cyclo Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 La oss heller selge operaen og bruke pengene på å betale politiet overtid Den støtter jeg. Hva skal vi med pissgul marmor uansett? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 ..Pisse mer på den? Lenke til kommentar
turak Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) La oss heller selge operaen og bruke pengene på å betale politiet overtid Den støtter jeg. Hva skal vi med pissgul marmor uansett? var de egentlig noe ''vote for opera'' ? liksom er de så mange her i norge som elsker og høre på det bråket Endret 11. desember 2007 av turak Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Hva i all verden har operaen med at personen som cracket forumet i fjor går fri? Hold dere on topic. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Den er relevant fordi politikken i Norge vil heller bruke penger på en lite hensiktsmessig byggning slik som Operaen, enn å gi politiet de ressursene de trenger for å behandle saker som burde komme opp i retten. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hva i all verden har operaen med at personen som cracket forumet i fjor går fri? Hold dere on topic. Fordi om man ser på helheten så ble denne saken henlagt grunnet prioriteringen til politikerne. Operaen er for min egen del symbolsk i så måte (man må tolke det symbolsk og ikke bokstavelig). Slike saker som dette blir ikke gjort noe med fordi politikerne velger å ikke prioritere politiet såpass høyt at de skal ha kapasitet nok. Datakriminalitet må altså nedprioriteres, men statlige midler blir gjerne brukt til å støtte anit-abort klinikker (ny symbolsk verdi). Det handler vel om hvilket nivå man ønsker å diskutere dette Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Men så siktet ikke jeg heller til kommentaren du skrev om operaen, men de to neste innleggene. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Når det gjelder prioriteringer til staten, siden det allerede er blitt tatt opp, så er det faktisk underskudd på personell i politivesenet. Hjelper ikke alltid å pøse på med mer penger. Kanskje antiabort kan ha noe for seg? Fødes flere, flere som kan få en jobb i poliitiet på sikt? Når har nok denne debatten kommet endel på avveie. Jeg melder meg ut, er lite konstruktivt som kommer frem. Klart forbrytelser er ille uansett hvor stor eller liten, men at det må prioriteres på hva som skal følges opp er da klart. At hærverk gjort fra utlandet (som medfører MYE ekstra tid og kostnader for oppfølging) da faktisk blir nedprioritert synes jeg er et sunnhetstegn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvis det er noen privatetterforskerer her på forumet kan kanskje de ta saken i egne hender? Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 En god idè: Neppe. Diskusjon.no kan offentliggjøre all info de har om gjerningsmannen, så kan alle som vil hjelpe til med å grave opp all mulig informasjon om personen; addresse, tlfnr, skole/jobb, familie, - for så å gå til et samlet angrep via internett. Og hvordan vet diskusjon.no *hvem* som har brutt seg inn? I beste fall har man en IP-adresse. Men personen hvis maskin hadde denne IP-adressen på det gitte tidspunktet (informasjon som diskusjon.no-systemadministratorer har neppe lovlig tilgang til) trenger slettes ikke å være den som hacket forumet. Det er meget mulig at det er en stakkars pensjonist med win98 som knapt vet hvordan han/hun får hentet e-post. Hacke PCen hans/hennes, stjele identiteten/banknr/tlfnr/personnr (så man kan gi seg ut for å være han) og alt sånt, bestille masse masse gratis reklame og tampongprøver osv til han. Og alle andre morsomme straffetiltak. Altså, lovbrudd for å hevne et lovbrudd. Jeg kan se hvordan det er en fristende (om ikke moralsk forsvarlig) framgangsmåte i noen tilfeller; men i denne situasjonen har jeg vansker med å se hvor slike straffetiltak skulle siktes. Hvordan *vet* du hvilke(n) person(er) har utført angrepet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå