer Q1 i 2008 (Men jeg vet ikke) Kommer den da får jeg den på norsk, lovlig+++ Men kommer den etter februar, mars klarer jeg ikke å vente. Noen som vet noe HELT sikkert? Endret 10. desember 2007 av JoHNxD Lenke til kommentar
hairball Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 må korrigere dere litt! Det er mulig å "hacke" en iphone fra applestore idag, men det kreves at man kjøper seg noe som heter turbosim, dette er et "simkort" som man programerer(ikke så vanskelig) til å simulere at man har AT&T når man har "telenor", fikk min iphone for 3 uker siden. Det var en 1.1.2 ootb med 4.6 bootloader. Kjøpte meg et turbosim fra www.bladox.com. Fikk pakken for en uke siden. Nå har jeg en 100% fungerede iphone(borsett fra voicemail som kun er en tjeneste som at&t har) Lenke til kommentar
JoHNxD Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 må korrigere dere litt!Det er mulig å "hacke" en iphone fra applestore idag, men det kreves at man kjøper seg noe som heter turbosim, dette er et "simkort" som man programerer(ikke så vanskelig) til å simulere at man har AT&T når man har "telenor", fikk min iphone for 3 uker siden. Det var en 1.1.2 ootb med 4.6 bootloader. Kjøpte meg et turbosim fra www.bladox.com. Fikk pakken for en uke siden. Nå har jeg en 100% fungerede iphone(borsett fra voicemail som kun er en tjeneste som at&t har) Hva gjorde du med aktiveringen? Etter eventuel aktivering, da står det telenor eller AT&T oppe i venstre hjørne med full fungerende mobil funskjoner? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 turbosim er dyrt da .. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Jeg har tenkt litt på iPhone og.Har sett litt på eBay, men det virker veldig dyrt. På apple store (www.apple.com) koster den $399.00 dollar-2.200 i norske kroner. Men det finnes jo ikke mulighet (enda) for å hacke 1.1.2 OTB. Men jeg skal ikke (hvis jeg eventuelt SKAL kjøpe iPhone) kjøpe enda, kanskje like greit å kjøpe den når den kommer til norge. Har sett på noen forum at den kommer Q1 i 2008 (Men jeg vet ikke) Kommer den da får jeg den på norsk, lovlig+++ Men kommer den etter februar, mars klarer jeg ikke å vente. Noen som vet noe HELT sikkert? Vel, kommer jo litt an på da... Hvis du ikke selv kan dra over å kjøpe en må du jo få fraktet den via JetCarrier eller noe slikt hvis du skal handle fra Apple. De tar seg jo betalt, pluss at du må ut med 25% mva. Handler du fra Ebay må du kanskje ut med rundt $500-550, men det er som oftest inkludert ekspress frakt til Norge som tar normalt sett 2-4 dager fra USA og de fleste selgerne der kan merke pakken med en lavere verdi slik at du slipper merverdiavgiften her i landet. Lenke til kommentar
hairball Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Turbosim koster 550,- så jeg synes ikke det er så galt, når man kan få en iphone til 2300,- tot 2850,- når disse selges for 5000,- på finn.no det er 2 ting man må gjøre det er aktiverings del og en unlocking del, man aktiverer tlf med å jailbreake den(appsnap), og eneste måten å unlocke er med turbosim(dette gjelder kun 1.1.2ootb). jeg bruke deler av denne guiden for å få min til å funke: http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=17738 etter dette står det telenor, og alt funker som det skal :-D anbefaller de som vil vite mer besøker www.mac1.no og titter litt på forumet der. Endret 11. desember 2007 av hairball Lenke til kommentar
Moderat Bruker Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Om man ikke kan unlocke 1.1.2 - kan man da ikke downgrade firmwaren til 1.1.1? Og saa unlocke fra 1.1.1? Lenke til kommentar
Megnus Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Man kan downgrade firmwaren jo. Det må man gjøre i prosessen for å jailbreake den (gjøre slik at man kan bruke den som ipod touch) Men problemet er at iPhone 1.1.2 kommer med en ny bootloader. Derfor må det en ny hack til. Starte på nytt med hele greia på en måte... Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hvordan får dere kjøpt iphone fra applestore? sender ikke de bare til usa ? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hvordan får dere kjøpt iphone fra applestore?sender ikke de bare til usa ? www.jetcarrier.com Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 ok, hvor lang tid burde jeg regne med at det tar? Lenke til kommentar
akseln Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tenkte å bestille iphone fra applestore i dag.. Har familie som kommer over til Norge på fredag, så har derfor mulighet til at de kan ta den med for meg :-) Noen som har bestilt fra applestore? Noe jeg bør tenkte på i forhold til dette og spesielt i forhold til at&t abo? Vil jo nødig slippe at mottaker plutselig får et at&t abonnement... Lenke til kommentar
akseln Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Etter å ha lest meg opp så svarer jeg på mitt eget spørsmål :-) Utfordringen ser ut til å ligge i å få godkjent et norsk kredittkort - i tillegg til event. bruk av jetcarrier (som ikke er relevant for meg). Så er spørsmålet om jeg klarer å få telefonen levert før torsdag ettermiddag. Vi får se om jeg får det til. Edit: Tror det tryggeste er å få de til å reise innom den lokale epple-shappa. Slipper da alle problemene med norsk kredittkort osv. Så da blir det en ipone til jul selv om det helt sikkert er 1.1.2 fw. Må vel bestille en turbosim, men siden prisen ligger på 2.200 for telefonen, får jeg ta meg råd til det... Endret 17. desember 2007 av akseln Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg har tenkt litt på iPhone og.Har sett litt på eBay, men det virker veldig dyrt. På apple store (www.apple.com) koster den $399.00 dollar-2.200 i norske kroner. Men det finnes jo ikke mulighet (enda) for å hacke 1.1.2 OTB. Men jeg skal ikke (hvis jeg eventuelt SKAL kjøpe iPhone) kjøpe enda, kanskje like greit å kjøpe den når den kommer til norge. Har sett på noen forum at den kommer Q1 i 2008 (Men jeg vet ikke) Kommer den da får jeg den på norsk, lovlig+++ Men kommer den etter februar, mars klarer jeg ikke å vente. Noen som vet noe HELT sikkert? Vel, kommer jo litt an på da... Hvis du ikke selv kan dra over å kjøpe en må du jo få fraktet den via JetCarrier eller noe slikt hvis du skal handle fra Apple. De tar seg jo betalt, pluss at du må ut med 25% mva. Handler du fra Ebay må du kanskje ut med rundt $500-550, men det er som oftest inkludert ekspress frakt til Norge som tar normalt sett 2-4 dager fra USA og de fleste selgerne der kan merke pakken med en lavere verdi slik at du slipper merverdiavgiften her i landet. http://search.ebay.com/ws/search/SaleSearc...l=3&frpp=50 Skal nok godt gjøres å få tak i en 1.1.1 for 550$ inkl frakt på ebay Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvordan er det med å bruke stealthsim da ? Fungerer dette like greit? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå